Verbruik in de MyProximus-app niet correct?

Uw bel-, sms- of surfverbruik in de MyProximus-applicatie is niet up-to-date, onvolledig of hoger dan verwacht?

Uw verbruik is niet up-to-date?


 

Uw verbruik is niet in real time. De app vermeldt voor elk product wanneer de  informatie wordt geactualiseerd:

  • Voor bellen en surfen met de vaste lijn: na 30 minuten (uitzonderlijk na 8 uur);
  • Voor mobiel bellen en sms’en: na 30 minuten (uitzonderlijk na 4 uur);
  • Voor mobiel surfen: meteen (uitzonderlijk na 3,5 uur). Als er een vertraging is, ziet u een uitroepteken dat u kunt aantikken voor meer uitleg;
  • Voor mobiele betalingen (zoals sms-parkeren): afhankelijk van de externe dienstenleverancier, tussen 30 minuten en 48 uur na aankoop;
  • Voor bellen, sms’en en surfen in het buitenland: in Europa na maximaal 8 uur. In de rest van de wereld kan dat, afhankelijk van de buitenlandse operator, tot zelfs 30 dagen duren.

Overschrijdt u 80% en 100% van uw bundel om te bellen, sms’en of surfen, waarschuwen we u na maximaal 4 uur gratis per sms. Wij sturen u verschillende sms’en wanneer u veel surft via 3G/4G in het buitenland.

Uw verbruik niet volledig of niet correct?


 

Als er nieuw bel-, sms- of surfverbruik is geweest, verschijnt in elk blokje de laatst beschikbare informatie, samen met de datum van de update. Houd rekening met:

  • U ziet standaard het mobiele verbruik van de Proximus-simkaart in uw smartphone of in uw tablet met toegang tot 3G/4G.
  • Hebt u een gsm met twee simkaarten? De MyProximus-app geeft enkel het verbruik van een Proximus-simkaart in SIM-slot 1 correct weer.
  • Wilt u het verbruik kennen van uw vaste lijn, tv, internet via wifi,  van een andere gsm of van een tablet/gsm met enkel wifi? Dan kunt u een account toevoegen in de MyProximus-app.
  • Surft u altijd via wifi met uw gsm of tablet? Uw wifi-verbruik wordt niet getoond in de app. Maak, om uw bel- en sms-verbruik te zien (en eventueel mobiel surfverbruik), minimaal 1 keer per maand een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G):
    1. Schakel de wifi-verbinding uit in het instellingenmenu van uw toestel.
    2. Maak een verbinding met het mobiele netwerk (3G/4G) via het netwerkmenu van uw toestel. Lukt dit niet, kijk dan de internetinstellingen na.
    3. Open de MyProximus-app. Uw verbruik wordt nu getoond.
    4. Schakel uw wifi-verbinding opnieuw in. Herhaal deze procedure 1 keer per maand.

Uw verbruik hoger dan verwacht?


 

Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Enkele tips:

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact