×
×

Sms-meldingen over uw mobiel verbruik

U kunt met de MyProximus-app op de voet volgen hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt. Als u een mobiel abonnement hebt, sturen we u gratis meldingen over het lopende verbruik binnen en buiten uw maandelijkse bundel. Gaat u ver over uw bundel, wordt surfen via 3G/4G beperkt. U kunt deze blokkering, indien gewenst, opheffen.

Wanneer een sms-melding? Hoe aanpassen?

U hebt een abonnement met een maandelijkse bundel om te bellen, sms’en of surfen? Dan ontvangt u een sms:

  • wanneer u uw bundel gedeeltelijk of volledig opgebruikt hebt.
  • wanneer u € 10 en € 50 bovenop uw bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden meteen naar het betrokken nummer verstuurd. Voor oudere abonnementen kan hier een vertraging (maximaal 11 uur) optreden. We sturen sowieso geen meldingen tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surft u via 3G/4G op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op uw scherm.

Zit u bijna aan uw limiet of hebt u uw internetvolume overschreden? U kunt extra data aanschaffen.

Krijgt u liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? Pas als beheerder dit aan in MyProximus (via de website of, in bepaalde gevallen, via de app). Hoe dit verloopt, hangt af van uw soort factuur.

Hebt u een factuur met een rood overschrijvingsformulier?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw nummer en scroll naar beneden. Klik in de kolom sms-meldingen op Wijzigen.
  3. Pas aan bij welke limieten u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, vink Status wijzigen aan.
  4. Klik op Configureren en Bevestigen.
Hebt u een factuur zonder rood overschrijvingsformulier?
Hebt u een recent abonnement (Mobilus, Bizz Mobile, …)?

Dit is mogelijk via de MyProximus-app en de MyProximus-website.

Via de MyProximus-app:

  1. Open de app en tik op Producten.
  2. Selecteer uw nummer en tik op Instellingen en vervolgens op Andere.
  3. Tik op SMS-meldingen (verbruik). Wenst u geen meldingen meer, schuif de knop op Off.
  4. Vul in bij Configureer mijn meldingen bij welke bedragen boven uw bundel u een sms-melding wenst. 
  5. Tik op Bevestig.

Via de MyProximus-website:

  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw nummer en klik op Instellingen en vervolgens op Andere.
  3. Vul in bij Stuur me een bericht wanneer ik meer verbruik dan mijn bundel bij welke bedragen boven uw bundel u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, schuif de knop op Off.
  4. Klik op Bevestigen.
Hebt u een ouder abonnement?
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw gsm-nummer. Klik op Meer details over uw belkrediet.
  3. Klik de rubriek Controle van de extra kosten.
  4. Pas aan bij Overschrijding limiet aan bij welk bedrag bovenop uw bundel u een sms-melding wenst en klik op Verdergaan.

U kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert. En we geven u tips om goedkoper te surfen.

Hoe beperken we de uitgaven voor mobiele data?

Om hoge facturen of aanrekeningen te vermijden, beperken of blokkeren we uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G. Hoe dit gebeurt, hangt af van uw locatie, van uw factuur en van uw abonnement.

U bent in België
Hebt u een factuur met een rood overschrijvingsformulier?

Hebt u geen bundel mobiele data in uw abonnement, dan wordt uw 3G/4G-verbinding geblokkeerd wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen of u kunt de blokkering opheffen.

Hebt u een bundel mobiele data in uw abonnement, dan wordt uw surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer uw bundel volledig opgebruikt is.
  • Als u eerder opnieuw sneller wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen.
Hebt u een factuur zonder rood overschrijvingsformulier?

Uw 3G/4G-verbinding wordt, ook voor uw Favoriete App, geblokkeerd wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode, wat overeenkomt met het begin van de volgende maand.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen of u kunt de blokkering opheffen.
U bent buiten België, maar binnen de EU

Uw 3G/4G-verbinding wordt, ook voor uw Favoriete App, geblokkeerd wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode, wanneer uw tellers opnieuw op nul gezet worden.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen of u kunt de blokkering opheffen.
U bent buiten de EU

Uw 3G/4G-verbinding wordt geblokkeerd zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als u een bundel of optie hebt om er goedkoper te surfen, wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel of optie.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode. Bent u dan in het buitenland, krijgt u hierover een sms.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u de blokkering opheffen.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G
Als we uw surfverbruik beperken of blokkeren, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G. Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi.
Na blokkering toch verder surfen?

Uw 3G/4G-verbinding is geblokkeerd, maar u toch wilt verder surfen? U kunt dan de surflimiet uitschakelen, waardoor u, bovenop de € 60 incl. btw, aan het tarief buiten uw bundel zal surfen.

Hoe u dit moet doen, hangt af van uw situatie:

Hebt u een factuur met een rood overschrijvingsformulier?

U kunt de limiet om te surfen in het buitenland permanent of tijdelijk opheffen. Dit kan enkel via de MyProximus website. U moet hiervoor ingeschreven zijn op MyProximus en beheerder zijn van uw account.:

  1. Log in op MyProximus om de surflimiet uit te schakelen.
    Schakel uw surflimiet uit
  2. Klik op Mijn producten en selecteer uw mobiel abonnement.
  3. Klik in de box Opties op het plusteken De surflimiet in het buitenland activeren en klik op Wijzigen.
  4. Scroll naar beneden tot Surflimiet in het buitenland. U kunt nu kiezen uit twee mogelijkheden:
    • Tijdelijke opheffing surfbeperking: U hebt geen surflimiet meer tot de start van uw volgende factuurperiode.
    • Permanente opheffing surfbeperking: u hebt geen surflimiet meer, ook niet voor de volgende maanden.
  5. Scroll naar boven, klik op Aanpassen en vervolgens op Bevestig. U surft nu aan het tarief buiten uw bundel.
Hebt u een factuur zonder rood overschrijvingsformulier?

U kunt de surflimiet opheffen tot het einde van de lopende maand. Dit is mogelijk via MyProximus (app en website). U moet hiervoor ingeschreven zijn op MyProximus en beheerder zijn van uw account.

  1. Via de app? Tik in de MyProximus-app op Producten.
    Via de website? Klik op onderstaande knop en meld u aan.
    Schakel uw surflimiet uit
  2. Selecteer, indien nodig, uw mobiel abonnement.
  3. Klik op Instellingen en op Blokkeren.
  4. U kunt nu kiezen uit 3 mogelijkheden:
    • U wilt binnen België verder surfen? Zet bij Geen nationale surflimiet de schuiver op On en klik op Bevestig.
    • U wilt buiten België verder surfen? Zet bij Geen surflimiet in het buitenland de schuiver op On. Aanvaard, indien gevraagd de voorwaarden en klik op Activeer of op Bevestig.
    • U wilt binnen én buiten België verder surfen? Zet beide schuivers op On en klik telkens op Bevestig.
  5. Let op, u surft nu tot het begin van de volgende maand aan het tarief buiten uw bundel.

Om u te behoeden voor hoge facturen of aanrekeningen wordt bij het begin van elke maand de surflimiet automatisch terug aangezet.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.