Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×
Terug naar mobiele abonnementen

Veelgestelde vragen

Mobiele abonnementen

Selecteer het onderwerp van de vragen

Veelgestelde vragen

Mobiele abonnementen

Selecteer het onderwerp van de vragen
Terug naar mobiele abonnementen

Klant worden

Zin om klant te worden? Overstappen is eenvoudig!

Je hebt beslist om van operator te veranderen? Super! Het gaat heel eenvoudig om klant te worden: wij zorgen voor alles!

  • Online
    Volg deze stappen:
    • Voeg je abonnement of je pack aan het winkelmandje toe.
    • Kies 'nieuwe klant' en voer je gegevens in.
    • Geef je operator op (voor internet, vaste lijn of gsm).
    • Vermeld het als je je huidige nummer wenst te behouden
  • Per telefoon: bel ons op 0800 22 800.
  • In de shop: ga langs in de dichtstbijzijnde Proximus Shop.
Ik heb een abonnement bij een andere operator: kan ik mijn gsm-nummer behouden?

Geen probleem: wij zorgen voor de overdracht van je nummer!

  1. Eens je een mobiel abonnement online hebt besteld kom je in de productconfiguratie.
  2. Kies je huidige operator uit de lijst en geef het gsm-nummer in dat je wil overdragen.
  3. Dan moet je enkel je klantennummer bij je huidige operator meegeven. Als je een prepaid abonnement hebt moet je ook het simkaartnummer meegeven.
Ik heb een ander gsm-abonnement bij Proximus maar ik wil het veranderen: kan ik mijn gsm-nummer behouden?

Volg deze eenvoudige stappen:

  1. Eens je een mobiel abonnement hebt besteld, log in op MyProximus.
  2. Kies 'Proximus' in de operator-lijst en het gsm-nummer dat je wil overdragen.
  3. Voor elk nummer dat je wil overdragen moet je het simkaartnummer ook meegeven, hou dit dus zeker bij de hand.

Opgelet, je kan enkel een gsm-nummer behouden als dit niet gekoppeld is aan een smartphone.

Heb je al ingetekend op een smartphone met abonnement of geniet je momenteel van een pack, een promotie of een bijkomende optie?
Contacteer ons via chat, stap een winkel binnen of bel onze klantendienst en wij zullen je verder helpen met deze aanpassing.

Ik heb een prepaidkaart, maar wil veranderen naar een mobiel abonnement: kan ik mijn gsm-nummer behouden?

Selecteer het abonnement dat bij je past en klik op ‘In mandje’. Je resterende belkrediet van je herlaadkaart wordt automatisch afgetrokken van je eerste factuur.

Moet ik betalen om mijn nummer te behouden?

De overdracht van je nummer is helemaal gratis. Je hoeft bij je bestelling enkel aan te geven dat je je nummer wilt behouden. Wij doen de rest.

Blijf ik bereikbaar tijdens de overdracht van mijn gsm-nummer?

Of je klant bent van Proximus of van een andere operator maakt niet uit: je kunt blijven bellen en sms’en terwijl wij de overdracht uitvoeren.

Ik aarzel nog steeds en wil de mobiele abonnementen graag vergelijken met andere operatoren.
Ik stap over naar Proximus, wat zijn de volgende stappen?
  1. Kies je abonnement
    Het enige wat je bij de hand moet houden bij je bestelling zijn je klant- en simkaartnummer bij je huidige gsm-operator. Heb je een prepaid abonnement, dan is je simkaartnummer nodig.
  2. Wij zorgen voor alles
    Zodra de online bestelling is afgerond, nemen we contact op met je huidige operator om je contract op te zeggen en zetten we je nummer over naar Proximus. We zorgen ervoor dat je gsm-nummer hetzelfde blijft. Dit duurt maximaal 3 werkdagen. In de tussentijd ontvang je je Proximus-simkaart.
  3. Sit back and relax
    Van zodra alles gefixt is, krijg je een sms’je dat je abonnement ready to go is. Wanneer je huidige netwerk niet meer beschikbaar is, kan je je simkaart vervangen en na maximaal 30 minuten kan je beginnen met bellen, surfen, sms'en... zoals gewoonlijk.
Ik ben al klant, hoe werkt dat?

Je ontvangt je nieuwe simkaart per post. Deze is actief en klaar voor gebruik. Het enige wat je hoeft te doen is de simkaart in je telefoon plaatsen en verbinding maken.

Ik heb al een mobiel abonnement, maar mijn tariefplan is niet ideaal. Kan ik het wijzigen?

Je kan je tariefplan eenvoudig en gratis wijzigen. Zonder verplichtingen, je kan op elk moment weer van gedachten veranderen.


Mobilus & Mobilus FullControl

Is het Mobilus-gsm-abonnement ook geldig in het buitenland?

Het Mobilus-gsm-abonnement en zijn voordelen (bellen, sms’en, mobiele data, favoriete app) zijn geldig in België en onderweg binnen de EU + IJsland, Noorwegen en Liechtenstein.

Beschikt 'Mobilus XL Unlimited & Unlimited data' echt over 'unlimited' data?

Je beschikt over 30 GB in België en 21 GB onderweg binnen de EU + IJsland, Noorwegen en Liechtenstein, om te surfen aan maximale snelheid. Eens je 30 GB / 21 GB opgebruikt, kan je onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (maximum 512 Kbps) in België / aan maximale snelheid met een toeslag van € 0,0042/MB onderweg binnen de EU, IJsland, Noorwegen en Liechtenstein.

Wat is het verschil tussen Mobilus- en Mobilus FullControl-abonnementen?

Met het Mobilus-abonnement kun je in België en in de Europese Unie in alle vrijheid bellen, sms'en en surfen. Verbruik je meer dan in je abonnement opgenomen is of reis je buiten de EU, dan heb je de mogelijkheid om je maandelijkse bundel te overschrijden. Je wordt dan gefactureerd tegen het tarief dat geldt buiten de bundel. Je kan je verbruik volgen via MyProximus en via sms-meldingen.

Met Mobilus FullControl behoud je de totale controle over je budget, want je kunt je maandelijkse bundel niet overschrijden. Met een Mobilus FullControl-abonnement worden je belminuten en MB automatisch geblokkeerd zodra ze opgebruikt zijn. Je kunt natuurlijk wel onbeperkt blijven sms'en. Is je bundel opgebruikt of wil je bellen, sms'en of surfen buiten de Europese Unie, dan kun je online extra krediet opladen tegen het herlaadtarief.

Ik heb al een abonnement, hoe kan ik Mobilus FullControl worden?

Eens je een Mobilus FullControl-abonnement hebt besteld, log in op MyProximus. Kies ‘Proximus’ in de operator-lijst en het gsm-nummer dat je wil overdragen. Voor elk nummer dat je wil overdragen moet je het simkaartnummer ook meegeven, hou dit dus zeker bij de hand. Opgelet, je kan enkel een gsm-nummer behouden als dit niet gekoppeld is aan een smartphone.

Heb je al ingetekend op een smartphone met abonnement of geniet je van een pack, een promotie of een bijkomende optie? Contacteer ons via chat, stap een winkel binnen of bel onze klantendienst en wij zullen je verder helpen met deze aanpassing.

Ik ben een Mobilus FullControl klant en ik heb mijn maandelijkse bundel opgebruikt. Wat kan ik doen?

Geen paniek, je kan herladen wanneer nodig!
Zodra je bundel is opgebruikt kan je niet meer bellen en surfen, maar nog wel gebruik-maken van onbeperkt sms’en.
Je vindt dat je meer nodig hebt? Of je moet kunnen bellen vanuit het buitenland?
Herlaad gewoon je abonnement online!


Epic beats & stories

Wat is er eigenlijk zo anders aan een Epic-abonnement?

Epic is een mobiel abonnement. Eentje dat veel verder gaat dan een simpel prijsplan alleen. We bieden onbeperkte data voor de sociale media & muziekapps die volgens onderzoek het meest gebruikt worden door jongeren. Daarnaast krijg je nog onbeperkt sms’en, 90 of zelfs 120 minuten bellen en 3 of 4 GB extra data voor al de rest . Maar er is nog meer: download asap de app en geniet regelmatig van de Epic extra’s, zoals epische ervaringen, cadeautjes, de mogelijkheid om deel te nemen aan wedstrijden speciaal voor Epic abonnees, ...

Verder zijn we ook super-transparant en –bereikbaar. Stuur gewoon een berichtje via Facebook Messenger met feedback of vragen en we helpen je direct.

Zou ik een Epic-abonnement nemen? Of is Mobilus beter in mijn geval?

Dat hangt er volledig van af hoe zot je met de gsm doet! Gebruik je vooral social media en muziekapps, die al je mobiele data doen verdampen? Dan is Epic voor jou ideaal. Gebruik je echter vooral andere apps? Dan kun je beter een van onze Mobilus-abonnementen overwegen.

Ook de concullega’s hebben verschillende mogelijkheden, natuurlijk. Al denken we niet dat ze interessanter zijn dan de onze ;-). Wil je graag een duidelijk overzicht? Bekijk dan de vergelijkingstool.

Die "eindeloos", is dat echt "eindeloos"?

Goeie vraag! Je kan aan maximale snelheid data binnenhalen voor al je inbegrepen Epic apps, tot je 20 GB hebt opgebruikt. Daarna zal je internetsnelheid voor deze apps lager liggen in België, namelijk 512 kB per seconde. Geen zorgen, dit is nog steeds hoog genoeg om je apps verder te gebruiken. Om je een idee te geven: in theorie luister je naar Spotify in normale kwaliteit op 96 kB per seconde. Wist je trouwens dat je 488 uur lang naar Spotify zou kunnen luisteren voor dat er 20 GB zou zijn opgebruikt?

Kan ik mijn Epic abonnement ook in het buitenland gebruiken?

Binnen de 28 EU-landen (+ IJsland, Liechtenstein en Noorwegen) is je nationale tariefplan gewoon geldig en kan je gewoon gebruikmaken van je Epic apps, zonder voor mobiele data te betalen. Let wel op! Er is een limiet van 12 GB in de EU. Wanneer je die 12 GB opgebruikt betaal je wel € 0,0042 per extra MB die je opdoet in het buitenland.

De 3 of 4 GB die je krijgt voor alle andere apps, kan je ook gewoon gebruiken in de rest van de EU. Net als de belminuten en de onbeperkte sms’jes.

Ben je niet zo’n krak in aardrijkskunde? Zoek dan effe de EU-landen op voor je vertrekt. Neem nu Andorra, Monaco, San Marino, Zwitserland en Vaticaanstad. Ze lijken EU, maar zijn het niet!

Buiten de EU is er geen gratis data voor je social media & muziekapps. Ook je stack van 3/4 GB en je belminuten zijn hier niet geldig. Je moet dan betalen voor elke MB, belminuut of sms. De exacte prijzen verschillen van land tot land.

Kan ik extra mobiele data bijkopen?

Ja hoor. Als je meer data nodig hebt dan de 3 of 4 GB in je bundel, kan je 500 MB extra mobiele data kopen, voor maar 5 euro. Die blijft dan 31 dagen geldig. Dit doe je gemakkelijk via de app. Je kan dit zelf activeren, ook als je niet zelf de factuur betaalt, maar vraag de betaler misschien even of dit ok is ;-)

Ik heb al een pack bij jullie (met tv, internet en/of vaste telefoon). Kan ik switchen naar een Epic-abonnement?

Tuurlijk! We doen de switch zonder enige extra kosten. Heb je al een sim-kaart van Proximus? Wacht dan even op het activatie-smsje en je bent ready to go. Kom je van een andere aanbieder? Dan krijg je de nieuwe Epic-simkaart zo snel mogelijk bij jou in de bus of geven we je ze direct mee in het Proximus Center!

Let wel op, wanneer je momenteel een Tuttimus of Minimus hebt. Aan deze packs is een Mobilus-abonnement gekoppeld en je Epic-abonnement valt hier buiten:

  • Hou je nog een ander Mobilus-abonnement over in je Tuttimus of Minimus? Dan blijf je je pack behouden en blijven de packvoordelen actief (bv. gratis naar elkaar bellen, TV app volume, een databoost en/of voiceboost). Maar die heb je dus niet meer in je Epic-abonnement. Gelukkig is Epic toch al episch genoeg, zelfs zonder die voordelen!
  • Zitten er geen Mobilus-abonnementen meer in je pack? Dan moeten we ook daar een switch doen. Je Tuttimus verandert dan bijvoorbeeld in een Familus plus Epic. Enkele voordelen vallen dus weg, zoals de databoost en TV app volume. Maar dat weegt vast niet op tegen alle voordelen van een Epic-abonnement.

Meer details? Vraag het even via Messenger!

Ik heb bij jullie al een smartphone met abonnement. Kan ik ook switchen naar een Epic-abonnement?

Stapte je recent in een contract met gecombineerd abonnement + smartphone? Dan kan je zonder problemen overschakelen. Je betaalt dan je Epic-abonnement, plus de DataPhone optie die je nu ook betaalt.

Heb je al veel langer zo’n contract met smartphone? Dan moet je even de kleine lettertjes nalezen. Je kan je contract namelijk niet zomaar stoppen en zal dus opzegkosten moeten betalen. Ben je niet zeker? Vraag het ons snel eens via Messenger!

Hoe word ik Epic member?

De makkelijkste manier is de online manier. Hulp nodig? Contacteer ons dan via Messenger of spring binnen bij een Proximus Center vlakbij.

Kan ik bij een Epic-abonnement eigenlijk een smartphone nemen?

Tuurlijk! Op deze pagina kan je zien welke smartphones er nu beschikbaar zijn.

Wat zijn de Epic apps? En welk gebruik van die apps zit erin?

De social media apps zijn Instagram, Facebook, WhatsApp, Messenger, Pinterest, Twitter en Snapchat. Je moet niet eentje kiezen, je hebt ze allemaal tegelijk. En alle verbruik is inbegrepen, dus ook het uploaden of downloaden van foto’s, Instagram TV, video’s verzenden,...

By the way: de Facebookvideo’s die je bekijkt in je nieuwsoverzicht, die zijn inbegrepen. Ook als je op de video klikt en op een videopagina van Facebook terechtkomt, zit dit in je eindeloze hoop. Maar let op: als je via Facebook op YouTube terechtkomt, dan is de mobiele data niet meer gratis. Ah ja, YouTube is niet inbegrepen bij Epic stories of Epic beats. Wel een grote Youtube fan? Bekijk dan eens Epic combo.

De muziekapps zijn Spotify, Apple Music, Deezer, Soundcloud, Google Play Music, Tomorrowland en Audiomack (nieuw !). En ook hier geldt dat alle vebruik is inbegrepen, ook als je Spotifylijsten zou downloaden.

Wanneer je naar deze apps luistert/download zal er geen dataverbruik in rekening worden gebracht. Met "eindeloos luisteren" bedoelen we dus dat je geen data moet betalen. Maar dit wil niet zeggen dat je nu een premium abonnement hebt voor deze diensten. Dat moet je zelf regelen, als je dat wilt.

Hoe switch ik van Epic stories naar Epic beats, of omgekeerd?

Dat regelen we makkelijk voor je, via Facebook Messenger. Laat het ons daar even weten!

Wat doet de Epic app?

Met de Proximus Epic-app kan je je verbruik checken, je facturen bekijken & betalen en krijg je af en toe epische extra’s in de vorm van extra data! Je kan de Epic-app downloaden 48u nadat je een Epic-klant bent geworden. Doet de app wat raar? Verwijder en installeer eens opnieuw, dan is het meestal opgelost. Download hem hier


Verbruik en tarieven

Hoe werkt de promotie?

Als je een nieuwe klant bent, betaal je een promotieprijs voor de duur van de specifieke promotie (bijvoorbeeld de eerste 3 maanden). Na deze eerste maanden betaal je de volledige prijs van het gekozen abonnement.

Wat zijn de tarieven buiten de bundel van mijn gsm-abonnement?
Wat zijn de roaming- en internationale tarieven buiten de bundel van mijn gsm-abonnement?

Bekijk de roaming- en internationale tarieven van je gsm-abonnement wanneer je in het buitenland bent of wanneer je naar het buitenland belt.

Hoe weet ik waar ik sta met mijn abonnement?

Je kunt je verbruik op elk moment volgen op onze MyProximus-app en we sturen je een sms om je te verwittigen vooraleer je jouw volume overschrijdt. Zo vermijd je onaangename verrassingen wanneer je je factuur ontvangt.

Is onbeperkt sms'en echt onbeperkt?

Je beschikt over maximaal 500 sms'en per dag. Wanneer je dit aantal hebt bereikt, zullen je sms'en geblokkeerd worden tot middernacht. De volgende dag kan je gewoon weer opnieuw sms'en versturen. Heb je geen idee hoeveel sms'en je verstuurt per dag? Geen nood, je zal een waarschuwing krijgen wanneer je 400 sms'en hebt verstuurd en je krijgt opnieuw een sms'je wanneer je de limiet van 500 sms'en hebt bereikt. Eén SMS bestaat uit 160 karakters.


Surf

Is mijn gsm klaar om te surfen?

Als dat niet het geval is, dan kan je je gsm heel gemakkelijk configureren met onze online tool.

Wil je meer surfvolume bovenop het volume in je abonnement?

Als je mobiel internetvolume vaak ontoereikend is, raden we je aan te kiezen voor een hoger Mobilus- of Epic-abonnement, of een gsm-abonnement binnen je Tuttimus, zodat je van nog meer voordelen kan genieten.

Als je tijdelijk extra surfvolume nodig hebt en je je huidige gsm-abonnement wenst te behouden, kies dan op MyProximus de data optie 500 MB Extra voor € 5.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

  • Bel ons op 0800 22 011(optie “Klant worden”)

  • We bellen je terug

    We bellen je terugmomenteel niet beschikbaar

  • Chat met ons via deze site

    Chat met ons via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar