Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

De nieuwe slimme wifi (Smart Wi-Fi) van Proximus

De nieuwe intelligente wifi beheert de twee wifi-frequentiebanden volgens de aangesloten apparaten. In de praktijk ziet u slechts één netwerknaam verschijnen, die betrekking heeft op de 2,4 GHz-frequentieband.

De 5Ghz frequentie verdwijnt? Nee, de 5Ghz-frequentieband bestaat nog steeds, maar het is uw modem die voor u bepaalt op welke frequentie je elk apparaat wilt aansluiten. We hebben de naam verbonden aan de 2.4Ghz-frequentieband omdat de meeste apparaten (oude pc's, smartphones, tablets, printers, camera's, thermostaten, ...) erop aangesloten zijn.

Wanneer wordt mijn wifi slim? De activering zal geleidelijk gebeuren. Als u alleen apparaten hebt die verbonden zijn met 2,4 GHz-wifi, zal de activering van intelligente wifi automatisch gebeuren. Als u apparaten hebt die op beide frequentiebanden zijn aangesloten, ontvangt u binnenkort een brief met uitleg over de te volgen stappen om volledig te kunnen genieten van de nieuwe wifi-ervaring.

Wat gebeurt er als ik de naam van mijn wifi-netwerk heb veranderd? Als u uw wifi-naam heeft aangepast, zal de naam van de 2,4 Ghz-frequentie worden gebruikt.

Moet ik de apparaten opnieuw verbinden met wifi? U hoeft alleen recente apparaten opnieuw aan te sluiten als ze nog nooit op de 2,4 Ghz-frequentie zijn aangesloten.

Is er een toestel zonder wifi gevallen?

U bent overgestapt naar Smart Wi-Fi en blijkt een toestel niet meer met wifi verbonden? Geen paniek. Verbind het toestel opnieuw met uw b-box, dit keer met het 2.4GHz wifi-netwerk. Je vindt het wachtwoord van het wifi-netwerk naast de woorden WiFi Key, Wireless key of Passphrase, op de achterzijde van je modem (of in de MyProximus-app van je MyProximus-beheerder).

Hebt u een Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge en is het ledlichtje Link Quality uit? Syncroniseer de Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge dan opnieuw met uw b-box.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.