×
×

Agentschap van de toekomst

Gepubliceerd op 28/06/2017 in Klantenverhalen

Agentschap van de toekomst

Als eerste bank in België opent Beobank een one-stop shop voor professionele klanten, die er zelf kunnen werken en klanten kunnen ontvangen om te vergaderen. Elk Beobank PRO Center beschikt over krachtige communicatietools. Commercieel Directeur Bob Vanmeerbeek leidt ons rond.

Naar aanleiding van onze fusie met BKCP Bank hebben we onszelf de vraag gesteld: wat is onze rol als bankier? Hoe kunnen wij onze professionele klanten toegevoegde waarde bieden?”, legt Bob Vanmeerbeek de aanloop naar de nieuwe Beobank PRO Centers uit. “Uit die zelfreflectie – en uit een marktonderzoek bij 400 klanten en prospecten – kwam naar boven dat onze professionele klanten nood hebben aan een echte financiële partner, die proactief met hen meedenkt en hen concrete oplossingen aanbiedt die verder gaan
dan louter advies.”

“Onze professionele klanten hebben nood aan een financiële partner die hen concrete oplossingen aanbiedt.”

Coworking met advies

Een van die concrete oplossingen is het Beobank PRO Center geworden. Professionele klanten kunnen er gebruikmaken van coworkingruimtes, vergaderzalen, een ruimte voor evenementen en een gedeeld onthaal. En bovendien helemaal gratis, benadrukt Bob Vanmeerbeek.

“Een Gentse ondernemer die morgen met een prospect in Antwerpen moet vergaderen, maar daar geen ruimte voor heeft en de vergadering niet in een publieke omgeving zoals een hotellobby wil houden, hoeft slechts onze app op zijn smartphone te openen en een van onze vergaderruimtes of een kleinere capsule te reserveren, voor zolang hij dat nodig acht. Gratis en volledig vrijblijvend. Uiteraard kan hij tijdens de vergadering beroep doen op een van onze experts ter plaatse mocht hij hier nood aan hebben. Zo wordt het een win-winsituatie.”

Krachtige communicatietools

“We hebben al onze PRO Centers uitgerust met krachtige communicatietools zoals videoconferencing en streaming, zodat onze klanten enkel een URL hoeven in te tikken om van hieruit te vergaderen met een financieel expert op het hoofdkantoor of met de rest van de wereld.” Daarnaast werden er ook digitale informatieschermen voorzien in o.a. de wachtruimte om in real time zakelijke boodschappen of andere informatie te delen met de bezoeker. Dankzij glasvezelverbinding zijn de PRO Centers uitgerust met een sterk netwerk dat al deze communicatiefaciliteiten mogelijk maakt.

“Onze Beobank PRO Centers bieden een win-winsituatie.”

Unaniem positief

De Beobank PRO Centers slaan volgens Bob Vanmeerbeek echt aan. “Onze klanten zijn eerst verwonderd over deze nieuwe dienst. Maar het feit dat we dit gratis aanbieden en dat het zo gemakkelijk is om hier gebruik van te maken, weet hen snel te overtuigen. Momenteel zitten we nog steeds in de uitrolfase van ons Beobank PRO-concept: we hebben al vier PRO Centers geopend en er staan er nog drie op de planning voor de komende maanden.

Daarom willen we eerst onze huidige klanten kennis laten maken met het PRO Center in hun regio, alvorens hier ruchtbaarheid aan te geven. Op enkele maanden tijd hebben al zo’n 10% van onze klanten in Gent, Kortrijk en Kontich er gebruik van gemaakt. De reacties zijn steeds unaniem positief, een goed teken voor de toekomst.”

Stappenplan 
  1. Bepaal welke medewerkers welke communicatietools nodig hebben en waar – op kantoor, in de vergaderzaal, thuis, onderweg …
  2. Ga na welke ruimtes u ook beschikbaar wilt stellen voor uw klanten – welke communicatietools hebben zij precies nodig?
  3. Bekijk welke connectiviteit er nodig is om deze communicatietools te ondersteunen – denk hierbij aan wifi, glasvezel …
  4. Informeer uw klanten en medewerkers over de nieuwe mogelijkheden en stimuleer gebruikersadoptie met behulp van workshops.

Bob Vanmeerbeek is als Commercieel Directeur Professioneel Cliënteel verantwoordelijk voor de uitbouw van de professionele tak van Beobank. Hij behaalde een master in de bedrijfseconomie en heeft ondertussen al 22 jaar ervaring in de banksector.

Beobank is de Belgische dochteronderneming van de Groep Crédit Mutuel Nord Europe. Beobank heeft 230 verkooppunten, 610.000 klanten en ongeveer 1.500 medewerkers. Er zijn momenteel 7 Beobank PRO Centers: Brugge, Kortrijk, Gent, Kontich, Brussel-Noord, Brussel Zuid en Luik.

Coworking voor uw klanten?

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!