×
×

8 redenen waarom elke starter een website nodig heeft

Gepubliceerd op 11/10/2018 in Start

8 redenen waarom elke starter een website nodig heeft

Uit onderzoek van Acerta blijkt dat starters klantenwerving op nummer één zetten als hun grootste uitdaging voor de toekomst. Voor elke starter is een goede internetsite alvast een doeltreffende én goedkoope manier om aan klanten te komen. We zetten 8 argumenten op een rij die het belang van een degelijke bedrijfswebsite onderstrepen.

  1. Zonder website besta je niet

    In dit digitale tijdperk is het niet meer dan vanzelfsprekend dat je onderneming online terug te vinden is. Maar liefst 71% van de Belgen zocht vorig jaar online naar een product of service. Als je hen de kans niet geeft om je bedrijf en je producten vooraf op internet te bekijken, zul je ze ook fysiek niet over de vloer krijgen. Deze wakkere bakker uit Sint-Michiels bv. maakt je online warm voor zijn brood.
  2. Je zaak is 24/7 bereikbaar

    Het internet slaapt nooit. En klanten zijn veeleisend: zelfs in het holst van de nacht willen ze een antwoord op hun vragen. Een deugdelijke website komt aan die behoefte tegemoet. En als je een webshop hebt, kunnen mensen zelfs op ieder moment van de dag een bestelling plaatsen.
  3. Ook geografisch verleg je je grenzen

    Waarom zou je je alleen en uitstluitend op streekgenoten richten? Via je je website kan in theorie iedereenn kennis maken met je bedrijf. Kijk maar naar deze Rotterdamse ‘haarsnijder’, die via zijn website tot ver buiten de stadsgrenzen een heuse cultstatus verwierf.
  4. Het is een goedkope manier van adverteren

    De tijd waarin kleine bedrijven het moesten hebben van advertenties in telefoongidsen en huis-aan-huisbladen ligt ver achter ons. Veel beter investeer je in website die niet alleen een breder bereik heeft, maar die je ook rechtstreeks met je publiek in contact brengt. Een leuk voorbeeld (mét webshop) is de site van deze jonge designe Alice Van Innis.
  5. Want online dienstverlening zit in de lift

    Meer en meer bedrijven doen aan online klantenservice. We hebben het dan bijvoorbeeld over een FAQ-rubriek waarin veelgestelde vragen worden beantwoord, zoals deze van ons over glasvezelverbindingen voor bedrijven.

    Maar ook een live chatbox behoort tot de mogelijkheden. Mensen kunnen dan in real time aan je mouw trekken wanneer ze met een prangende vraag zitten.

  6. Een domeinnaam versterkt je merk

    Geef het adres van je website een prominente plaats op al je drukwerk, op social media en in je uitgaande e-mail. Een sterke domeinnaam laat zich makkelijker onthouden dan een telefoonnummer. We raden je dan ook aan om het kort en krachtig te houden. Sites als Bol.com en 2dehands.be liggen beter in het oor dan FeestaannemerEnTraiteurVanRegenmortelBvba.org. Leer hoe je de juiste domeinnaam kiest.
  7. Krijg inzicht in wat je bezoekers willen

    Een gratis tool als Google Analytics houdt voor jou bij welke pagina’s door je bezoekers bezocht worden, hoe lang ze welke producten bekijken, ... . Op die manier steek je veel op over de interesses van je klanten, en kan je daar bijvoorbeeld je promo-acties op afstemmen.
  8. HUB van jouw digitale indentiteit

    Voor starters is het hoe dan ook zaak om zo snel mogelijk zieltjes te winnen en een klantenbestand op te bouwen. Een website is daarbij onontbeerlijk.

    Voor starters heeft Proximus de dienst Bizz Online gelanceerd. Onze digitale experts helpen je bij het bouwen en onderhouden van een bedrijfswebsite die zichzelf in geen tijd terugbetaalt.

Blog topics

 

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar