Uw Cloud Exchange-mailbox raadplegen

U kunt uw Cloud Exchange-mailbox op 2 manieren raadplegen, ook in het buitenland:

Cloud Exchange raadplegen via uw internetbrowser

Surf naar https://www.becloudexchange.be vanop eender welke gsm, tablet of computer en log in met uw gebruikerslogin en –wachtwoord.

Cloud exchange instellen op uw pc of Mac

Selecteer het programma dat u wilt instellen op uw computer en volg de instructies.


Windows 10 Mail

Windows 10 Mail

Hoe Windows 10 Mail configureren?

  1. Klik in de menubalk op Instellingen.
  2. Klik op Accounts en vervolgens op Een account toevoegen.
  3. Selecteer Ander account.
  4. Vul uw e-mailadres en wachtwoord in en klik op Aanmelden.
  5. Vul uw naam in en klik op Aanmelden. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
    Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Mail voor Windows 10.
  6. Klik op Gereed.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Mail voor Windows 10.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Windows 10 Mail op www.microsoft.com.


Windows 8 Mail

Windows 8 Mail

Hoe Windows 8 Mail configureren?

  1. Klik in de rechtermenubalk op Instellingen.
  2. Klik op Accounts en vervolgens op Een account toevoegen.
  3. Selecteer Ander account.
  4. Vink het vakje "POP" aan en klik op Verbinding maken.
    Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Mail voor Windows 8.
  5. Klik op Meer details weergeven en vul de velden in zoals hieronder beschreven. Klik daarna op Verbinding maken.
    1. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    2. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
    3. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
    4. Server voor binnenkomende e-mail (POP): vul pop.bgc.be in.
    5. Poort: 110
    6. Op de server voor binnenkomende e-mail is SSL vereist: vink dit vakje niet aan.
    7. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.secure-mail.be in.
    8. Poort: 587
    9. Op de server voor uitgaande e-mail is SSL vereist: vink dit vakje aan.
    10. Op de server voor uitgaande e-mail is authenticatie vereist: vink dit vakje aan.
    11. Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken om e-mail te versturen en ontvangen: vink dit vakje aan.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Mail voor Windows 8.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Windows 8 Mail op www.microsoft.com.


Windows Live

Windows Live

Hoe Windows Live Mail configureren?

  1. Klik in de menubalk op Accounts en vervolgens op E-mail.
  2. Klik op E-mailaccount en vervolgens op Volgende.
  3. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.
    1. E-mail address: vul uw e-mailadres in.
    2. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
    3. Schermnaam voor verzonden berichten: vul uw naam in. Uw contactpersonen krijgen deze naam te zien als ze mails van u ontvangen.
    4. Serverinstellingen handmatig configureren: vink dit vakje aan.
  4. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op Volgende.

    Informatie over de server voor inkomende e-mail

    1. Servertype: selecteer POP in het dropdownmenu.
    2. Serveradres: vul pop.bgc.be in.
    3. Poort: 110
    4. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje niet aan.
    5. Gebruikersnaam voor aanmelden: vul uw e-mailadres in.

    Informatie over de server voor uitgaande e-mail

    1. Serveradres: vul relay.secure-mail.be in.
    2. Poort: 587
    3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
    4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.
  5. Klik op Voltooien en vervolgens op Sluiten.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Windows Live Mail.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Windows Live Mail op www.microsoft.com.


Outlook 365

Outlook 365

Hoe Outlook 365 configureren?

  1. Ga naar Bestand > Info en klik op Account toevoegen.
  2. Kies Serverinstellingen of Extra servertypen handmatig configureren en klik Volgende.
  3. Selecteer POP.
  4. Vul onderstaande velden in:
    • Uw naam en het e-mailadres dat u wilt toevoegen
    • Type account: selecteer POP in het uitklapmenu
    • Server voor inkomende e-mail: pop.bgc.be
    • Server voor uitgaande e-mail: relay.secure-mail.be
    • Gebruikersnaam: herhaal het e-mailadres.
    • Wachtwoord: het wachtwoord voor uw e-mailadres.
  5. Klik op Meer instellingen en ga naar de tab Geavanceerd.
  6. Vul de poortnummers in en selecteer de versleutelde verbindingen:
    • Server inkomende e-mail: 110
    • Type versleutelde verbinding: Geen
    • Server uitgaande e-mail: 587
    • Type versleutelde verbinding: TLS
  7. Klik OK > OK > Volgende > Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 365.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Outlook 365 op www.microsoft.com.


Outlook 2016

Outlook 2016

Hoe Outlook 2016 configureren?

  1. Klik in de menubalk op Bestand.
  2. Klik op de knop Account toevoegen.
  3. Vink het vakje "Handmatige instelling of extra servertypen" aan en klik op Volgende.
  4. Vink het vakje "POP of IMAP" aan en klik op Volgende.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven:
    1. Naam: vul uw voornaam en familienaam in.
    2. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    3. Type Account: selecteer POP in het dropdownmenu.
    4. Server voor inkomende e-mail: vul pop.bgc.be in.
    5. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.secure-mail.be in.
    6. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
    7. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  6. Klik op de knop Meer instellingen. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Inkomende e-mail (POP): vul 110 in.
    2. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: geen.
    3. Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    4. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
  7. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    2. Aanmelden met: selecteer deze optie.
    3. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
    4. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  8. Klik op Volgende, vervolgens op Sluiten en daarna op Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 2016.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Outlook 2016 op www.microsoft.com.


Outlook 2013

Outlook 2013

Hoe Outlook 2013 configureren?

  1. Klik in de menubalk op Bestand en vervolgens op Info.
  2. Klik op de knop Account toevoegen.
  3. Vink het vakje "Handmatige instelling of extra servertypen" aan en klik op Volgende.
  4. Vink het vakje "POP of IMAP" aan en klik op Volgende.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Meer instellingen.
    1. Naam: vul uw voornaam en familienaam in.
    2. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    3. Type Account: selecteer POP in het dropdownmenu.
    4. Server voor inkomende e-mail: vul pop.bgc.be in.
    5. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.secure-mail.be in.
    6. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
    7. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  6. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Inkomende e-mail (POP): vul 110 in.
    2. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: geen.
    3. Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    4. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
  7. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    2. Aanmelden met: selecteer deze optie.
    3. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
    4. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  8. Klik op Volgende, vervolgens op Sluiten en daarna op Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 2013.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Outlook 2013 op www.microsoft.com.


Outlook 2010

Outlook 2010

Hoe Outlook 2010 configureren?

  1. Klik in de menubalk op Bestand en vervolgens op Info.
  2. Klik op de knop Account toevoegen.
  3. Vink het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op Volgende.
  4. Vink het vakje "Internet E-mail" aan en klik op Volgende.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Meer instellingen.
    1. Naam: vul uw voornaam en familienaam in.
    2. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    3. Type Account: selecteer POP in het dropdownmenu.
    4. Server voor inkomende e-mail: vul pop.bgc.be in.
    5. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.secure-mail.be in.
    6. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
    7. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken
  6. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Inkomende e-mail (POP): vul 110 in.
    2. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: geen.
    3. Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    4. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS (or TLS) in het dropdownmenu.
  7. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    2. Aanmelden met: selecteer deze optie.
    3. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
    4. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  8. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 2010.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Outlook 2010 op www.microsoft.com.


Outlook 2007

Outlook 2007

Hoe Outlook 2007 configureren?

  1. Klik in de menubalk op Extra en vervolgens op Accountinstellingen.
  2. Selecteer de tab E-mail en klik op Nieuw.
  3. Vink het vakje "Microsoft Exchange, POP3, IMAP of HTTP" aan en klik op Volgende.
  4. Vink het vakje "Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren" aan en klik op Volgende.
  5. Vink het vakje "Internet E-mail" aan en klik op Volgende.
  6. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Meer instellingen.
    1. Naam : vul uw voornaam en familienaam in.
    2. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    3. Type account: selecteer POP in het dropdownmenu.
    4. Server voor inkomende e-mail: vul pop.bgc.be in.
    5. Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul relay.secure-mail.be in.
    6. Gebruikersnaam: vul opnieuw uw e-mailadres in.
    7. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  7. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Inkomende e-mail (POP): vul 110 in.
    2. Voor deze server is een versleutelde verbinding vereist (SSL): vink dit vakje niet aan.
    3. Uitgaande e-mail (SMTP): vul 587 in.
    4. Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: selecteer STARTTLS in het dropdownmenu.
  8. Selecteer de tab Server voor uitgaande e-mail, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist: vink dit vakje aan.
    2. Aanmelden met: selecteer deze optie.
    3. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
    4. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in. Als u dat wilt, kunt u het vakje "Wachtwoord onthouden" aanvinken.
  9. Klik op Volgende en vervolgens op Voltooien.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Outlook 2007.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Outlook 2007 op www.microsoft.com.


Apple Mail

Apple Mail

Hoe Apple Mail configureren?

  1. Klik in de menubalk op Mail en vervolgens op Voorkeuren.
  2. Selecteer de tab Accounts en klik op de "+"-knop.
  3. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Ga door.
    1. Volledige naam: vul uw voornaam en familienaam in.
    2. E-mailadres: vul enkel het deel van uw e-mailadres in dat voor het @-teken staat.
    3. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.
  4. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Ga door.
    1. Type Account: selecteer POP
    2. Beschrijving: als u dat wilt, kunt u uw account een naam geven.
    3. Server inkomende post: vul pop.bgc.be in.
    4. Gebruikersnaam: vink dit vakje aan.
    5. Wachtwoord: als dit veld niet automatisch werd ingevuld, dan vult u hier opnieuw uw wachtwoord in.
  5. Vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop Ga door.
    1. Beschrijving: als u dat wilt, kunt u uw account een naam geven.
    2. Server uitgaande post: vul relay.secure-mail.be in.
    3. Gebruik alleen deze server: vink dit vakje aan.
    4. Gebruikersnaam: laat dit veld leeg.
    5. Wachtwoord: laat dit veld leeg.
  6. Klik op Maak aan.
  7. Selecteer uw account in de tab Accounts
  8. Vul de velden in zoals hieronder beschreven.
    1. E-mailadres: vul uw e-mailadres in.
    2. Server uitgaande mail (SMTP): kies Wijzig SMTP-serverlijst in het dropdownmenu.
  9. Selecteer de tab Geavanceerd, vul de velden in zoals hieronder beschreven en klik op de knop OK.
    1. Gebruik aangepaste poort: vul 587 in.
    2. Gebruik SSL (Secure Sockets Layer): vink dit vakje aan.
    3. Identiteitscontrole: kies Wachtwoord in het dropdownmenu.
    4. Gebruikersnaam: vul uw e-mailadres in.
    5. Wachtwoord: vul uw wachtwoord in.

Vanaf nu kunt u uw e-mails verzenden en ontvangen via Apple Mail.

Nog hulp nodig?

U vindt meer uitleg over het toevoegen van een e-mailaccount in Apple Mail op www.apple.com.


Ander mailprogramma

Other Mail

Hoe een ander mailprogramma configureren?

Gebruik de volgende instellingen om uw mailprogramma te configureren:

  • Inkomende mailserver
    • Adres: pop.bgc.be
    • Beveiliging: Geen
    • Poort: 110
      
  • Uitgaande mailserver
    • Adres: relay.secure-mail.be
    • Beveiliging: STARTTLS (of TLS)
    • Poort: 587
    • Authentificatie: Ja

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

MyProximus

Activeer OneDrive for Business

MyProximus

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.

Contact