Zijn er kosten als u opzegt?

Toen u klant werd, hebt u een contract ondertekend voor uw gsm-, telefoon-, internet- en/of tv-abonnement.
Wilt u dit contract stopzetten? Dit kan gratis en zonder opgave van reden.
Maar er zijn, in een aantal gevallen, kosten verschuldigd. Kijk dit goed na, vooraleer u uw contract opzegt.

  • Als u zich binnen de 14 dagen na aankoop van een abonnement of toestel bedenkt, kunt u het contract gratis herroepen. Enkel de verbruikskosten (gesprekken, data, aangekochte films, enz.) worden aangerekend.
  • Als u bij uw abonnement voordelig een toestel kreeg (gsm, tv, spelconsole, enz.) en dit abonnement is minder dan 24 maanden oud, bent u verplicht de restwaarde van het toestel te betalen. De looptijd van dit contract vindt u terug op uw factuur of aanrekening. De restwaarde vindt u in de afschrijvingstabel die u kreeg bij afsluiten van het contract van uw gsm of uw vaste producten. Voor uw gsm kunt u het exacte bedrag ook nakijken in MyProximus.
  • Als u de toestellen die u bij ons huurt (telefoon, modem, decoder, enz) bij opzeg niet of niet in goede staat inlevert, kunnen er kosten aangerekend worden.
  • Als u een toestel voor de vaste lijn bij ons huurt en dit is jonger is dan 12 maanden, kan er een vergoeding aangerekend worden.
  • Als u meer dan 5 vaste lijnen hebt, kunnen er speciale contractvoorwaarden gelden.
  • Als u slechts bepaalde onderdelen van uw abonnement (een tv-optie, een gsm-abonnement, …) opzegt of wijzigt, dan zijn, behalve het eventuele verbruik, geen kosten verbonden.
  • Als u een dienst door derden (horoscoop, spelletjes, …) wilt opzeggen, geldt er eventueel een verbrekingsvergoeding van de externe leverancier. U kunt betaalsms'en stoppen en betaalnummers blokkeren.
  • In geval van overlijden zijn er geen kosten voor het opzeggen verbonden.

In de afsluitende factuur of aanrekening worden deze eventuele kosten aangerekend. U kunt uw contract opzeggen door het formulier in te vullen. Als u overstapt naar een andere leverancier, neemt deze de opzeg van abonnement van uw gsm of van uw internet/tv (via Easy Switch) voor zijn rekening.
Er geldt altijd, tenzij u binnen de 2 weken na aankoop herroept, een opzegtermijn van 30 dagen. U moet ook de afsluitende factuur of aanrekening, met inbegrip van bovengenoemde kosten, betalen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u