Mobiel betalen via je factuur

Standaard geactiveerd

Niet nodig? Deactiveer via MyProximus

Betaal diensten van derden via je gsm-nummer

Net als betalen voor parkeren in de stad via sms.

  • Eenvoudig: betalen zonder creditcard
  • Snel: geen nieuwe account aan te maken
  • Veilig: betaling gekoppeld aan je Proximus mobiele nummer

Bevestig je betaling gewoon online, direct op de webpagina of in de app van de dienst die je gebruikt.

Beheer je mobiele betalingen

Wie kan het mobiele betalingssysteem van Proximus gebruiken?

Alle klanten met een mobiel abonnement of een prepaidkaart kunnen dit betalingssysteem gebruiken.

Het systeem is standaard actief voor alle klanten en kan beperkt of gedeactiveerd worden via MyProximus.

Opgelet: je moet minstens 18 jaar oud zijn om betalingen met je gsm-abonnement of prepaidkaart in de online shops uit te voeren. Ben je minderjarig? Vraag je ouders om toestemming voor mobiele betalingen!

Wat is het maximale aankoopbedrag?

De maximale waarde per transactie is €50 en de totale waarde per maand is beperkt tot €250.

Wil je je limiet voor mobiele betalingen aanpassen?

Beperk je betalingen via Proximus

Hoe verschijnen mijn aankopen op mijn Proximus-factuur?

Op de laatste pagina van je Proximus-factuur/afrekening vind je een overzicht van de kosten voor deze diensten.

Deze kosten staan vermeld in de rubriek "Details van je factuur voor diensten van derden - Betalingen voor niet-Proximus diensten".

Hoe mobiele betalingen raadplegen en beheren op MyProximus?

Login op MyProximus en ga naar
Producten > Mijn GSM > Instellingen > Andere > Mobiele Betalingen

Daar kan je een maximale bestedingsbudget bepalen of de mobiele betaaldienst deactiveren.

Hoe betaal je diensten van derden met je factuur?

Je kan je budget beheren. Een aankoop via de mobiele betaalfunctie is beperkt tot 50 euro. Je maandelijkse budget kan worden verhoogd tot 250 euro per maand.

Online abonnementsdienst

Hoe activeer ik een online abonnement?

  1. Bevestig je leeftijd en ga akkoord met het delen van je mobiele nummer of bevestig je aankoop door de validatiecode in te voeren die je per SMS ontvangt.
  2. Betaal je abonnementen tegelijk met je Proximus-factuur.

Je vindt het overzicht van j aankopen in de details van je  dienstenoverzicht voor derden, dat je vindt op de laatste pagina van je Proximus-factuur.

Hoe kopen in app stores en apps?

  1. Bepaal je betalingswijze.
    Je kan je betaalmethode in verschillende apps en app stores definiëren.
  2. Kies de optie 'Betalen via mijn Proximus-factuur'.
  3. Identificeer jezelf met je mobiele telefoonnummer.
  4. Vind je aankopen terug op je volgende maandfactuur.

Je vindt het overzicht van j aankopen in de details van je dienstenoverzicht voor derden, dat je vindt op de laatste pagina van je Proximus-factuur.

Meer info over mobiele betalingen

Het aanbod van diensten van derden die je via je mobiele nummer kunt kopen en betalen is enorm en gericht op entertainment, informatie of nuttige diensten :

  • Amusementsdiensten: films, tv-programma's, muziek, mobiele of online-spelletjes en wedstrijden.
  • Informatiediensten: fitnessprogramma's, dieetprogramma's en sportresultaten.
  • Nuttige diensten: tickets voor openbaar vervoer, parkeerkaarten of opladen van elektrische auto's.

Deze diensten worden aangeboden door externe dienstverleners, die ook de prijzen bepalen. Je betaalt deze diensten via je Proximus-factuur/korting.

Proximus int de bedragen (inclusief btw) en maakt ze over aan de externe dienstverleners..

Wil je apps, games, films, muziek of e-boeken digitaal aankopen? Check alle info voor Apple Store, Play Store en Microsoft Store.

Via MyProximus vind je onder de tab 'Verbruik' een overzicht van je Mobiele Betalingen die nog niet zijn opgenomen op je factuur.

De abonnementsdiensten worden vaak aangeboden via een reclamebanner.

Zodra je op de banner klikt, word je doorgestuurd naar de website van de dienstverlener. Zo werkt het registratieproces:

Je abonnement is vanaf dat moment geactiveerd en je ontvangt onmiddellijk een bevestiging per sms.

  1. Vink het vakje aan om te bevestigen dat je ten minste 18 jaar oud bent 
  2. Klik op "Abonneer nu" om je abonnement te starten
  3. Vink het vakje aan om te bevestigen dat je akkoord gaat met het delen van je mobiele nummer voor factureringsdoeleinden
  4. Klik op "Betaling bevestigen" om de betaling van je abonnement te bevestigen. Het bedrag wordt opgenomen op je Proximus-factuur of afgeschreven van je belkrediet.

Je abonnement is vanaf dat moment geactiveerd en je ontvangt onmiddellijk een bevestiging per sms.

Nadat je op "Betaling bevestigen" hebt geklikt, ontvang je  onmiddellijk een SMS-bericht dat je abonnement bevestigt en aangeeft hoe je het kan beëindigen.

De SMS wordt altijd verzonden vanaf een 4-cijferig nummer dat begint met het cijfer 8.

De sms-berichten die je ontvangt zijn gratis en je ontvangt elke maand een herinnering.

Je kan een abonnement op elk moment en zonder extra kosten beëindigen: 

  • Door ‘STOP’ te antwoorden op de sms die je ontvangt met info omtrent je abonnement. Deze sms bevat het exacte trefwoord om je af te melden: het kan ‘STOP’ zijn of ‘STOP ROUGE’ of ‘STOP VR’ of …
  • Neem contact op met de klantenservice van de provider. Je vindt de contactgegevens via deze link.
  • Contacteer onze klantendienst op 0800 22 500 (van maandag tot vrijdag tussen 8 en 18 uur).
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar