Proximus MPAY

Betaal diensten door derden met je mobiel nummer

Met Proximus MPAY kan je online diensten aankopen

  • Makkelijk: je kan betalen zonder kredietkaart
  • Snel: je hoeft geen nieuw account aan te maken
  • Veilig: de betaling is gekoppeld aan je gsm-nummer van Proximus

Je bevestigt de betaling online: direct op de webpagina of in de app van de dienst die je gebruikt.

Voorbeelden van de aangeboden diensten

  • Een abonnement op je favoriete streamingsdienst
  • In - game aankopen via PlayStation voor bv. FIFA of Grand Theft Auto 5
  • Een digitaal tijdschrift of e-book via de App Store/ Google Play Store
  • Je parkeerticket tijdens een dagje shoppen
  • Je ticket voor de bus, trein of tram

Deze diensten worden aangeboden door verschillende grote spelers die gespecialiseerd zijn in mobiele betalingen, waaronder: Be-Mobile, Google Play Store, App Store, Sony PlayStation, Veedz, LiveFootball.tv, Demon Games, Wister, ...

Beheer je MPAY aankopen

Log in via 'MyProximus'. Je kan het overzicht van je aankopen raadplegen en een maandelijkse limiet instellen.

Betaal met je Proximus factuur

Die parkeerplaats in de stad betalen per sms, dat is iets dat we allemaal ondertussen al wel kennen. Maar wist je dat er nog heel wat andere momenten zijn waar je je bankkaart niet meer hoeft boven te halen?

Meer info over mobiele betalingen

Proximus MPAY kan door iedereen in België met een mobiel abonnement of prepaidkaart worden gebruikt.

Deze betaalmethode wordt standaard aangeboden aan alle klanten en kan eenvoudig via de MyProximus app geblokkeerd worden.

Let wel: 18 jaar is de minimumleeftijd om met je mobiel abonnement of prepaidkaart betalingen te verrichten in online winkels.

De maximale waarde per transactie (€ 50) en de totale waarde per maand (€ 300) liggen in de hele EU vast.

De waaier aan diensten die je kan aankopen is enorm en is over het algemeen gericht op entertainment of informatie.

  • Entertainmentdiensten: films, tv-programma's, muziek, mobiele games of onlinegames en wedstrijden.
  • Informatiediensten: fitnessprogramma's, dieetprogramma's en sportinformatie.

Als consument maak je kennis met deze diensten via onlinereclame of zoek je ze rechtstreeks op. Reclame komt tevoorschijn in zoekresultaten, banners op webpagina's of volledige pagina's in mobiele apps of links in YouTube-video's.

Weet dat deze diensten door externe dienstaanbieders aangeboden worden, zij bepalen ook het tarief ervan. Je betaalt deze diensten via je Proximus aanrekening/factuur.

Proximus int het bedrag inclusief btw en stort het meteen naar hen door.

Multimedia diensten worden altijd via een reclamebanner aangeboden.

Van zodra je op de reclame banner klikt, wordt je doorgestuurd naar de landingspagina van de betrokken dienst:

1. Klik op “Abonneer Nu”: je geeft je toestemming om een abonnement op de aangeboden dienst op te starten

2. Klik op “Abonnement Bevestigen”: je geeft je toestemming om de kosten van de aangeboden dienst via je mobiel abonnement of prepaidkaart te betalen

De dienst is vanaf dat moment geactiveerd en je krijgt meteen een sms-bericht ter bevestiging.

media subscription

Van zodra je op “Abonnement Bevestigen” hebt geklikt en je registratie geslaagd is, ontvang je onmiddellijk een sms-bericht met bevestiging van je abonnement en informatie over hoe je die kan beëindigen.

  • Het sms-bericht wordt altijd vanaf een 4-cijferig nummer verstuurd dat begint met het cijfer 8.
  • De sms die je ontvangt is gratis
  • Je ontvangt elke maand een sms ter herinnering

sms

Wil je apps, games, films, muziek of e-boeken digitaal aankopen? Ga je gang, want in de meeste gevallen kan betalen eenvoudig via Proximus: via je aanrekening, je factuur of je Pay&Go-krediet!

Raadpleeg hier onze stappenplan.

Op de laatste pagina van je Proximus aanrekening/factuur zie je de kosten m.b.t. deze diensten. De kosten staan vermeld onder de rubriek “Detail van uw aanrekening voor Diensten door Derden – Betalingen voor niet-Proximus diensten”.

statement

Als Proximus klant heb je verschillende mogelijkheden om vragen te stellen of een klacht in te dienen.

1. Je kan rechtstreeks contact opnemen met de klantendienst van de aanbiedende partij.

De contactgegevens van de dienstaanbieders vindt je via deze link terug.

2. Via de Proximus klantendienst: wij vormen de brug tussen jou en de aanbiedende partij.

Wij verbinden je door met een team van experts die je de nodige informatie geven omtrent een abonnement.

In geval van klacht, geven zij jou de nodige support om direct een oplossing voor je probleem te bieden.

Er zijn verschillende manieren om een abonnement op te zeggen:

  • Stuur STOP naar het 4-cijferig nummer waarvan je de welkom- en herinneringsberichten ontvangen hebt
  • Klik op de link die in de welkom- en herinneringsberichten vermeld staat
  • Bel naar het nummer dat vermeld wordt in de welkom- en herinneringsberichten.

Het is ook mogelijk om een abonnement stop te zetten door contact op te nemen met onze klantendienst.

Er zijn verschillende mogelijkheden om betalingen via Proximus MPAY te beperken.

Je vindt meer info via deze link terug: betaalnummers, betaalsms'en en mobiele betalingen blokkeren.