×
×

Gratis one-pager: Hoe (en wat) posten op sociale media

door JohanLaat u inspireren05/03/2018

Gratis one-pager: Hoe (en wat) posten op sociale media
Grote bedrijven huren gespecialiseerde teams in die zich bezig houden met het posten, sharen, liken en updaten van hun sociale media-kanalen. Als kleine ondernemer lijkt dat een hele toer waar u de tijd, geld en kennis niet voor heeft. Toch zijn er heel wat ideeën waarmee u zonder al te veel moeite uw zaak in de kijker zet op sociale media.

Wat post ik op sociale media?

Grote bedrijven huren gespecialiseerde teams in die zich bezig houden met het posten, sharen, liken en updaten van hun sociale media-kanalen. Als kleine ondernemer lijkt dat een hele toer waar u de tijd, geld en kennis niet voor heeft. Toch zijn er heel wat ideeën waarmee u zonder al te veel moeite uw zaak in de kijker zet op sociale media.

  1. Deel uw kennis
    Inspiratie hoeft u niet zo ver te zoeken. Als ondernemer bezit u zelf heel wat ervaring. Deel die op sociale media in bv. een tekstpost. Zo positioneert u zich als een ondernemer met vakkennis. Heeft u de tijd niet om zelf te schrijven? Deel dan posts van anderen met relevante informatie voor uw doelpubliek waar u ook zelf achter staat.
  2. Tips en how-to’s
    Een heel doeltreffende manier om uw knowhow in de kijker te zetten. Geef uw publiek informatie mee waar ze zelf mee aan de slag kunnen gaan. Denk aan een fietsenmaker die uitlegt hoe u uw fietsketting kan vervangen en onderhouden, een fotograaf die tips geeft voor de perfecte landschapsfoto, een bakker die zijn recept voor speculaas verklapt, ...
  3. Neem een foto
    Kijk eens rondom u... Het materiaal om uw facebookpagina of Twitter feed te spijzen ligt er voor het oprapen. Een nieuwe collega? Een businesstrip naar het buitenland? Een tevreden klant? Leg ze vast op de gevoelige plaat en share! Een post met een foto heeft 32% meer kans om geliked te worden.
  4. Maak een videotestimonial
    Mensen die praten over uw business op camera zorgen voor een gigantische boost op sociale media. Zoek het opnieuw niet te ver: een collega, een tevreden klant, een leverancier ... De camera van de meeste recente smartphones is bovendien goed genoeg om die klus te klaren.
  5. Organiseer een rondvraag
    Korte enquêtes zijn een goede manier om uw netwerk te activeren. Daar komt nog bij dat u ineens ook meer te weten kan komen over uw doelpubliek. Ruitjes of streepjesmotief in uw gordijnen? Rode of blauwe auto? LED-lamp of gloeilamp? Stel de vraag!
Hoeveel en wanneer moet ik posten?

Als ondernemer heeft u de tijd niet om dagelijks posts te versturen. Als u één keer per maand iets post haalt het natuurlijk niet veel uit. Wat is dan wel een goed ritme? Anissa Bougrea van www.socialemediaburo.be: “Drie posts per week, vind ik goed. En dan nog moet u het minstens een jaar lang de tijd geven om op te bouwen en om fans en volgers te verzamelen.”

Wissel af in het type posts. Tekst, beeld, video... Probeer uit en hou in de gaten wat goed werkt. En een post waarvan u merkt dat hij goed scoort en die relevant blijft, mag u gerust later nog eens opnieuw versturen. 

Bekijk hoe (en wat) je moet posten op sociale media!

Download onze gratis one-pager

Meer nieuws over:

  • Sociale media
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Geef je mening over dit news

Wil je je mening delen of een commentaar posten?

Reageer

{{ totalResults ? (((totalResults == 0) || (totalResults == 1)) ? "reactie" : "reacties") : ("reactie") }}


Avatar


Nieuws filtering op :

Ander nieuws

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar