Sms-meldingen over uw mobiel verbruik

We informeren u via sms als u voor een bepaald bedrag gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt met uw gsm, tablet of laptop. Zo kunt u uw mobiel verbruik, in België of in het buitenland, voor de resterende aanrekeningsperiode aanpassen.

Gaat u over een bepaald bedrag, dan beperken we automatisch uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G. Zo vermijdt u hoge facturen of aanrekeningen.

Wanneer en hoe krijgt u een sms-melding?

U ontvangt een sms:

  • wanneer u uw bundel om te bellen, sms’en of surfen gedeeltelijk of volledig opgebruikt hebt.
  • wanneer u € 10 en € 50 bovenop uw bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden naar het betrokken nummer verstuurd, met een vertraging van maximaal 11 uur en niet tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surft u mobiel op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op uw scherm.
U kunt via de MyProximus app uw verbruik op elke moment volgen.

Liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? Pas dit aan:

Hebt u enkel gsm-nummer(s)?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Scroll naar beneden.
  3. Pas aan bij welke limieten u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, vink Status wijzigen aan.
  4. Klik op Configureren en Bevestigen
Hebt u ook internet, tv of een vaste lijn?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw gsm-nummer.
  3. Klik de rubriek Mijn belkredieten open en klik vervolgens op Controle van mijn krediet.
  4. Pas aan bij welke limieten binnen uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.
  5. Klik de rubriek Controle van de extra kosten.
  6. Pas aan bij welke limieten buiten uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.

U kunt ook betaalnummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert.

Hoe beperken we de uitgaven voor mobiele data?

Om hoge bedragen voor mobiel internet te vermijden, blokkeren of beperken we uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G.
Hoe dit gebeurt, hangt af van uw locatie en uw abonnement.

U bent binnen de EU:
Hebt u enkel gsm-nummer(s)?

Surft u zonder databundel, dan wordt uw 3G/4G-verbinding verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode. Contacteer onze klantendienst als u eerder opnieuw wilt surfen.

Surft u met een databundel, dan wordt uw surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer uw bundel volledig opgebruikt is.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G aan normale snelheid vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode. Als u eerder opnieuw sneller wilt surfen, kunt u een bijkomende internetbundel aankopen.
Hebt u ook internet, tv of een vaste lijn?

Uw 3G/4G-verbinding wordt verbroken wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale abonnement of bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende aanrekeningsperiode.
  • Wilt u toch eerder blijven surfen, deactiveer dan de surflimiet en blijf aan kostprijs surfen:
     
    1. Log in op MyProximus om uw surflimiet te deactiveren.
      Deactiveer uw surflimiet
    2. Selecteer uw mobiel abonnement.
    3. Kies Opties > Surflimiet in het buitenland > Geen surflimiet in het buitenland.
    4. Deactiveer uw surflimiet. Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer.
U bent buiten de EU:

Uw internetverbinding wordt verbroken zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als u een abonnement hebt om er goedkoper te surfen, wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt niet meer surfen via 3G/4G tot aan de volgende aanrekeningsperiode (u hoeft niets te ondernemen - u krijgt sowieso een sms van zodra u weer kunt surfen in het buitenland).
  • Wilt u toch eerder blijven surfen, deactiveer dan de surflimiet en blijf aan kostprijs surfen:
     
    1. Log in op MyProximus om uw surflimiet te deactiveren.
      Deactiveer uw surflimiet
    2. Selecteer uw mobiel abonnement.
    3. Kies Opties > Surflimiet in het buitenland > Geen surflimiet in het buitenland.
    4. Deactiveer uw surflimiet. Let op, u hebt daarna geen surflimiet meer.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G
 

Als we uw surfverbruik beperken, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G.
Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi of te surfen via een Wi-Fi Hotspot.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Bekijk uw verbruik en facturen online.

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact