Bespaartips bij Proximus - Bespaar op uw mobiel verbruik

Optimaliseer uw verbruik op het Proximus-netwerk

Welkom op de hulppagina voor bespaartips van Proximus. Hier vindt u alle informatie die u nodig hebt om uw verbruik te optimaliseren en onverwachte kosten te vermijden.

Of u nu uw datagebruik per app wilt controleren, mobiel internet tijdelijk wilt uitschakelen, of wifi-assistentie wilt configureren – onze stap-voor-stap handleidingen helpen u snel op weg.

Verbruik per app nakijken

Leer hoe u het dataverbruik van uw apps kunt controleren en beheren om binnen uw bundel te blijven en onverwachte kosten te vermijden.

Mobiel internet uitschakelen

Ontdek hoe en wanneer u mobiel internet kunt uitschakelen om uw databundel te sparen of onverwacht verbruik te voorkomen.

  • Mobiele data snel uitschakelen op verschillende toesteltypes
  • Alternatieven gebruiken zoals wifi-netwerken

Mobiel internet in het buitenland uitschakelen

Leer hoe u controle houdt over uw dataverbruik tijdens reizen om hoge roamingkosten te vermijden.

Wifi-assistentie uitschakelen

Begrijp wat wifi-assistentie is en hoe u deze functie kunt uitschakelen om onverwacht dataverbruik te voorkomen.

  • Werking van wifi-assistentie op verschillende toestellen
  • Juiste instellingen om wifi-assistentie uit te schakelen
  • Voor- en nadelen van wifi-assistentie
  • Slimme configuratie voor optimaal evenwicht
  • Alternatieven voor stabiele internetverbinding

Populaire toestellen

Vind specifieke handleidingen voor de meest populaire smartphones. Onze gedetailleerde instructies zijn aangepast voor elk toesteltype, zodat u snel en eenvoudig aan de slag kunt met uw nieuwe telefoon op het Proximus netwerk.

Veelvoorkomende problemen oplossen

Ondervindt u problemen met het beheren van uw verbruik? Hier zijn enkele oplossingen voor de meest voorkomende problemen:

Als u merkt dat uw dataverbruik onverwacht hoog is, controleer dan welke apps op de achtergrond data verbruiken. Updates, cloud-back-ups en videostreaming zijn vaak de grootste dataverbruikers. Schakel automatische updates en synchronisatie uit en gebruik waar mogelijk wifi.

Als het uitschakelen van mobiel internet niet lijkt te werken, controleer dan of er geen apps zijn die prioriteitstoegang hebben tot mobiele data. Op sommige toestellen moet u ook "Gegevensroaming" apart uitschakelen. Een herstart van uw toestel kan ook helpen.

Als uw toestel de simkaart niet herkent, controleer dan of de simkaart correct is geplaatst. Reinig de gouden contactpunten voorzichtig met een droge doek en probeer het opnieuw. Als het probleem aanhoudt, kan de simkaart beschadigd zijn.