Waarom kun je niets meer toevoegen in de cloud?

Heb je problemen met de Cloud-app na een update?
We raden je aan om de app opnieuw te updaten of te herinstalleren. Dit zou het probleem moeten oplossen.

Als je al je opslagruimte hebt gebruikt, dan kun je geen nieuwe bestanden meer uploaden in de cloud. Je kunt wel nog steeds handelingen uitvoeren die geen impact hebben op je opslagvolume, zoals het downloaden of delen van bestanden. Hoe kun je meer volume aankopen in de Cloud?

Maak opslagruimte vrij of koop extra opslagruimte om opnieuw bestanden te kunnen toevoegen.

Je kunt steeds controleren hoeveel opslagruimte je nog beschikbaar hebt:

  • via de Cloud-app op gsm of tablet
    Klik op het beginscherm van de Cloud-app op .
  • via de Cloud-app op pc of Mac
    Klik op het beginscherm van de Cloud-app op het menu Overzicht.
  • via de Proximus Cloud-website
    Surf naar www.proximuscloud.be en klik op je gebruikersnaam, bovenaan rechts op het scherm.

Hier zie je een overzicht van de gebruikte opslagruimte:

  • Totaal: het totale volume van je account.
  • Gebruikt: het volume van de opgeslagen bestanden.
  • InPrullenbak: het volume van de verwijderde bestanden (enkel zichtbaar via de Cloud-app op pc of Mac)
  • Vrij: het resterende volume (enkel zichtbaar via de Cloud-app op pc of Mac)

Je hebt een iPhone en er worden geen bestanden meer geüpload naar je Personal Cloud?

Als je de 'Optimaliseer iPhone-opslag'-instelling van iCloud hebt ingeschakeld, dan kun je met Personal Cloud geen back-up maken van je foto's en video's. 

Om dit te wijzigen, ga je naar Instellingen > [uw naam] > iCloud > Foto's of Opslag (afhankelijk van je iOS versie). Schakel de optie Optimaliseer iPhone-opslag uit. Vergeet niet dat je Personal Cloud kunt gebruiken om ruimte te besparen op je telefoon, altijd en overal, op elk apparaat.

Heb je nog een andere vraag over Cloud? Bekijk onze andere FAQ's of contacteer ons.