Ken uw klant

Gepubliceerd op 03/01/2020 in Sectoren

Optimaliseer uw marketingcampagnes en nieuwe verkooppunten op basis van in-store klantgegevens en context data.

Ken uw klant

De locatie van een winkel afgestemd op uw klanten potentieel is cruciaal voor succes. Toch is het minstens even belangrijk om het in-store klantengedrag te kennen.

Krijg een beter inzicht in:

  • Benchmark Locatie Analytics
    Analyseer de prestaties van uw winkels in vergelijking met de concurrentie of andere winkels in uw portefeuille.
  • Advertentie Optimalisatie
    Bepaal de beste manier om uw klanten te bereiken.
  • Klantenprofilering
    Identificeer uw klanten en ontdek welke klanten u nog kan aanspreken.
video

Meer weten?

Tijd voor een deep dive in de analyse van uw winkel en het klantengedrag? Download het retail e-book!

1. Locatieanalyse

Verrijk uw analyses rondom uw winkel om de beste locatie voor een nieuw verkooppunt te bepalen:

  • Waar open ik een nieuwe locatie die goed draait?
  • Kan ik een winkel sluiten? Welke?
  • Wat is mijn marktaandeel in elke regio?
Baseer u op data om beslissingen te maken over uw verkooppunten

2. Klantenanalyses

Inzichten in het gedrag van uw klanten helpen u bij optimalisaties die beter aansluiten bij de noden van uw klanten:

  • Wie is uw klant?
  • Welk gedrag vertoont uw klant?
  • Wat is het beschikbare inkomen van uw klanten?
  • Waar kan u uw ideale klant vinden?
  • Wat doet mijn klant wanneer hij zich in het gebied rond uw winkel bevindt?
  • Hoe loyaal is uw klant?
  • Een heatmap van uw bezoekers.
  • Wat is de beste manier om uw klanten te bereiken en langs welke kanalen?

Krijg inzicht in uw klantengedrag

Klantenverhalen

Klanten winkelen veilig dankzij Entrance Monitoring

Innovatie en digitale transformatie dragen bij tot en betere klantenervaring en meer interne efficiëntie bij Decathlon. De sportwinkel nam in 25 van zijn 37 Belgische winkels Entrance Monitoring in gebruik.

Meer lezen

3. Het Retail Dashboard

In het retail dashboard combineert u alle data. Hier vindt u een overzicht van al uw klanten: 

  • Uw huidige klanten bij een reeds bestaande locatie.
  • Uw toekomstige klanten, voor het geval u overweegt een nieuw filiaal te openen.

Krijg een beter inzicht in in-store klantgegevens en context data.

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Andere artikels van Proximus team