×
×

Uw verbruik raadplegen

Bekijk uw verbruik met MyProximus:

  • Hoeveel data, belminuten en sms’en u verbruikt hebt: via de app of via de website
  • Wanneer u gesurft hebt en met wie u ge-sms’t en gebeld hebt: enkel via de website.

Hoe u te werk gaat, hangt af van de periode die u wilt nakijken:

Lopende maand: nog niet aangerekend verbruik

Volg uw verbruik van de lopende maand op de voet. Zo houdt u in het oog dat u niet over uw bundel gaat. Gebruik hiervoor MyProximus via de app of via de website:


Via de MyProximus-app

Via de app ziet u hoeveel u gesurft, gebeld en gesms’t hebt.
Standaard ziet u het verbruik van de simkaart in uw gsm of tablet. Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw klantnummer. Maar u kunt ook een ander account toevoegen om bijvoorbeeld het verbruik van een familielid of collega te zien.

Indien nodig, download eerst de MyProximus-app. Ga dan als volgt te werk:

  1. Open de app en tik op Verbruik.
  2. Blader naar het product waarover u meer details wilt zien. Tik hier op: afhankelijk van het product, ziet u uw belminuten, sms'en, verbruik van vast internet, data van mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand. U ziet hoeveel dagen er overblijven van die maand: (aantal) dagen resterend.
  3. In het paars ziet u hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt voor de lopende maand. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, worden de belminuten en sms’en niet bijgehouden.
  4. Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. U ziet het bedrag dat extra zal aangerekend worden. Wilt u meer weten over dit bedrag? Raadpleeg uw verbruik via de MyProximus-website.
  5. U ziet geen of onvolledig verbruik? Raadpleeg de volgende tips. U kunt ook een ander account toevoegen om daarvan het verbruik te zien.

Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen.

Enkele tips over uw verbruik:


Via de MyProximus-website

Via de website ziet u hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt, maar ook wanneer en naar wie.
Wilt u al uw producten (en uw facturen) zien, dan moet u inloggen als beheerder van uw account. Anders ziet u enkel het verbruik van uw gsm of tablet.

Ga als volgt te werk:

  1. Log in op MyProximus om uw verbruik in detail te zien.
    Bekijk uw verbruik
  2. U komt terecht op de pagina Mijn Verbruik. Selecteer, indien nodig, het product waarvan u het verbruik wilt bekijken.
  3. U ziet, afhankelijk van het product, uw belminuten, sms'en, vast internet, mobiel internet of tv-aankopen voor de lopende maand. U ziet op welke datum uw verbruik gestart is en op welke datum deze zal eindigen: van (datum) nog tot (datum).
  4. In het paars ziet u hoeveel u van uw bundel verbruikt hebt. Overschrijdt u uw bundel of hebt u kosten buiten uw bundel, verschijnt dit in het rood. Als u een abonnement hebt om onbeperkt te bellen of te sms’en, kan het zijn dat hiervoor geen teller is.
  5. Wilt u weten, voor uw gsm(‘s) of voor uw vaste lijn, weten wanneer en naar wie u gebeld of ge-sms’t hebt? Wanneer u data verbruikt hebt?
    Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier:

    U kunt dit raadplegen voor de lopende maand?

    • Klik op Meer details van uw verbruik en klik nogmaals, onder Oproepen of Data, op Meer details van uw verbruik.
    • Onder Verbruik ziet u, aan de hand van de interactieve pijltjes , de verbruiksdetails van uw bel-, sms- en surfverkeer van die maand.
    • Onder Diensten geleverd door derden ziet u, aan de hand van de interactieve pijltjes , de details van speciale nummers en mobiele aankopen (sms-parkeren, televoting, …).
    Hebt u een factuur met rood overschrijvingsformulier?

    U kunt deze details niet voor de lopende maand raadplegen, maar wel voor de voorbije maanden - al aangerekend verbruik.

Uw verbruik via de MyProximus website raadplegen. Bekijk via MyProximus hoeveel u gesurft, gebeld of ge-sms’t hebt.

Hoog verbruik? Houd er rekening mee dat het bedrag pas exact is bij het opstellen van uw factuur of aanrekening, wanneer we eventuele kortingen en promoties verrekenen. Tot zolang enkele tips:

Voorbije maanden: al aangerekend verbruik

Bekijk uw verbruik waarvoor u al een factuur of aanrekening ontvangen hebt. Aan de hand van een excel-document kunt u zien wanneer u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt, naar wie en hoeveel dat kostte.
U moet hiervoor ingeschreven zijn op MyProximus en inloggen als beheerder van uw klantnummer.

Dit verbruik raadplegen kan enkel via de website van MyProximus. Ga als volgt te werk:

  1. Log in op MyProximus om uw verbruik in detail te zien.
    Bekijk uw verbruik
  2. U komt terecht op de pagina Mijn Facturen. Selecteer, indien nodig, het mobiele of vaste nummer waarvoor u het verbruik wilt bekijken.
  3. De procedure om uw verbruik te bekijken hangt af van uw soort factuur:
    Hebt u een factuur met rood overschrijvingsformulier?
    1. Klik, voor de maand die u wilt bekijken, op Meer Details.
    2. Klik op het gsm-nummer waarvoor u de verbruiksdetails wilt bekijken.
    3. Onder Nationale gesprekken, Mobiele dataverbindingen – Volume, Mobiele dataverbindingen (Roaming) – Volume, Nationale sms’en ziet u de verbruiksdetails van uw bel-, surf-, en sms-verkeer van die maand. U kunt deze per rubriek afdrukken.
    Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier?
    1. Klik, voor de maand die u wilt bekijken, op Meer details.
    2. Een link naar een gegevensbestand in zip-formaat verschijnt.
    3. Klik, download en open dit bestand. U ziet er de verbruiksdetails van uw bel-, sms-, tv- en surfverkeer van die maand.

Hoog verbruik? Ga na waarom uw factuur hoger is dan normaal. We geven u ook enkele tips:

Bent u Pay&Go?
Ga uw oproepen, sms'en en dataverbruik na.

Bent u Pay&Go?
Ga uw oproepen, sms'en en dataverbruik na.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.