- Herstart uw modem: schakel uw modem uit door op de on/off-knop achteraan het toestel te drukken. Wacht enkele seconden en zet de modem dan opnieuw aan.
- Als de ledlampjes rood blijven, ga dan naar de interface van uw modem via het adres http://192.168.1.1.
- Log in op de modem met het User password (te vinden onderaan of achteraan de modem). Selecteer User als gebruikersnaam en voer dan het user password in. Dat staat onderaan of achteraan op de modem. Klik tot slot op de knop Inloggen.
- Op de startpagina van de modem ziet u een lijst van geconnecteerde en actieve toestellen (vet of rood omkaderd). Ga na of er twee toestellen zijn met hetzelfde IP-adres, bv. 168.205.11.1.
- Is dat het geval? Klik dan op het kruisje naast de naam van het toestel. Het toestel verdwijnt uit de lijst en zal nadien herconnecteren en normaal gezien een nieuw IP-adres krijgen.
Een probleem met internet?
Hebt u geen internet meer? Doet de tv het niet? We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen. Maar begin met te controleren of u uw laatste factuur hebt betaald
Uw internet werkt, maar is te traag? Bekijk eerst onze tips om uw wifi te verbeteren.
Hoe maakt u verbinding met het internet?
Thuis via een modem? Of buiten via 4G of Public Wi-Fi?
-
Thuis - b-box 3
-
Thuis - b-box 3V+
-
Thuis - b-box 2
-
Buiten - Mobiele data (4G)
-
Buiten - Public Wi-Fi hotspot
Hebt u een glasvezelmodem?
Is uw b-box 3 V+ verbonden met een glasvezelmodem (wit of zwart) via een kabel die vertrekt uit de rode poort van de b-box? Bevinden beide toestellen zich in uw woning of kantoor? Zo ja, klik dan op 'b-box 3 V+ en glasvezel'. Zo neen, klik dan op 'b-box 3 V+'.
-
b-box 3V+
-
b-box 3V+ en glasvezel
Start uw glasvezelmodem opnieuw op
-
Druk op de knop aan de achterkant van de glasvezelmodem. De lampjes gaan uit.
-
Wacht 10 seconden.
-
Druk opnieuw op de knop aan de achterkant van de glasvezelmodem om hem weer aan te zetten.
-
Wacht tot de lampjes weer branden.
Controleer de lampjes van uw glasvezelmodem

Herstart uw b-box 3V+ modem
-
Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.
-
Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.
-
Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of WAN) op uw modem blijven branden.
Herstart uw b-box 3 modem
-
Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.
-
Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.
-
Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.
Herstart uw b-box 2 modem
-
Druk op de knop on-off om de modem uit te zetten. U zult zien dat de controlelampjes op de voorzijde van de modem uitgaan. Wacht 10 seconden.
-
Druk opnieuw op de knop on-off om de modem terug aan te schakelen.
-
Wacht even tot de volgende controlelampjes (DSL of XDSL) op uw modem blijven branden.
Controleer de lampjes op uw b-box 3V+-modem
-
Het lampje Power
moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.
-
Het lampje DSL
moet branden als u geen glasvezel hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.
-
Het lampje WAN
moet branden als u glasvezel hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de glasvezelmodem correct is aangesloten.
-
Het lampje LAN
moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.
-
Het lampje wifi
moet branden als uw computer of gsm is verbonden met wifi. Is het uit? Hou de on/off-knop onder het wifi-controlelampje 3 seconden ingedrukt om het draadloze netwerk te heractiveren.
- De LAN- en wifi-controlelampjes staan op rood?
Staan de LAN- en wifi-controlelampjes op rood? Dan is er waarschijnlijk een IP-adresconflict tussen uw toestellen. Wat te doen?
Controleer de lampjes op uw b-box 3-modem
-
Het lampje Power
moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.
-
Het lampje DSL
moet branden als u geen glasvezel hebt. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.
-
Het lampje WAN
moet branden als u glasvezel hebt. Is het uit? Controleer of de kabel tussen de WAN-poort en de glasvezelmodem correct is aangesloten.
-
Het lampje LAN
moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.
-
Het lampje wifi
moet branden als uw computer of gsm is verbonden met wifi. Is het uit? Hou de on/off-knop onder het wifi-controlelampje 3 seconden ingedrukt om het draadloze netwerk te heractiveren.
- De LAN- en wifi-controlelampjes staan op rood?
Staan de LAN- en wifi-controlelampjes op rood? Dan is er waarschijnlijk een IP-adresconflict tussen uw toestellen. Wat te doen?
- Herstart uw modem: schakel uw modem uit door op de on/off-knop achteraan het toestel te drukken. Wacht enkele seconden en zet de modem dan opnieuw aan.
- Als de ledlampjes rood blijven, ga dan naar de interface van uw modem via het adres http://192.168.1.1.
- Log in op de modem met het User password (te vinden onderaan of achteraan de modem). Selecteer User als gebruikersnaam en voer dan het user password in. Dat staat onderaan of achteraan op de modem. Klik tot slot op de knop Inloggen.
- Op de startpagina van de modem ziet u een lijst van geconnecteerde en actieve toestellen (vet of rood omkaderd). Ga na of er twee toestellen zijn met hetzelfde IP-adres, bv. 168.205.11.1.
- Is dat het geval? Klik dan op het kruisje naast de naam van het toestel. Het toestel verdwijnt uit de lijst en zal nadien herconnecteren en normaal gezien een nieuw IP-adres krijgen.
Controleer de lampjes op uw b-box 2-modem
-
Het lampje Power
moet branden. Is het uit? Zet de schakelaar op I.
-
Het lampje DSL
moet branden. Is het uit? Zorg ervoor dat de kabel tussen de DSL-aansluiting en het stopcontact goed is aangesloten.
-
Het lampje LAN
moet branden als een kabel is aangesloten op een gele aansluiting aan de achterkant van de modem. Is het uit? Controleer of de kabels correct zijn aangesloten.
Herstart andere apparaten
Op welk apparaat is uw modem aangesloten?
-
PLC Adapter
-
Wi-Fi Extender
-
Wi-Fi Booster
-
Herstart PLC-adapter
De PLC-adapters worden aangesloten aan de ene kant in de buurt van de plaats waar u uw gsm of computer gebruikt, en aan de andere kant in de buurt van uw modem.
Controleer of de PLC's zijn aangesloten en start ze opnieuw op:
-
Haal de 1ste PLC-adapter (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
-
Haal de 2de PLC-adapter (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
-
Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Herstart uw Wi-Fi Extender
Wi-Fi Extender worden aangesloten aan de ene kant in de buurt van de plaats waar u uw gsm of computer gebruikt, en aan de andere kant in de buurt van uw modem..
Controleer of de Wi-Fi Extender is aangesloten en start ze opnieuw op:
-
Haal de 1ste Wi-Fi Extender (degene naast de modem) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
-
Haal de 2de Wi-Fi Extender (degene naast de apparat) uit de stekker. Wacht 10 seconden en steek hem terug.
-
Wacht even tot de controlelampjes terug branden.

Start uw Wi-Fi Booster opnieuw op
We zullen nu uw Wi-Fi Booster opnieuw opstarten.
-
Druk op de knop bovenaan de Wi-Fi Booster. De lampjes gaan uit.
-
Wacht 5 seconden en druk daarna weer op de knop om uw Wi-Fi Booster weer aan te zetten.
-
Indien u over meerdere Wi-Fi Bridge beschikt, moet u elke Wi-Fi Bridge heropstarten.

Controleer uw wifi
Nog steeds geen wifi op uw mobiele telefoon of computer?
Ga in de buurt van uw modem staan terwijl het apparaat op de wifi is aangesloten:
- Controleer of het wifi-lampje op uw modem brandt.
-
Controleer of uw toestel is verbonden met het netwerk van uw modem. De netwerknaam wordt aangegeven op een label op de achterkant (of onderkant) van uw modem naast het woord SSID, tenzij u deze hebt gewijzigd.
Via de Pickx-app
Kunt u geen tv kijken op uw gsm of tablet via de Pickx-app? Wat is precies het probleem?
- U hebt de Pickx-app nog niet geïnstalleerd? We leggen uit hoe deze te installeren.
- U hebt de Pickx-app al geïnstalleerd maar u kunt deze niet meer gebruiken? Sluit de app en start hem opnieuw op. Werkt het niet beter? Bezoek onze helppagina.
Via de website www.proximus.be/pickx
Kunt u geen tv kijken op www.proximus.be/pickx?
Wat is precies het probleem?
- Kent u de login en het wachtwoord niet? Dit is de login en het paswoord van de beheerder van uw MyProximus-account. Weet u niet wat een beheerder is? We zullen het u uitleggen. U bent uw inloggegevens vergeten of u hebt geen MyProximus-account? Maak uw account aan of vind uw gegevens terug.
- Is er een probleem met uw internetbrowser (Chrome, Firefox, Explorer...)? www.proximus.be/pickx is alleen beschikbaar voor sommige browsers en besturingssystemen. Raadpleeg de lijst.
- Bent u niet verbonden met het internet? Bekijk onze tips voor verbinding via wifi of 4G.
- U ontvangt een bericht dat u niet in de Europese Unie bent: maak verbinding via wifi of schakel de locatie op uw toestel in.
Hebt u nog een ander probleem? Bezoek onze helppagina over het verbinden met de Pickx website.
Via mobiele data (4G)
- Controleer op uw toestel of het netwerksymbool voldoende signaalsterkte (
) heeft. Als u het netwerksymbool niet ziet of wanneer de signaalsterkte onvoldoende is, test uw toestel op een andere plaats, liefst buiten, waar de kans op storingen kleiner is.
- Start uw toestel opnieuw op.
- Gebruik de juiste instellingen en zorg dat uw dataverbruik aan staat op uw toestel.
- Controleer op de MyProximus-app of MyProximus-website of uw mobiele data niet geblokkeerd is. Dit kan gebeuren als:
- U hebt een Full Control-abonnement en u hebt uw data opgebruikt. In dit geval kunt u extra data bestellen.
- U hebt mobiele data geblokkeerd, bijvoorbeeld in het buitenland.
- U hebt uw factuur niet betaald.
Via een Public Wi-Fi-hotspot
Wilt u verbinding maken met het internet buiten uw huis, zonder gebruik te maken van mobiele data (4G)? Gebruikt u in dit geval Public Wi-Fi?
We leggen u uit hoe het te installeren of herinstalleren op uw toestel. Werkt het nog steeds niet? Bezoek onze helppagina.
Uw internetverbinding werkt niet?
De wifi is actief op uw apparaat, de kabels zijn goed aangesloten, de lampjes op uw modem branden en u hebt nog steeds geen internet? Neem contact op met onze technische dienst, wij helpen u graag verder.
Uw internetverbinding werkt weer
We zijn blij dat uw internetverbinding weer werkt. Als u een wifi-verbinding hebt, raden wij u aan onze tips te raadplegen om uw wifi-verbinding te verbeteren en onze Home Optimizer-app te downloaden.