Problemen met je Mobile Coverage Extender (Pro)

Heb je een slecht signaal met je Mobile Coverage Extender (Pro)? Ervaar je storingen? Of heb je geen bereik? Probeer één van de volgende oplossingen.

Heb je een slecht signaal?

  • Let erop dat je het toestel in een open ruimte en centraal in het huis plaatst. Vermijd de garage of het berghok, en plaats je Mobile Coverage Extender (Pro) niet naast een raam of deur. Zo zul je een beter bereik hebben in je woning. Eventueel kun je hiervoor:
    • de kabels verlengen. Let er wel op dat de kabel tussen je Mobile Coverage Extender en modem maximaal 50 meter lang mag zijn.
    • een ethernetadapter gebruiken (ook gekend als Devolo of PLC).
  • Indien de dekking van een Mobile Coverage Extender niet volstaat, kun je overstappen op één of meerdere Mobile Coverage Extender Pro-toestellen. Deze hebben een groter bereik (200 tot 1000m² per toestel, afhankelijk van het gebouw).

Heb je storingen wanneer je belt of surft?

  • Valt je internetverbinding soms weg? Zodra het maximale aantal gebruikers is bereikt (4 voor de Mobile Coverage Extender en 16 voor de Mobile Coverage Extender Pro), krijgt bellen voorrang op surfen. Je datasessie wordt dan in pauze gezet tot het gesprek is beëindigd.
    We raden je aan om altijd te surfen via wifi of via de kabel, zodat je de Mobile Coverage Extender (Pro) vrijhoudt voor mobiele gesprekken.
  • Valt je gesprek soms weg? Gesprekken die starten op het Proximus-netwerk kunnen niet overgaan op de Mobile Coverage Extender (Pro). Het kan dus gebeuren dat je gesprek wordt onderbroken wanneer je van buiten naar binnen gaat. Ook wanneer je van binnen naar buiten gaat, kan je gesprek wegvallen indien er buiten geen netwerk is.

Heb je geen signaal?

Wanneer je verbonden bent met de Mobile Coverage Extender (Pro), verandert de netwerknaam "Proximus" in "Proximus." (met een punt aan het einde). Gebeurt dit niet?

Indien je probleem niet is opgelost, contacteer dan onze klantendienst..

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?