Betalen met je gsm

Mobiel betalen met je Proximus-factuur

Gepubliceerd op 03/05/2021 in Uit eerste hand

Die parkeerplaats in de stad betalen per sms, da’s iets dat we allemaal ondertussen al wel kennen. Maar wist je dat er tegenwoordig nog heel wat andere momenten zijn dat je je bankkaart niet meer hoeft boven te halen? Je kan gewoon mobiel betalen.

Betalen met je gsm

Voorbeelden van diensten die je kan betalen met je smartphone-factuur

  • een abonnement op je favoriete streamingsdienst
  • aankopen op gameconsoles zoals Sony PlayStation
  • extra kenmerken en attributen in videospellen zoals World of Warcraft of Fortnite
  • een betalende app in de app-store
  • het huren van een film
  • je parkeerticket tijdens een dagje shoppen
  • Je ticket voor de bus of de tram
  • een abonnement op Livefootball.tv of andere online abonnementsdiensten

Deze diensten worden aangeboden door externe partijen zoals onder andere Google Play Store, Apple Store, Sony PlayStation, Netflix, Wister, PM Connect, Telecoming, Be-Mobile,..

Waarom kiezen voor mobiel betalen met je Proximus-factuur?

Mobiel betalen is snel, veilig en makkelijk

Om toegang te krijgen tot al deze diensten heb je geen kredietkaart nodig. Kies Proximus als betaalmiddel en klaar! Zo vermijd je gedoe met bankkaarten, kaartnummers, betaaltoestellen of QR-codes.

Je betaalt gewoon alles achteraf, via de Proximus-aanrekening van je gsm-abonnement. Supereenvoudig en met een handig overzicht erbij. Bovendien kan je via MyProximus dit overzicht ook doorheen de maand zelf al bekijken en een maandelijkse limiet instellen, zodat je niet verrast bent bij het bekijken van je aanrekening.

Handige weetjes over abonnementen en mobiele betalingen

Dit betaalmiddel wordt gebruikt door alle operatoren in België en Europa en laat je toe om aankopen te doen tot maximaal € 50 per transactie. Het totale bedrag per maand is begrensd op € 250.

Als je kinderen met je gsm spelen, controleer dan of ze niets aangekocht hebben. Indien wel, vergeet je dan niet uit te schrijven. Vergelijk je gsm in deze context immers met je visa – kaart, die geef je ook niet zomaar af en je controleert evenzeer de uitgaven ervan!

Heb je vragen over je aankoop, contacteer dan best de aanbieder bij wie je het abonnement aankocht. We zijn zelf niet verantwoordelijk voor de dienst, we faciliteren enkel de betaling voor derde partijen waarbij een digitale dienst werd gekocht.

Elk abonnement kan onmiddellijk worden stopgezet door contact op te nemen met de klantendienst van de dienstaanbieder of via de website van de dienstaanbieder: klik op de link dat vermeld wordt in de welkomst-sms of een andere sms die je van de dienstaanbieder hebt ontvangen. Het is ook mogelijk om het abonnement stop te zetten door contact op te nemen met onze klantendienst.

Je kan je budget voor mobiele betalingen altijd en overal zelf beheren via MyProximus.

Erik

Digital en content marketeer. Tuinieren is mijn passie, net als eten. En na het sporten binge ik maar wat graag series of films.

Andere artikels van Erik