Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Een toestel omruilen, herstellen of terugsturen

Toestel defect, abonnement opgezegd, afzien van een aankoop of uw oude gsm of tablet recycleren? In al deze gevallen dient u uw toestel terug te sturen. Kies hieronder uw situatie en bekijk hoe u uw toestel kunt terugbezorgen.

  • Uw toestel is defect
  • U hebt uw abonnement opgezegd
  • U hebt zich bedacht na een aankoop
  • U krijgt een nieuwer toestel van ons
  •  U wilt uw oude gsm of tablet recycleren

Welk toestel heeft een probleem?


  • Decoder
  • B-box modem
  • Gsm
  • Mobile Coverage Extender
  • Een ander toestel
Toon alle opties

Geannuleerd abonnement. Welk toestel hebt u?


Voor welke van deze toestellen heeft u uw abonnement stopgezet?

  • Decoder
  • Modem
  • Gsm
  • Mobile Coverage Extender
  • Een ander toestel
Toon alle opties

Probleem met een decoder. Wat te doen?


Kunt u niet meer tv-kijken of opnemen?

  1. Controleer dan eerst of de decoder nog werkt.
  2. Werkt het nog steeds niet? Contacteer ons.

Als uw decoder defect is, dan wordt uw nieuwe decoder bij uw thuis of in een afhaalpunt geleverd. Onze technische dienst laat u weten welke oplossing voor u mogelijk is.

  • Thuislevering
  • Ophaling in een afhaalpunt
Toon alle opties

Probleem met een modem. Wat te doen?


Kunt u niet meer op het internet surfen en tv kijken?

  1. Controleer dan eerst of de modem nog werkt.
  2. Werkt het nog steeds niet? Contacteer ons.

Als uw b-box modem defect is, dan wordt uw nieuwe modem bij uw thuis of in een afhaalpunt geleverd. Onze technische dienst laat u weten welke oplossing voor u mogelijk is. Heeft u een fiber modem en werkt deze niet meer, dan zorgt onze technische dienst ervoor dat er een technicus langskomt.

  • Thuislevering
  • Ophaling in een afhaalpunt
Toon alle opties

Probleem met een Mobile Coverage Extender. Wat te doen?


Hebt u problemen met uw Mobile Coverage Extender? Probeer dan eerst één van deze oplossingen

  1. Werkt het nog steeds niet? Contacteer ons.
  2. Kies een UPS-afhaalpunt waar u de nieuwe Mobile Coverage Extender wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het UPS-afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel meestal de volgende dag al beschikbaar. U kunt ook de levering van uw pakket volgen.
  4. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires, samen met het document ‘Verzendlijst’. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. U moet de oude Mobile Coverage Extender terugbrengen om een nieuwe te ontvangen.
  5. Ga naar het UPS-afhaalpunt om uw nieuwe Mobile Coverage Extender op te halen en geef het pakket af. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.
  6. Installeer de nieuwe Mobile Coverage Extender met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) zonder problemen hergebruiken.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Probleem met een ander toestel. Wat te doen?


U hebt het toestel aangekocht

Is een toestel dat u kocht bij een Proximus-reseller defect of kapot, bv. uw afstandsbediening, PLC Adapter, Wi-Fi Bridge, SwipeBox of telefoon? Als u het toestel hebt aangekocht en het nog onder garantie valt, dan wordt het gratis vervangen.

  1. Breng uw toestel (zonder kabels of toebehoren) naar een Proximus-verkooppunt in uw buurt en vraag advies aan een verkoper.
  2. Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs. Als het niet meer onder garantie valt of u bent het toestel, kasticket of de aankoopfactuur kwijt, dan zult u een nieuw toestel moeten kopen.
  3. Installeer uw nieuw toestel met behulp van de meegeleverde instructies.
U huurt het toestel van ons

Is een toestel dat u huurt bij een Proximus-reseller defect of kapot, bv. uw afstandsbediening, PLC Adapter, Wi-Fi Booster, Wi-Fi Bridge, SwipeBox of telefoon? Wij sturen u een vervangtoestel.

Afstandsbediening, Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge
  1. Contacteer ons.
  2. Kies een bpost in uw buurt waar u uw nieuw toestel wilt ophalen. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan wordt uw toestel vaak de volgende dag al geleverd in het afhaalpunt.
  3. U ontvangt een sms'je wanneer het toestel beschikbaar is en een bevestingsmail waarmee u de de levering van uw pakket kunt volgen. Het oude toestel kunt u meteen of pas later terugbrengen. Als u het meteen terugbrengt, volg dan de instructies om uw oude toestel terug te brengen hieronder.
  4. Ga naar de bpost in uw buurt en haal uw nieuw toestel op.
  5. Installeer uw Wi-Fi Booster of Wi-Fi Bridge. Als u een nieuwe afstandsbediening ontvangen hebt, vergeet deze niet universeel te maken.
  6. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  7. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. 
  8. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.
PLC adapters, Swipebox of vaste telefoon
  1. Contacteer ons.
  2. Kies een UPS-afhaalpunt waar u uw nieuw toestel wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het UPS-afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel meestal de volgende dag al beschikbaar.
  4. Installeer uw PLC adapters, Swipebox of vaste telefoon.
  5. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires, samen met het document ‘Verzendlijst’. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. U moet het oude toestel terugbrengen om een nieuw te ontvangen.
  6. Ga naar het UPS-afhaalpunt om uw nieuw toestel op te halen en geef het pakket af. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.
  7. Installeer uw nieuw toestel met behulp van de meegeleverde instructies.
U hebt het toestel (tv, console, luidspreker) ontvangen met een ander Proximus-product.
Hebt u een toestel ontvangen als onderdeel van een gezamenlijke actie met de aankoop van een pack? Bijvoorbeeld een tv, een luidspreker of een console..... Als het nog onder de garantie valt, volg dan de onderstaande procedure.
  • Sony PlayStation

    Surf naar https://hardware.support.eu.playstation.com.

  • Samsung tv

    U hebt drie opties:

    • Neem contact op met de klantendienst van Samsung op 02 201 24 18 (maandag tot vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur).
    • Via Facebook Messenger
    • Surf naar www.servilux.be en volg de aangegeven procedure.
  • Microsoft Surface

    U hebt 2 opties:

  • LG tv

    U hebt twee opties:

    • Neem contact op met de klantendienst van LG op 015 200 255 (maandag tot vrijdag van 8.30 tot 20.00 uur) of www.lg.com/be.
    • Surf naar www.servilux.be en volg de aangegeven procedure.
  • Sonos One luidspreker

    U hebt twee opties:

    • Neem contact op met de klantendienst van Sonos op 0800 644 44 (maandag tot vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur).
    • Surf naar www.sonos.com en volg de aangegeven procedure.
Bent u niet zeker of u het toestel hebt aangekocht of huurt? Ga naar een Proximus-verkooppunt.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Probleem met een gsm. Wat te doen?


Is de gsm of tablet die u kocht of kreeg bij ons defect of kapot? Als het toestel nog binnen de garantie valt, wordt het gratis hersteld of vervangen.

  1. Hebt u een verzekering voor uw toestel?
    • Indien u de Smartphone Omnium-optie hebt, dien dan uw schadeclaim in via onze klantendienst of online.
    • Indien u een Lifeline-verzekering hebt, dien dan uw schadeclaim in op lifeline.be.
    • Indien u geen verzekering hebt, ga dan naar stap 2.
  2. Maak een back up van uw toestel om te voorkomen dat u bestanden verliest.
  3. Verwijder uw iCloud- of Google-account van uw toestel.
    • Voor iCloud, volg de instructies op apple.com om uw account te verwijderen.
    • Voor Google, volg de instructies google.com om uw account te verwijderen.
  4. Reset uw toestel om te voorkomen dat u toegang geeft tot uw persoonlijke informatie.
  5. Breng uw gsm of tablet (zonder simkaart, maar met batterij en lader) naar een Proximus Shop en vraag advies aan een verkoper.
  6. De verkoper zal een herstellingsaanvraag indienen en het toestel naar ons repair center sturen. Ondertussen kunt u gratis beschikken over een vervangtoestel.
  7. Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis herstellen of vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
    Als het toestel niet meer onder de garantie valt, zijn er verschillende scenario’s mogelijk:
    • U wilt het defecte toestel toch laten herstellen. U ontvangt dan een e-mail om de herstelling online te betalen.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het terug afhalen in het verkooppunt. Opgelet, u dient dan wel de onderzoek- en servicekosten te betalen. Dit is minimum € 40.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het ook niet terug afhalen in het verkooppunt. U hoeft dan niets te betalen, maar u doet afstand van het toestel. Het toestel wordt dan eigendom van het repair center.
  8. U ontvangt een sms’je of e-mail zodra uw toestel opnieuw beschikbaar is in het verkooppunt.
  9. Als u een vervangtoestel hebt ontvangen, herhaal dan stap 2, 3 en 4 alvorens het terug te brengen.
  10. Ga naar het verkooppunt om uw gsm of tablet op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Abonnement stopgezet. Wat te doen met uw decoder?


Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw decoder terug te sturen. Opgelet: als u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw decoder terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Wilt u een ander product bestellen?

 

Abonnement stopgezet. Wat te doen met uw modem?


Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw modem terug te sturen. Opgelet: als u uw modem niet terugstuurt, kunt u een boete krijgen. Laat de fiber modem op zijn plaats zitten als u er een heeft.

  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw modem terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Wilt u een ander product bestellen?

Abonnement stopgezet. Wat te doen met uw Mobile Coverage Extender?


Hebt u uw abonnement stopgezet? Volg deze stappen om uw Mobile Coverage Extender terug te sturen. Opgelet: als u dit niet doet, kunt u een boete krijgen.

  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw Mobile Coverage Extender terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Wilt u een ander product bestellen?

  .

Abonnement stopgezet. Wat te doen met uw gsm?


Hebt u uw abonnement stopgezet? Toestellen die u hebt gekocht, hoeft u niet terug te sturen, maar u moet eventueel wel een verbrekingsvergoeding betalen.

Wilt u een ander product bestellen?

  .

Abonnement stopgezet. Wat te doen met uw toestel?


Hebt u uw abonnement stopgezet? Toestellen die u hebt gekocht, hoeft u niet terug te sturen, maar u moet eventueel wel een verbrekingsvergoeding betalen.

Huurt u het toestel?

  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Wilt u een ander product bestellen?

U hebt u bedacht na een online (of telefonische) aankoop


Als u niet tevreden bent over uw online (of telefonische) aankoop, kunt u binnen de 14 kalenderdagen het product terugsturen of de dienst annuleren.

Deze bedenktijd start de dag na de levering van het product of de dag na de activering van de dienst.

  1. Vul het herroepingsformulier in (als u enkel een toestel hebt gekocht en online hebt besteld) of contacteer onze klantendienst (als u ook een abonnement hebt genomen of telefonisch hebt besteld).
  2. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude toestel terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  3. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  4. Uw aankoopbedrag wordt teruggestort binnen een termijn van 14 kalenderdagen na ontvangst van uw toestel of na de annulering, op dezelfde manier als u uw betaling gedaan hebt.

Is echter het toestel bij retour beschadigd of hebt u van de dienst gebruik gemaakt, dan wordt dit afgehouden van uw aankoopbedrag.

U kunt hier de voorwaarden in detail nalezen.

Als uw aankoop bij levering beschadigd of defect blijkt, kunt u ons contacteren via dit contactformulier of via onze klantendienst.

Wilt u een ander product bestellen?

U krijgt een nieuwer toestel van ons


Heeft Proximus u aangeboden om uw oude toestel om te ruilen voor een nieuwer model? Volg deze stappen om uw oude toestel terug te sturen.

  1. Contacteer onze klantendienst.
  2. Kies een afhaalpunt waar u het nieuwe toestel wilt ophalen.
  3. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe toestel beschikbaar is in het afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar (behalve op maandag).
  4. Ga naar het afhaalpunt om uw nieuwe toestel op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs en het oude toestel mee.
  5. Installeer het nieuwe toestel met behulp van de meegeleverde instructies.

Wilt u een ander product bestellen?

Thuislevering


Levering van uw nieuwe decoder
  1. Bpost levert uw nieuwe decoder. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan is dit vaak de volgende dag al mogelijk. U ontvangt een bevestingsmail waarmee u de levering van uw pakket kunt volgen. De oude decoder stuurt u pas later terug. Als u niet thuis bent, dan ontvangt u een briefje in de bus met de instructies om de modem op te halen.
  2. Installeer en activeer de nieuwe decoder met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) en afstandsbediening zonder problemen hergebruiken.
Uw oude decoder terugbrengen
  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude decoder terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Probleem met de decoder. Levering bij de afhaalpunt


Uw decoder wordt standaard geleverd in een bpost-afhaalpunt. Als uw decoder uitzonderlijk wordt geleverd in een UPS-afhaalpunt, dan zal onze technische dienst u dit laten weten.

  • Bpost-afhaalpunt (standaard)
  • UPS-afhaalpunt (uitzonderlijk)
Toon alle opties

Thuislevering


Levering van uw nieuwe modem
  1. Bpost levert uw nieuwe modem. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan is dit vaak de volgende dag al mogelijk. U ontvangt een bevestingsmail waarmee u de levering van uw pakket kunt volgen. De oude modem stuurt u pas later terug. Als u niet thuis bent, dan ontvangt u een briefje in de bus met de instructies om de modem op te halen.
  2. Installeer de nieuwe modem met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) zonder problemen hergebruiken.
  3. Verbind uw toestellen met het wifi-netwerk, zoals uw pc, tablet, gsm of draadloze printer. Raadpleeg de handleiding van uw toestel als u meer hulp nodig hebt.
Uw oude modem terugbrengen
  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude modem terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Probleem met de decoder. Levering bij de afhaalpunt


Indien uw b-box-modem niet meer werkt, zal onze technische dienst u informeren of de levering via bpost of, uitzonderlijk, via UPS gebeurt.

  • Bpost-afhaalpunt (standaard)
  • UPS-afhaalpunt (uitzonderlijk)
Toon alle opties

Bpost-afhaalpunt (standaard)


Uw nieuwe decoder ophalen
  1. Kies een bpost in uw buurt waar u uw nieuwe decoder wilt ophalen. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan wordt uw decoder vaak de volgende dag al geleverd in het afhaalpunt.
  2. U ontvangt een sms'je wanneer de decoder beschikbaar is en een bevestingsmail waarmee u de de levering van uw pakket kunt volgen. De oude decoder kunt u meteen of pas later terugbrengen. Als u hem meteen terugbrengt, volg dan de instructies om uw oude decoder terug te brengen hieronder.
  3. Ga naar de bpost in uw buurt en haal uw nieuwe decoder op.
  4. Installeer en activeer de nieuwe decoder met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) en afstandsbediening zonder problemen hergebruiken.
Uw oude decoder terugbrengen
  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude decoder terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. Stuur zeker de afstandsbediening niet terug!
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

UPS-afhaalpunt


Opgelet: U kunt niet kiezen om uw decoder via UPS te laten leveren. Onze technische dienst informeert u hierover.

  1. Kies een UPS-afhaalpunt waar u de nieuwe decoder wilt ophalen.
  2. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe decoder beschikbaar is in het UPS afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar. U kunt ook de levering van uw pakket volgen.
  3. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires, samen met het document ‘Verzendlijst’. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. U moet de oude decoder terugbrengen om de nieuwe in ontvangst te kunnen nemen.
  4. Ga naar het UPS-afhaalpunt om uw nieuwe decoder op te halen en geef het pakket af. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.
  5. Installeer en activeer de nieuwe decoder met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) en afstandsbediening zonder problemen hergebruiken.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Bpost afhaalpunt (standaard)


Uw nieuwe modem ophalen
  1. Kies een bpost in uw buurt waar u uw nieuwe modem wilt ophalen. Als u voor 22u belt (van maandag tot vrijdag), dan wordt uw modem vaak de volgende dag al geleverd in het afhaalpunt.
  2. U ontvangt een sms'je wanneer de modem beschikbaar is en een bevestingsmail waarmee u de de levering van uw pakket kunt volgen. De oude modem kunt u meteen of pas later terugbrengen. Als u hem meteen terugbrengt, volg dan de instructies om uw oude modem terug te brengen hieronder.
  3. Ga naar de bpost in uw buurt en haal uw nieuwe modem op.
  4. Installeer de nieuwe modem met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) zonder problemen hergebruiken.
  5. Verbind uw toestellen met het wifi-netwerk, zoals uw pc, tablet, gsm of draadloze printer. Raadpleeg de handleiding van uw toestel als u meer hulp nodig hebt.
Uw oude modem terugbrengen
  1. Print het label uit dat u via e-mail (of post) ontvangen hebt om uw oude modem terug te sturen. Als er vermeld wordt dat uw toestel niet meer van waarde voor ons is, dan ontvangt u geen label. In dit geval mag u het toestel houden of terugbrengen naar het containerpark.

    Kunt u het label niet uitprinten of vinden? Toon dan de digitale barcode in MyProximus  (tik op uw profielicoon links bovenaan en Bestellingen in de MyProximus-app) wanneer u naar een bpost in uw buurt gaat. Opgelet: Momenteel kan dit enkel bij bpost, niet in Kariboo punten. Let er ook op dat retourzendingen niet worden geaccepteerd in bpost Cubees.
  2. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos.
  3. Ga zo snel mogelijk naar een bpost in uw buurt en geef het pakket gratis af.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

UPS afhaalpunt 


Opgelet: U kunt niet kiezen om uw modem via UPS te laten leveren. Onze technische dienst informeert u hierover.

  1. Kies een UPS-afhaalpunt waar u de nieuwe modem wilt ophalen.
  2. U ontvangt een sms’je zodra uw nieuwe modem beschikbaar is in het UPS afhaalpunt. Als u voor 19u belt (van maandag tot donderdag), dan is het toestel de volgende dag al beschikbaar. U kunt ook de levering van uw pakket volgen.
  3. Stop al uw toestellen in een kartonnen doos, inclusief de stroomkabel maar zonder andere accessoires, samen met het document ‘Verzendlijst’. Sluit de kartonnen doos en kleef het label op de doos. U moet de oude modem terugbrengen om de nieuwe in ontvangst te kunnen nemen.
  4. Ga naar het UPS-afhaalpunt om uw nieuwe modem op te halen en geef het pakket af. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.
  5. Installeer de nieuwe modem met behulp van de meegeleverde instructies. U kunt de kabels (uitgezonderd de voedingskabel) zonder problemen hergebruiken.
  6. Verbind uw toestellen met het wifi-netwerk, zoals uw pc, tablet, gsm of draadloze printer. Raadpleeg de handleiding van uw toestel als u meer hulp nodig hebt.

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

U wilt uw oude gsm of tablet recycleren


Als Proximus-klant of niet-Proximus-klant kunt u een oude gsm of tablet terugbrengen ter recyclage. Wij aanvaarden ook toestellen die elders werden aangekocht of die niet meer werken. Volg hiervoor deze stappen:

  1. Bepaal de waarde van uw oude gsm of tablet. Zelfs al heeft uw toestel geen waarde meer, dan kunt u het terugbrengen.
  2. Maak een back up van uw toestel om te voorkomen dat u bestanden verliest.
  3. Verwijder uw iCloud- of Google-account van uw toestel.
    • Voor iCloud, volg de instructies op apple.com om uw account te verwijderen.
    • Voor Google, volg de instructies google.com om uw account te verwijderen.
  4. Reset uw toestel om te voorkomen dat u toegang geeft tot uw persoonlijke informatie.
  5. Breng uw gsm of tablet naar een Proximus Shop.
  6. Onze verkoper zal de waarde bevestigen en u vragen om een document voor de overdracht van uw toestel te ondertekenen. Als uw toestel nog van waarde is, ontvangt u een bon die 6 maanden geldig is.

U kunt uw bon wegschenken of gebruiken om een aankoop te doen in een Proximus Shop of onze onlineshop (enkel voor smartphones zonder abonnement). U kunt tot 5 bonnen per aankoop gebruiken. U kunt enkel aankopen doen voor privé-doeleinden (zonder btw-nummer).

Heeft u een ander toestel om terug te sturen?

Bedankt om uw toestel terug te sturen!


We hopen dat u een antwoord op uw vraag gevonden hebt.

Als u een nieuw toestel gekregen hebt en u problemen ondervindt, dan raden wij u aan om onze tips bij problemen met tv of internet te volgen of uw gsm in te stellen

Bedankt voor uw interesse!


U kunt eenvoudig een pack, een smartphone of een toestel op onze website www.proximus.be.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.