Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Een probleem met internet?

Hebt u geen internet meer? We geven u enkele tips waarmee u de meeste problemen kunt oplossen. Maar begin met te controleren of u uw laatste factuur hebt betaald.

Uw internet werkt, maar is te traag? Bekijk eerst onze tips om uw wifi te verbeteren.

1. Controleer uw b-box modem


Uw b-box modem kan een zwart (b-box 3/3V+) of wit (b-box 2) model zijn:
  1. Het Power-lampje moet branden. Als dit niet het geval is, schakelt u de modem in door op de knop op de achterkant te drukken. Ziezo, snel opgelost!
  2. Een van de 2 lampjes, DSL- of WAN, moet permanent branden. Als dit lampje uit is of knippert (behalve in het geval van een installatie), kan er een probleem zijn op de lijn.
b-box 3 b-box 2

Brandt één van de lampjes (DSL of WAN)?

2. Controleer de DSL- en WAN-lampjes


Controleer eerst of de kabels goed zijn aangesloten op de achterkant van de modem. Een kabel moet normaal gezien aan de ene kant in de blauwe (als u geen glasvezel hebt) of rode (als u glasvezel hebt) poort zitten en aan de andere kant in een Proximus-filter, -poort of -glasvezelmodem.

Zijn de 2 DSL- of WAN-lampjes nog steeds uit? Dan is er waarschijnlijk een probleem op de lijn. Neem contact met ons op.
Als daarentegen een kabel niet goed was aangesloten en de DSL- of WAN-lampjes weer oplichten, kunt u normaal na enkele minuten opnieuw surfen.

2. Controleer de andere controlelampjes


  • Als het Wi-Fi-lampje uit is, drukt u 2-3 seconden op de knop naast het Wi-Fi-lampje om dit weer aan te zetten en wifi opnieuw te activeren (op een 3/3V+ b-box) of gaat u naar de modeminterface (op een b-box 2).
  • Als uw computer via een Ethernet-kabel op de modem is aangesloten, moet het LAN-lampjebranden. Is dat niet het geval? Controleer of de kabel aan beide zijden is aangesloten, zowel aan de kant van de modem (in een van de gele poorten) als aan de kant van uw computer.

3. Herstart de modem


Uw modem lijkt goed te werken, maar soms doet een herstart toch wonderen. Druk op de knop op de achterkant van de modem, wacht ongeveer tien seconden en zet hem dan weer aan.

Aanvankelijk zullen alle lampjes knipperen. Na enkele minuten zullen de DSL (of WAN), internet en Wi-Fi lampjes één voor één blijven branden. Test nu opnieuw uw internetverbinding. Als u uw modem deze week al meerdere keren hebt herstart, neemt u best contact op met ons. Er kan een probleem met uw lijn zijn.

Uw b-box 3V+ modem herstarten Het herstarten van uw b-box 3V+ modem is vaak voldoende om een internet- of tv-problemen op te lossen. We leggen u uit hoe het moet. Het is heel eenvoudig!

4. Controleer de aansluiting van uw toestel


Er is blijkbaar geen probleem met uw lijn, noch met uw modem. Laten we daarom nu uw apparatuur (gsm, computer, tablet) controleren:
  1. Controleer of de wifi op uw toestel is ingeschakeld. De procedure verschilt van toestel tot toestel. Het pictogram network icon of moet oplichten. Lukt het niet? Wij helpen u om verbinding te maken.
  2. Bent u verbonden met het juiste wifi netwerk van uw b-box? Herinnering: de netwerknaam staat op de achterkant van uw b-box, tenzij u de naam hebt gewijzigd. Vindt u niet? We zullen uitleggen waar het staat.
  3. Is uw apparaat niet te ver van de b-box-modem verwijderd? Ga dichter bij de b-box staan om te controleren of de verbinding beter is in de buurt van de b-box.
  4. Herstart uw toestel (computer, mobiele telefoon, tablet...). Het doet vaak wonderen...

5. Andere apparaten controleren


De lijn, modem en uw apparaat lijken correct te werken en u heeft nog steeds geen internet? Het wordt ingewikkeld... Heeft u andere apparaten zoals een Wi-Fi Extender of een Wi-Fi Booster?

  • Wi-Fi Extender Wi-Fi Extender
  • Wi-Fi Booster Wi-Fi Booster
  • Geen van beide
Afficher toutes les options

6. Herstart uw Wi-Fi Extender


De Wi-Fi Extender (soms ook PLC Extension Wi-Fi adapter genoemd) is aangesloten op een stopcontact in de buurt van de plaats waar u uw gsm of computer gebruikt. Deze communiceert met een vrijwel identieke PLC die in de buurt van uw modem is aangesloten.

We zullen ze opnieuw opstarten:

  1. Verwijder de PLC in de buurt van de modem uit het stopcontact. Wacht 10 seconden en sluit deze dan weer aan.

  2. Verwijder de Wi-Fi Extender uit het stopcontact. Wacht 10 seconden en sluit deze dan weer aan.

  3. Wacht een paar minuten tot de lampjes weer gaan branden. Test uw internetverbinding opnieuw.

6. Herstart uw Wi-Fi Booster


Wij zullen uw Wi-Fi Booster opnieuw opstarten:

  1. Druk op de knop bovenaan de Wi-Fi Booster. De controlelampjes gaan uit.

  2. Wacht vijf seconden en druk nogmaals op de knop om uw Wi-Fi-Booster in te schakelen.

  3. Als u meerdere Wi-Fi Boosters hebt, start u ze allemaal op dezelfde manier opnieuw op.

6. Geen Wi-Fi Extender, geen Wi-Fi Booster?


U hebt een Wi-Fi extender van een ander merk dan Proximus? Haal deze even uit het stopcontact en steek die er weer in. Helpt het niet? Raadpleeg dan de online instructies van de fabrikant. De meest courante merken zijn Devolo en Netgear. 

Als u geen Wi-Fi Extender of Wi-Fi Booster heeft en uw internetverbinding werkt nog steeds niet, neem dan contact met ons op.

Uw internetverbinding werkt niet?


De wifi is actief op uw apparaat, de kabels zijn goed aangesloten, de lampjes op uw modem branden en u hebt nog steeds geen internet? Neem contact op met onze technische dienst, wij helpen u graag verder.

Uw internetverbinding werkt weer


We zijn blij dat uw internetverbinding weer werkt. Als u een wifi-verbinding hebt, raden wij u aan onze tips te raadplegen om uw wifi-verbinding te verbeteren.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: