Veelgestelde vragen over Flex

Flex Fiber-klant worden

  1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
  2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
  3. Vergeet ook niet om meteen je opzeggingsbrief op te stellen en naar je huidige operator te sturen.
  4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

Overschakelen naar Flex Fiber

  1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
  2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
  3. Vergeet ook niet om meteen, en indien van toepassing, je opzeggingsbrief op te stellen en naar je huidige operator te sturen.
  4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

  1. Als je dat nog niet gedaan hebt, check dan of voor je woning fiber beschikbaar is. Is er fiber? Dan kun je meteen je Flex Fiber samenstellen.
  2. Zodra je pack geconfigureerd is, word je gevraagd om je bestelling af te ronden. Je zal ook een datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici, voor de installatie van je aansluitpunt op fiber en de activering van je producten. Afhankelijk van de samenstelling van je huidige pack, zal je rechtstreeks kunnen bestellen via het web of zullen we je contacteren via onze klantendienst.
  3. Zodra je bestelling gevalideerd is, worden je huidige producten automatisch geconverteerd.
  4. Nadat onze technicus langsgekomen is om je aansluitpunt op fiber te installeren en je producten te activeren, kun je profiteren van alle voordelen verbonden aan je Flex Fiber. Vanaf dan kun je ook inloggen op  MyProximus om een overzicht te bekijken van al je producten en opties.

Ja, dat kan perfect. Opties toevoegen, verwijderen of wijzigen gaat het vlotst rechtstreeks in MyProximus.

Ja, dat kan. Alle opties zijn compatibel met de oude en nieuwe packs. Elke extra optie zal worden gefactureerd tegen de catalogusprijs, afhankelijk van je type pack. 

Als je een gezamenlijk aanbod (gsm-abonnement + smartphone) hebt, behoud je je promotie (de voorwaarden en het aantal producten moeten ongewijzigd blijven). Sommige promoties zijn compatibel met Flex Fiber, andere niet. Om te checken of je je promotie behoudt, kun je terecht op het nummer 0800 22 800. Een bezoekje aan het dichtstbijgelegen Proximus Shop kan ook.

De installatie van je Flex Fiber is volledig gratis (waarde: € 350). 

Bij de bestelling van je pack kun je zelf de datum vastleggen voor een afspraak met een van onze technici voor de installatie van je fiberaansluiting en de activering van je producten. Deze datum hangt af van de gekozen producten, de producten die je al op je adres hebt en de beschikbaarheid van onze technici. Reken gemiddeld wel op een wachttijd van ongeveer 14 kalenderdagen.

Bellen en surfen

  • Je hebt al een (of meer) gsm-nummer(s) bij Proximus:
    Je kan natuurlijk je huidige gsm-nummer(s) behouden door het over te dragen naar je Flex Fiber. Plaats je Flex Fiber bestelling en wij bellen je terug om de overdracht af te ronden.
  • Je hebt al een (of meer) gsm-nummer(s) bij een andere operator:
    Je kan je gsm-nummer(s) zeker behouden, volg deze eenvoudige stappen:
    1. Stel je Flex Fiber samen, voeg voor elk gsm-nummer dat je wil overdragen een mobiel abonnement toe (bijvoorbeeld: je hebt momenteel 2 gsm-nummers, kies dan 2 mobiele abonnementen in je Flex Fiber).
    2. Eens je het pack Flex Fiber hebt besteld, kom je in de productconfiguratie. Kies je huidige operator uit de lijst en geef het (de) gsm-nummer(s) in dat je wil overdragen.
    3. Als je een prepaid abonnement hebt bij een andere operator moet je ook het simkaartnummer meegeven. Heb je een gsm-abonnement bij een andere operator? Dan moet je enkel je klantennummer meegeven.

Je kunt je huidige Flex Fiber gewoon opnieuw samenstellen door er een of meer nieuwe gsm-abonnementen aan toe te voegen. Zodra je bestelling gevalideerd is, worden de bijkomende abonnementen automatisch aan je pack toegevoegd.

Mobile Flex abonnementen zijn geldig in België en in de Europese Unie.
Als u buiten de Europese Unie reist, controleer dan de roamingtarieven per land.

Nee, het mobiele volume geldt voor slechts één gsm-abonnement.

Met het standaard mobiele abonnement kunt u vrij bellen, sms'en en surfen in België en de Europese Unie (EU). Als u gebruik maakt van speciale betaalde diensten of als u buiten de EU reist, wordt u het geldende extra tarief aangerekend. U kunt uw verbruik volgen via MyProximus en dankzij de sms-berichten.

Met FullControl profiteert u van dezelfde voordelen van het abonnement, terwijl u toch de volledige controle over uw budget behoudt: diensten die niet in uw abonnement zijn inbegrepen, worden geblokkeerd (speciale nummers, betaaldiensten van derden, internationale oproepen, roaming buiten de EU…). FullControl is alleen beschikbaar met Mobile Flex S en Mobile Flex M.

TV

De eerste decoder is altijd inbegrepen bij je Flex Fiber. Wil je een extra decoder toevoegen? Bij de configuratie van je pack heb je de mogelijkheid om tot 3 extra decoders toe te voegen. De prijs bedraagt € 6 per maand per extra decoder. Ben je al Flex Fiber-klant, dan kun je hier extra decoders bestellen.

Je kunt een tv-optie activeren via MyProximus of je tv-optie hier bestellen. Het is ook mogelijk om een tv-optie te activeren via je decoder

Een tv-optie wijzigen of verwijderen kan echter enkel via MyProximus. In een Flex Fiber kan je je tv-optie 2 keer per jaar gratis wijzigen.

Dat gaat tegenwoordig supersnel. Volg deze procedure.

Dankzij de Proximus Pickx-app kun je gelijk waar en wanneer een opname programmeren of annuleren. Heb je de app nog niet? Installeer hem dan meteen!

De Light TV-optie is enkel beschikbaar met Flex Internet + Mobiel pack met tegen een extra kostprijs van € 9/maand. De Light TV-optie is voor mensen die niet per se nood hebben aan traditionele TV en genoeg hebben aan TV kijken via Pickx app en via onze Proximus Pickx website. De Light TV-optie:

  • 32 populairste zenders (regionale kanalen + radiozenders)*
  • Pickx app
  • Geen TV-optie beschikbaar
  • TV Replay (36u) & opnemen mogelijk
  • Geen decoder: TV enkel via de Pickx app & Web

*La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.

Via de Pickx app :

  1. Eerst en vooral moet de technieker langskomen om Flex Internet + Mobiel te komen installeren bij je thuis
  2. Download de Proximus Pickx-app in je app store  
     
  3. Open de app terwijl je verbonden bent met het internet (wifi, 3G, 4G,...) in België of de EU.
  4. Log in met je MyProximus beheerder account

Via de Proximus Pickx website :

Surf naar www.proximuspickx.be, log je daar in en geniet meteen van je favoriete programma’s!

Hoe zit dat inloggen precies? Wel, je moet inloggen met een MyProximus beheerder account:

Problemen bij het inloggen op www.proximuspickx.beNieuw venster? Het kan tot 48u duren nadat de technicus langskwam, voor je account actief is.

Een ander probleem met de Proximus Pickx-app? Bekijk hier nog meer FAQs!

Je kan de Proximus Pickx-app op maximum 5 toestellen (smartphone/tablet) installeren met hetzelfde account. Maar je kan wel maar maximum op 2 toestellen tegelijk kijken.

Kijk je via de webversie op je laptop? Dan telt dit niet mee bij de "maximum 2 schermen tegelijk".

Nee, ze zijn niet compatibel. Je kan geen Proximus TV-opties kopen met de Light TV-optie.

Met de Proximus Pickx-app heb je toegang tot de 32 populairste nationale kanalen, regionale kanalen en de meeste radiokanalen.

Nationale zenders: La Une, Tipik, La trois, TF1, Plug RTL, Club RTL, RTL, AB3, TV5monde, ABxplore, Arte, C8, LN24, France 2, France 3, Vtmkids, Vtm, Vtm 2, Vtm 3, Vtm 4, Vtm Gold, Één, Canvas, Ketnet, Play 4, Play 5, Play 6, Play 7, BRF, National Geographic, Nickelodeon, MTV.

Regionale zenders:

Brussel: BX1, Antenne Centre, Canal C, Canal Zoom, No Tele, RTC Liège, Télé MB, Télé Sambre, Védia, TV Com, TV Lux, Matélé and BRUZZ

Vlaanderen: ATV, AVS-EEklo, AVS-Gent, AVS-Oudenaarde, Focus TV, Ring TV, ROB TV, RTV Kempen Noord, RTV Kempen Oost, RTV Kempen West, RTV Mechelen, TV Limburg Centrum, TV Limburg Midden, TV Limburg Noord, TV Limburg Oost, TV Limburg West, TV Limburg Zuid-Oost, TV Limburg Zuid-West, TV Oost, WTV

Wallonië: BX1, Antenne Centre, Bouké, Canal Zoom, No Tele, RTC Liège, Télé MB, Télé Sambre, Védia, TV Com, TV Lux, Matélé

Radiozenders: Bel RTL*, TIPIK radio, Classic 21, DH Radio, La Prem1ère, MINT* Nostalgie, Radio Contact*, Pure, VivaCité, BRF1*, Musiq’3 (FR) JOE, Klara, Klara continuo, MNM, MNM Hits, Qmusic, Radio 1, Radio2 ant, Radio2 lim, Radio2 oovl, Radio2 vl brab, Radio2 westvl, Sporza Radio, Studio Brussel, VRT NWS (NL)

* Deze radiozenders zijn via de app voorlopig enkel beschikbaar voor iOS. Android-gebruikers kunnen deze zenders enkel beluisteren via een Chromecast op hun TV

Met TV Replay ga je tot 36 uur terug in je tv-gids om reeds uitgezonden tv-programma's met het icoontje  te bekijken
Je kan kiezen:

  • TV Replay (gratis): bekijk of herbekijk reeds uitgezonden programma's.
  • TV Replay+ (betalend): bekijk of herbekijk reeds uitgezonden programma's en spoel snel vooruit in het programma dat je bekijkt.

Meer infoNieuw venster

Smartphone met abonnement

Als je een Flex Fiber met smartphone bestelt via onze website, wordt je nieuwe toestel gratis thuis geleverd. Bij je bestelling kun je de leveringsdatum van het toestel kiezen. Die levering mag niet later dan 30 dagen na de installatiedatum van je pack gebeuren. Er moeten wel minstens 4 werkdagen tussen je bestelling en de leveringsdatum zitten.

Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk. Het toestel zal automatisch worden geleverd op het installatieadres aangeduid voor de installatie van je Proximus-producten.

Ja, je moet persoonlijk aanwezig zijn op het installatieadres om je toestel in ontvangst te nemen en de leveringsbon te ondertekenen. Als je om de een of andere reden niet aanwezig kunt zijn, kun je machtiging geven aan iemand anders. Je vindt daartoe een machtigingsformulier op www-itt.proximus.be/volmacht. Print het en vul het in en geef het samen met een recto-versokopie van je identiteitskaart aan de persoon die de dag van de levering aanwezig zal zijn.

Als je een Flex Fiber met smartphone bestelt, wordt het toestel gefactureerd op je eerste Proximus-aanrekening. Je hoeft dus niets te betalen bij de levering van het toestel bij je thuis.

Ja. Lukt het toch niet om met je smartphone op internet te surfen, dan kun je je toestel gemakkelijk configureren via onze onlinetool of naar een Proximus Shop in je buurt gaan.

Bellen en surfen

Flex Fiber-klant worden

Smartphone met abonnement

Overschakelen naar Flex Fiber

TV

Kom langs, we geven graag meer info

Klantendienst

Proximus Shop

Fiber infopunt

(met of zonder afspraak)