×
×

Uw Bizz Guest Wi-Fi personaliseren en gebruiken

Bedankt voor het intekenen op Bizz Guest Wi-Fi. Vanaf nu kunnen al uw klanten gratis en in alle veiligheid surfen in uw zaak. We leggen u uit hoe deze te personaliseren en te gebruiken. Er is geen installatie nodig. Uw Bizz Guest Wi-Fi wordt direct na uw bestelling geactiveerd. U kunt echter nog meer genieten van uw Bizz Guest Wi-Fi door de naam van uw wifi-netwerk, uw loginpagina, links naar uw website, sociale netwerken, enz. aan te passen.

Wat hebt u nodig om de Bizz Guest Wi-Fi te activeren?

Een b-box 3 is noodzakelijk voor de Bizz Guest Wi-Fi. Als u er geen hebt, sturen we u die gratis op via bpost. Zodra u hem ontvangen en geïnstalleerd hebt, kan Bizz Guest Wi-Fi geactiveerd worden.

Hoe kunt u uw Bizz Guest Wi-Fi personaliseren?

Om gratis te kunnen surfen in uw zaak moeten uw bezoekers zich registreren op een loginpagina. U kan deze pagina personaliseren en dus op maat van uw zaak maken:

  1. Log in op MyProximus. Misschien hebt u nog geen MyProximus-account? Registreer u eerst.
    Bekijk uw producten
  2. Ga naar Bizz Guest Wi-Fi in de lijst met uw producten.
  3. Kies in Bizz Guest Wi-Fi box de naam van uw Bizz Guest Wi-Fi, bv. "bar Louis". Dit is de naam die zal verschijnen in het overzicht van alle beschikbare wifi-netwerken. Bevestig.
  4. Klik op Beheer uw Bizz Guest Wi-Fi.
  5. Klik op Instellingen.
  6. Vul de naam en type van zaak in. Bevestig.
  7. Kies de maximale surftijd voor uw bezoekers en voeg de links naar social media toe. Deze verschijnen op uw loginpagina. Valideer.
  8. Personaliseer uw loginpagina met de naam van uw zaak en de toevoeging een van achtergrond. Indien gewenst, kunt u een advertentie of link naar uw website toevoegen. Valideer.

De loginpagina voor uw bezoekers van Bizz Guest Wi-Fi is gepersonaliseerd. U kunt deze steeds wijzigen.

Hoe de statistieken raadplegen?

De gebruiksstatistieken van uw Bizz Guest Wi-Fi zijn toegankelijk via MyProximus >Producten > Bizz Guest Wi-Fi > Beheer uw Bizz Guest Wi-Fi > Analytics.

Zal uw Bizz Guest Wi-Fi uw privé wifi-netwerk beïnvloeden?

Uw privé wifi-netwerk heeft altijd voorrang op die van uw bezoekers. Het verkeer tussen beiden is trouwens gescheiden van elkaar. Aarzel niet om onze tips te raadplegen om uw wifi-netwerk te verbeteren.

Zijn uw persoonlijke gegevens en wifi veilig?

Ja. De veiligheid van uw persoonlijke gegevens en uw wifi is gegarandeerd.

Hoe de kwaliteit van uw wifi te verbeteren?

Wilt u het wifi-bereik verbeteren voor uzelf en uw bezoekers? Raadpleeg onze tips om uw wifi te verbeteren.

Is deze oplossing ook mogelijk voor grotere zaken en/of een zaak met meerdere verdiepingen?

De plaatsing van uw b-box 3 in uw gebouw heeft een impact op uw wifi-bereik. In geval van problemen kunt u de b-box 3 hoger zetten of meer centraal in de zone waar een optimaal bereik nodig is. Aarzel niet om onze tips te raadplegen om uw wifi-netwerk te verbeteren.

Als u daarna nog problemen hebt, kunt u een extra Wi-Fi Hotspot bestellen met een nieuwe internettoegangslijn.

Hebt u een groot bedrijf en/of verschillende verdiepingen, dan raden we u onze professionele oplossing Enterprise Guest Wi-Fi aan. Gelieve in dat geval onze commerciële dienst te contacteren.

Hoe kunnen uw klanten gratis surfen?

Om toegang te krijgen tot internet via wifi moeten uw klanten:

  1. De beschikbare wifi-netwerken zoeken in de instellingen van hun gsm of door op réseauhet netwerkicoontje van hun computer te klikken.
  2. Uw wifi-netwerk aanklikken. De naam ervan hebt u gekozen op het ogenblik dat u de Bizz Guest Wi-Fi hebt gepersonaliseerd.
  3. Inloggen op de getoonde loginpagina door hun gsm-nummer in te voeren. Ze krijgen vervolgens een sms met een viercijferige pincode, die ze moeten invoeren in het loginscherm.

Komen uw bezoekers terug naar uw zaak? Dan kunnen ze dezelfde pincode gebruiken.

Wat als uw klanten hun pincode verloren hebben?

Zijn de klanten hun code vergeten? Dan kunnen ze gewoon een nieuwe aanvragen door opnieuw in te loggen met hun gsm-nummer.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot uw dienst. Kies zelf hoe u contact met ons wil opnemen.