Verhuist je zaak? Zo vermijd je verwarring bij klanten

Gepubliceerd op 12/04/2019 in Inspiratie

Je bedrijf verhuizen, dat is een belangrijke beslissing. Vergeet vooral je klanten niet te verwittigen, want hen wil je niet verliezen. Probeer daarom verwarring te vermijden door zo duidelijk mogelijk te communiceren dat je van adres verandert. Hier zijn negen tips om de verhuis van je zaak vlot te laten verlopen.

Verhuist je zaak? Zo vermijd je verwarring bij klanten

Het kan om allerlei redenen nodig zijn om je bedrijf te verhuizen. Misschien is het tijd om je diensten uit te breiden en heb je een groter pand nodig? Of misschien heb je een gebouw met een betere ligging gevonden? Je kan er in de toekomst veel geld mee uitsparen, maar daar ben je weinig mee als je klanten niet meekomen.


  1. Maak van je verhuis een belangrijke zaak

    Laat het nieuws van je verhuis niet zomaar voorbijgaan! Vermeld overal dat je bedrijf gaat verhuizen, in elk vorm van communicatie of reclame. En maak er iets moois van! Zeker als je verhuist om uit te breiden, want dat betekent dat de zaken goed gaan. Deze positieve boodschap moet je dus met je klanten delen.

    Of misschien verhuis je om dichtbij je klanten te zijn, of om hen nog sneller en beter te kunnen bedienen dankzij nieuwe productiemogelijkheden. Hoe dan ook, gebruik deze gelegenheid om uitstekende reclame voor je zaak te maken.


  2. Maak je verhuis hoe dan ook snel bekend

    Waarom zou je wachten om bekend te maken dat je zaak gaat verhuizen? Licht je klanten in van zodra het nieuws mag geweten zijn. Als je klanten in een mailinglijst zitten, dan is dit de ideale manier om iedereen in één klap te bereiken.


  3. Probeer het nieuws te halen

    Dit hangt misschien een beetje van de grootte van je zaak af, maar stuur gerust een persbericht over je bedrijfsverhuis uit. Zeker de lokale media zullen misschien geneigd zijn om dit bericht naar buiten te brengen. En zo zullen nog meer (potentiële) klanten in je omgeving op de hoogte zijn.


  4. Gebruik je website en sociale media

    Een bedrijfsverhuis is een goed voorbeeld van zo'n moment waarop je zaak een goede website moet hebben. Plaats het nieuws goed zichtbaar op de homepagina, en zorg dat zowel je oude als nieuwe adres bij de contactgegevens staan. Laat ook duidelijk weten wanneer je zaak sluit en op de nieuwe locatie weer opent.

    Gebruik zeker ook je kanalen op de sociale media om het nieuws te verspreiden. Van Facebook en Instagram tot Twitter, Pinterest en LinkedIn … Je kan via de sociale media ook regelmatig updates versturen. Bijvoorbeeld een foto van de werken die in je nieuwe pand volop bezig zijn.

    Een goede website is de beste manier om een verhuis aan te kondigen. En met Bizz Online krijg je een persoonlijk toegewezen digitaal expert, die zich hierover met plezier zal ontfermen.


  5. Update je online profielen en zorg dat iedereen het gezien heeft

    We hadden het al over de contactgegevens op je website, maar je moet er zeker voor zorgen dat je nieuwe adres op alle mogelijke profielen is aangepast. Denk maar aan de sociale media, waar je zaak mogelijk ook een eigen profiel heeft. Of misschien kan je de verhuis aankondigen in de handtekening van je e-mails waarmee je met klanten communiceert. Hoe dan ook: zorg dat die update zoveel mogelijk opvalt!


  6. Vermeld de verhuis op je facturen

    Als er één ding is wat je klanten niet kunnen negeren, dan zijn het de facturen die je hen stuurt. Maak er gebruik van om de verhuis van je bedrijf aan te kondigen. Vertel hen gerust waar ze op je site meer informatie kunnen vinden. En zo lezen je klanten ook eens leuk nieuws wanneer ze hun factuur bekijken.


  7. Wees niet te gierig

    Dit is zo'n voorbeeld van communicatie waarop je echt niet mag besparen. Maak flyers voor je klanten, laat zo snel mogelijk nieuwe kaartjes drukken voor jezelf en je medewerkers. Een bedrijf verhuizen kan erg stresserend zijn, zet dus alle middelen in waarover je beschikt!


  8. Maak er een nieuwe start van

    Als je dan toch niet op geld bespaart, is dit misschien het ideale moment om je hele zaak een fris laagje verf te geven. Misschien leent de nieuwe locatie zich er wel toe om je logo te veranderen? Of kan je je zaak een nieuwe slogan geven? Zelfs de naam zou je kunnen aanpassen. En natuurlijk is een nieuwe, verbeterde website ook een optie.

    Dit zou je een pak nieuwe klanten kunnen opleveren. Maar wat je ook doet, vergeet niet om de veranderingen duidelijk naar je oude klanten te communiceren.


  9. Maak van de opening een feest

    Van zodra je in je nieuwe pand zit, mag de heropening van je zaak met de nodige toeters en bellen gebeuren. Nodig je klanten uit voor een hapje en een drankje! Of geef hen een speciale korting naar aanleiding van je verhuis! Bovendien zal dit nieuws zich snel verspreiden en voor jouw zaak is dit gratis reclame!


Klaar om te verhuizen? Zet het nieuws dan zo snel mogelijk op je website! Of vertrouw op Bizz Online, want dan zal een persoonlijk toegewezen digitaal expert zich over je website ontfermen. En als je vragen hebt, kan je hem of haar snel bereiken.

Kies nu jouw Bizz Online!

Proximus Business

  

Andere artikels van Proximus Business
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar