Gedetineerden bereiken CAW tijdelijk op 0800-nummer

Gepubliceerd op 15/04/2020 in Klantenverhalen

Gedetineerden bereiken CAW tijdelijk op 0800-nummer

Vroeger konden gedetineerden die nood hadden aan een gesprek, terecht bij de CAW-medewerkers ter plaatse. Sinds de invoering van de corona-maatregelen en er geen fysiek contact meer mag zijn, kwam hier abrupt een einde aan. Een 0800-nummer was de oplossing.

“Door de getroffen corona-maatregelen, kwam onze werking in de gevangenissen plots op de helling te staan”, legt Sofie Similon, Netwerkberkeerder CAW Oost-Brabant, uit. “Gedetineerden die iemand wilden spreken, konden op een erg eenvoudige manier een gesprek aanvragen met iemand van onze teams aanwezig in de gevangenissen. Nu dit tijdelijk niet meer kan, passen we hier momenteel een mouw aan met een nieuw 0800-nummer.”

Een digitale werkomgeving die medewerkers ondersteunt thuis te werken kunnen een wezenlijk verschil maken voor uw bedrijf en de economie.

Hoe digitaal samenwerken ondersteunen?

Tweede 0800-nummer

“Op zich beschikken we als CAW al over een 0800-nummer, maar dat houden we liever gescheiden van onze gevangeniswerking. Per slot van rekening is dit toch wel speciaal en hebben we hiervoor aparte mensen. Domweg stelde ik de vraag aan Proximus of geen tweede 0800-nummer voorzien kan worden, het antwoord was onmiddellijk duidelijk. Enkele dagen later was dit tweede nummer een feit.”

De gedetineerde wordt doorgeschakeld naar de juiste collega die vertrouwd is met de doorgegeven instelling.

Sofie Similon, Netwerkberkeerder CAW Oost-Brabant

author

Juiste contactpersoon via gedetailleerde routering

Aan het 0800-nummer werd een VMS-systeem gekoppeld met een volledige configuratie en doorschakelmogelijkheden. “Wanneer een gedetineerde belt, voert hij de code van zijn gevangenis in,” legt Sofie uit. “Op die manier wordt hij doorgeschakeld naar de juiste persoon en komt hij terecht bij de collega die vertrouwd is met deze instelling.”

Alternatief tijdens stakingen

“Soms is de lijn wat overbelast, wat ergens ook een goed teken is. Het bewijst dat velen onder hen hun weg naar dit nummer gevonden hebben. Misschien behouden we het ook na deze corona-crisis? Het zou een alternatief kunnen zijn voor de perioden dat er geen werking in de gevangenissen mogelijk is, bij een staking bijvoorbeeld.”

Het Centrum Algemeen Welzijn (CAW) helpt mensen met al hun vragen en problemen die te maken hebben met welzijn. Verspreid over Vlaanderen en Brussel zijn er 11 CAW’s.

Meer informatie over oplossingen voor uw vaste lijn?

Vaste telefonie oplossingen

One

One is het ICT-vakblad van Proximus voor CIO’s en ICT-professionals van grote en middelgrote ondernemingen. 

Andere artikels van One

Blog topics

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!