Een schoonheidssalon zonder internet? Onmogelijk!

Gepubliceerd op 11/06/2018 in Jouw verhalen

Jurgita en Sigita openden hun schoonheidssalon vier jaar geleden. Hun ding? De persoonlijke service die ze elke klant geven. Op basis van hun mensenkennis, hun luisterend oor en … astrologie.

Een schoonheidssalon zonder internet? Onmogelijk!

Naam: Jurgita en Sigita Mantukeviciute

Functie: Zaakvoerders

Zaak: Schoonheidssalon Beauty in the City in Waterloo

Ons ding: Onze klanten - dankzij hun sterrenbeeld - de perfecte behandeling en look geven

Complementair

Jurgita: ‘Vrouwen helpen en hen verzorgen, daar hou ik van. Maar boekhouding en paperassen? Niks voor mij!’ Zus Sigita vult aan: ‘Daarom zijn we zo complementair. Jurgita doet de verzorgingen, ik de boekhouding.’

Doe-het-zelfzussen

En na een dag werken komt … nog meer werk. Jurgita en Sigita vertellen: ‘Wij doen al onze reclame helemaal zelf, bijvoorbeeld. Alles moet perfect in orde zijn. Ook onze internetverbinding. Want als een klant wifi wil gebruiken op haar smartphone als ze even moeten wachten, moet dat probleemloos kunnen. We hebben stilaan geleerd dat we ons moeten omringen met kwaliteit om onze job goed te kunnen doen.’

Als mijn klanten niet met de kaart kunnen betalen omdat het internet uitvalt, da’s echt een ramp!  

Geen internet = geen Bancontact

De zaakvoerders van Beauty in the City kiezen hun leveranciers dan ook zorgvuldig uit. Want als het fout loopt, heeft dat meteen ook zware gevolgen voor de zaak. ‘Een dag zonder internet is een ramp. Onze klanten betalen bijvoorbeeld steeds vaker met de bankkaart bij ons. Dat is een extra service die wij aanbieden. We krijgen soms zelfs berichtjes via Messenger om te vragen of ze met de kaart kunnen betalen. Zo moeten onze klanten niet van hot naar her rennen om een geldautomaat te zoeken.’

Internet als communicatiemiddel

Maar ook voor de communicatie met hun klanten hebben Jurgita en Sigita internet broodnodig. ‘Een afspraak vastleggen of de gegevens van onze klanten bijhouden, we doen het allemaal via internet. Hebben we 5 minuten tussen twee klanten? Dan beantwoorden we snel wat vragen via Facebook en Messenger. Geen internet hebben is dus echt frustrerend’, aldus de zussen.

Op aanraden van een klant

Maar gelukkig is zo’n internetpanne nog nooit gebeurd bij Beauty in the City. Sigita: ‘We geven onze klanten advies, maar wij leren ook zaken van onze klanten. Zo heeft een van onze klanten ons aangeraden om voor Proximus te kiezen, omdat het netwerk zo stabiel is.’ ‘En sinds we klant zijn hebben we nog geen enkele keer een panne gehad. Geen panne, geen zorgen! Wij zijn tevreden.’ vult Jurgita aan.

Of onze Bizz Expert nog iets voor hen kan betekenen, vroegen we aan de zussen. ‘Onze agenda beheren, misschien? En alle vragen van onze klanten beantwoorden? Haha, ja. Misschien via Facebook en Messenger dan!’ Wie weet, dames!

Is jouw internetverbinding ook cruciaal om aan de slag te blijven?

Met Bizz Internet Guarantee blijf je verbonden, ook wanneer je vaste internetverbinding het eventjes laat afweten.

Bekijk waarom Bizz Internet Guarantee onmisbaar is voor jouw zaak

Johan

Proximus-schrijver.

Andere artikels van Johan
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar