×
×

Je (ver)bouwt

Planning voor je infrastructuur aansluiting

op het Proximus-netwerk

Sluit je nieuwbouw of verbouwde woning en/of kantoor aan op onze infrastructuur tijdens de (ver)bouwfase, dan zijn later geen extra werken nodig, in je nieuwe lokalen of buiten het gebouw. Je kan later nog kiezen voor Proximus-producten en -diensten.

Doe je aanvraag wanneer je woning/kantoor winddicht is (dak, ramen en deuren geplaatst). Dit valt vaak samen met de werken van andere nutsmaatschappijen zoals aansluiting op riolering, water, gas en elektriciteit.

Proximus-klant zorgeloos verhuizen

Je Proximus-aansluiting aanvragen

Voorbereidende werken

Er zijn zaken die je moet voorzien vooraleer onze technicus kan starten met je aansluiting.

Meer details over de voorbereidende werken
  • Graaf een rechtlijnige sleuf met een diepte van 60 cm tussen de woning en/of kantoor en de rooilijn
  • Voorzie een wachtbuis van harde PVC met gladde binnenwand. De buis heeft een diameter van 50mm en is voorzien van trekdraad met een overlengte van 50 cm aan beide uiteinden
  • De wachtbuis loopt tot binnenin de woning via een energiebocht of een opening in het metselwerk
  • De buiseinden zijn hermetisch afgesloten met een afneembare stop
  • Voorzie een merkpaaltje aan de straatkant ter hoogte van het uiteinde van de wachtbuis
Tips voor deze fase van de werken
  • Je kan je elektricien vragen een Smarttube, een door Proximus gecertificeerde kabel, te installeren. Hij zorgt dan voor alles, je hoeft dus niet aanwezig te zijn op het ogenblik van deze infrastructuur-aansluiting.
  • Meer informatie over het aanleggen van een toekomstgericht kabelnetwerk binnen je woning en/of kantoor? Lees dan zeker onze richtlijnen hierover. (.pdf)
Voorbereidende werken

Vraag je aansluiting aan

New construction

De aansluiting op de infrastructuur kost € 90* en bevat:

  • Het leggen van de introductie kabel van de straat (rooilijn) tot de plaats waar de aansluiting moet komen (bvb. garage )
  • De introductiekabel lassen op de verspreidingskabel (publiek domein)
  • Installatie van een aansluitpunt (bvb. garage )
Vraag je aansluiting aan
*Opmerkingen i.v.m. de prijs

Vermelde prijs van € 90 is enkel geldig voor de werken op privédomeinen bij aanwezigheid van de sleuf. Indien Proximus de sleuf graaft, wordt dit gefactureerd per meter en is de prijs afhankelijk van de ondergrond (volle grond, beton (met of zonder zaagwerk) of klinkers).

Indien de infrastructuur van Proximus niet aanwezig is in publiek domein (straat), bezorgt Proximus je een offerte vooraleer de werken uit te voeren. Vervolledig je gegevens in het formulier onder ‘Vraag je aansluiting’.

Renovation

Afbraak/grondige verbouwing

Bezig met een afbraak/grondige verbouwing van je woning en/of kantoor?

  • Is de Proximus-infrastructuur al aanwezig en ben je tevreden met de plaats waar de introductiekabel toekomt? Bescherm deze kabel dan zeker tijdens de verbouwingswerken.
  • Is deze kabel niet bereikbaar of wil je hem op een andere plaats laten toekomen? Vraag je aansluiting aan via het formulier, we komen ter plaatse om de werken uit te voeren. De prijs is afhankelijk van jouw situatie*.
  • Geen kabel aanwezig? Vraag je aansluiting aan en wij doen het nodige om je woning en/of kantoor op onze infrastructuur aan te sluiten.

Dit geven we je graag even mee

Nuttige tips

Veelgestelde vragen

Hoe gebeurt de installatie van je Internet en TV ?

Van zodra we je formulier krijgen, kijken we vanop afstand je technische situatie na.

  • Als een bezoek van een technicus nodig is, bepalen we samen de datum voor deze afspraak. En je mag gerust zijn: om alles te installeren mag je rekenen op de expertise van onze technicus zonder extra kosten!
  • Is je netwerk thuis klaar voor gebruik, dan kan je zelf je toestellen aansluiten met behulp van de installatiegids… of een beroep doen op een technicus om de installatie af te ronden.
Kan je jouw oproepnummers behouden?

Je behoudt je mobiele telefoonnummers en de nummers van je vaste lijn in dezelfde zone.

Wat gebeurt er met je huidige e-mailadres?

Je gebruikt je e-mailadres van de vorige operator nog gratis tot 18 maanden na de overstap. Tijd genoeg om je contacten op de hoogte te brengen van je nieuwe e-mailadres.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

  • Chat met een Bizz Expert via deze site

    Chat met een Bizz Expert via deze sitemomenteel niet beschikbaar

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar