Voice over IP (VoIP)

Superieure gesprekskwaliteit (QoS)

  • Kostenbesparing
  • Belgische en buitenlandse nummers
  • Integratie in IT-toepassingen

Bel via uw datalijn

VoIP (Voice over Internet Protocol) is de technologie waarmee spraak over IP-datanetwerken kan worden verstuurd zoals internet of privé-MPLS-netwerken (Explore).

Dit biedt tal van voordelen: één enkel netwerk (LAN, WAN, SD-WAN), Unified Communications (UC): telefoongesprekken, instant messaging en videoconferenties, integratie in telefooncentrales, samenwerkingsplatformen en CRM-ERP-toepassingen, beheer in de cloud, telewerk, … Kies uw VoIP-oplossing voor een of meerdere vestigingen, in België en in het buitenland.

De prijzen vermeld op deze pagina kunnen het onderwerp zijn van de prijsindexatie vanaf 01/07/23. Voor meer informatie over de nieuwe prijzen, raadpleeg a.u.b. proximus.be/tarieven.

Hoe kiest u de beste VoIP-oplossing?

  1. Kies uw VoIP-dienst
  2. Kies uw tariefplan
  3. Ga voor de all-in oplossing

1. Kies uw VoIP dienst

Phone Line Enterprise

  • 1 vestiging
  • 1 simultaan gesprek

Enterprise Voice

  • 1 vestiging
  • 2 - 120 simultane gesprekken
  • Belgische nummers

T.e.m. 29 simultane gesprekken
21,99 /maand

Vanaf 30 simultane gesprekken
11 /maand

Business Trunking

  • Meerdere vestigingen
  • Aantal simultane gesprekken: op maat
  • Belgische en buitenlandse nummer
  • Beschikbaar in 19 landen

2. Kies uw beltarief

Call Credit

  • Belkrediet voor alle nummers van uw bedrijf
  • Bel aan voorkeurtarieven naar vaste en mobiele nummers in België en international
  • Hoe meer u belt, hoe goedkoper het wordt

Unlimited Calls

National
  • Tariefplan voor een selectie van nummers
  • Onbeperkt bellen naar vaste nummers in België
  • 1000 belminuten naar mobiele nummers in België

Unlimited Calls

National/International
  • Tariefplan voor een selectie van nummers
  • Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in België
  • 1000 belminuten naar internationale vaste en mobiele nummers

3. Ga voor de all-in oplossing

Fixed Voice Infinity

  • All-in oplossing inclusief VoIP-dienst en onbeperkt bellen in België en het buitenland
  • Onbeperkt bellen naar vaste en mobiele nummers in België
  • 5000 belminuten naar internationale vaste en mobiele nummers met Fixed Voice Infinity Europe of World(pdf, 106 KB)

Oplossing voor liften, alarmen en monitoring

Service Pro Line

  • 1 vestiging
  • Back-up bij stroomonderbreking
  • Tot 8 simultane gesprekken
  • Tariefplan inbegrepen

27,50 /maand

Wat zijn SIP, SIP trunk en SIP trunking?

SIP (Session Initiation Protocol) is een datatransportprotocol voor Unified Communications (UC). SIP trunk is een IP-verbinding tussen uw telefooncentrale of samenwerkingsplatform en het openbare telefoonnetwerk om uw communicatie via het SIP-protocol te laten verlopen. De grootte van de SIP trunk wordt bepaald door het aantal spraakkanalen of gelijktijdige gesprekken.

SIP trunking is de geoptimaliseerde methode om een lijn met meerdere gebruikers te delen om uw Unified Communications uit te wisselen via internet of uw IP MPLS-privénetwerk (Explore).

Klantenverhalen

Business Trunking regelt alle IP-telefonie tussen de vestigingen, via Proximus Explore.

Michel Derycke, ICT Project Manager at Ajinomoto Omnichem

Lees meer

Ik denk dat klanten hun voordeel kunnen doen met een snellere verbinding, als we nog verder willen gaan met e-commerce-mogelijkheden.

Eric Wieme, IT- en Network Manager

Lees meer

Ons werk zal vloeiender verlopen en we zullen beter bereikbaar zijn. De snelle verbinding zal het gemakkelijker maken om in te grijpen. En de burger zal nieuwe mogelijkheden zien, nieuwe diensten.

Richard Mikut, verantwoordelijke IT-ontwikkeling bij de intercommunale voor milieubeheer Hygea

Lees meer

Vooreerst werken wij met VoIP, al onze telefonie verloopt dus via de nieuwe lijn. Een snelle en stabiele verbinding is dan natuurlijk zeer handig.

Rik Walraevens, mede-eigenaar Schevenels Project Interieurs

Lees meer

De gevangenis wordt een digitale omgeving

Er komt VoIP in de cellen, zodat gedetineerden niet meer op de gang moeten bellen, net als digitale televisie. Op termijn moet dat digitale toestel uitgroeien tot een dienstenplatform, bijvoorbeeld om iets aan te kopen in de kantine, een film te bestellen of een boek te ontlenen.

Lees meer