Hoe wifi uitschakelen?

Standaard is het wifi-netwerk geactiveerd op alle modems, Wi-Fi Extenders en Wi-Fi Boosters. Wil je niet draadloos surfen, aarzel dan niet om het wifi-netwerk uit te schakelen. Je kan het later gemakkelijk opnieuw inschakelen.


B-box 3/3V+

B-box 3

Standaard is het wifi-netwerk geactiveerd op een b-box 3. Schakel wifi in en uit door de on-off-knop naast het wifilampje 3 seconden in te drukken.

Op de voorkant van je b-box 3-modem kun je zien dat het wifilampje niet meer brandt. Dit bevestigt dat het wifi-netwerk uitgeschakeld is.

  1. Surf naar het configuratiemenu van je modem op http://192.168.1.1 met een recente internetbrowser.
  2. Vul de gebruikersnaam en het wachtwoord van je modem in en klik vervolgens op de knop Inloggen.
    Als gebruikersnaam dien je User te selecteren in het dropdownmenu Username.
    Als wachtwoord dien je het wachtwoord te kopiëren dat je terugvindt op het label op de achterzijde van je modem, naast het woord User Password of Modem password.

  3. Klik op Toegangscontrole.
  4. Selecteer het toestel waarvoor je wifi wilt uitschakelen op een bepaald uur.
  5. Selecteer de tijdsloten waarop je wifi wilt uitschakelen en valideer.
  1. Ga naar de app MyProximus
  2. Druk op Diensten rechtsonder ;
  3. Scrol omlaag naar het vak Wifi beheer.
  4. Druk op Smart Wi-Fi
  5. Tik bovenaan op Toestellen.
  6. De lijst met toestellen die de afgelopen 7 dagen met je wifi zijn verbonden, wordt weergegeven. De toestellen die momenteel zijn verbonden, hebben een groene stip.
  7. Je kunt:
    • Druk op om wifi uit te schakelen voor 24 uur. Heractiveer wifi door te drukken op .
    • Druk op de pijl naar rechts van elke toestelnaam. De status van de verbinding wordt weergegeven en zijn mac adres. Je kunt vervolgens de naam wijzigen of de wifi opschorten voor de duur van je keuze.

Mogelijke problemen

  • De wifi wordt niet uitgeschakeld: Als je een Wi-Fi Extender of bepaalde PLC's gebruikt die je niet bij Proximus hebt gekocht, wordt de wifi die deze toestellen uitzenden niet uitgeschakeld, tenzij je ze uit het stopcontact haalt natuurlijk.
  • Kan de wifi niet opnieuw activeren:
    1. Schakel wifi uit en weer in op je smartphone, tablet of computer.
    2. Lukt dit niet? Herstart je b-box modem. Om dit te doen, druk je op de knop aan de achterkant van de modem; om hem uit te schakelen, wacht je ongeveer tien seconden en schakel je hem dan weer in. De verbinding zal na een paar minuten hersteld zijn.

Hulp nodig?