Sms-meldingen over uw mobiel verbruik

U kunt met de MyProximus-app op de voet volgen hoeveel u gebeld, ge-sms’t en gesurft hebt. Als u een mobiel abonnement hebt, sturen we u gratis meldingen over het lopende verbruik binnen en buiten uw maandelijkse bundel. Gaat u ver over uw bundel, wordt surfen via 3G/4G beperkt. U kunt deze blokkering, indien gewenst, opheffen.

Wanneer een sms-melding? Hoe aanpassen?

U hebt een abonnement met een maandelijkse bundel om te bellen, sms’en of surfen? Dan ontvangt u een sms:

  • wanneer u uw bundel gedeeltelijk of volledig opgebruikt hebt.
  • wanneer u € 10 en € 50 bovenop uw bundel hebt verbruikt.

De sms’en worden meteen naar het betrokken nummer verstuurd. Voor oudere abonnementen kan hier een vertraging (maximaal 11 uur) optreden. We sturen sowieso geen meldingen tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends.
Surft u via 3G/4G op een tablet, een laptop (of een Apple-toestel) dan verschijnt de melding op uw scherm.

Zit u bijna aan uw limiet of hebt u uw internetvolume overschreden? U kunt extra data aanschaffen.

Krijgt u liever geen sms’en? Of liever bij een andere limiet? U kunt dit aanpassen voor uw eigen gsm-abonnement, tenzij het om een oud tariefplan gaat. Als u beheerder bent in MyProximus, kunt u dit voor alle gsm-nummers instellen. Ga als volgt te werk:

Via de app (Aanbevolen)
  1. Open de MyProximus-app. Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten .
  3. Scrol naar beneden en tik op de Mijn gsm-kaart.
  4. Scrol naar beneden en tik op Ontdek meer opties bij Mijn opties.
  5. Swipe naar links, tik op Instellingen en kies SMS-meldingen (verbruik).
  6. Is de optie nog niet actief of wilt u deze opzeggen? Tik op Bestel om deze te activeren of Zeg optie op om deze te deactiveren.
    Wilt u de bedragen aanpassen? Tik op het bedrag en kies bij welke bedragen boven uw bundel u een sms-melding wenst.

U kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert. En we geven u tips om goedkoper te surfen.

Via de website
  1. Log in op MyProximus om uw meldingen aan te passen.
    Pas uw meldingen aan
  2. Selecteer uw nummer en klik op Instellingen en vervolgens op Andere.
  3. Vul bij SMS-meldingen (verbruik) in bij welke bedragen boven uw bundel u een sms-melding wenst. Wenst u geen meldingen meer, schuif de knop op Off.
  4. Klik op Bevestig.

U kunt speciale nummers blokkeren of oproepen en sms’en beperken voor uzelf of voor een ander nummer dat u beheert. En we geven u tips om goedkoper te surfen.

Hoe beperken we de uitgaven voor mobiele data?

Om hoge facturen of aanrekeningen te vermijden, beperken of blokkeren we uw mogelijkheid om te surfen via 3G/4G. Hoe dit gebeurt, hangt af van uw locatie en van uw abonnement.

U bent in België

Hebt u geen bundel mobiele data in uw abonnement, dan wordt uw 3G/4G-verbinding geblokkeerd wanneer u € 60 incl. btw aan data hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen of u kunt de blokkering opheffen.

Hebt u een bundel mobiele data in uw abonnement, dan wordt uw surfsnelheid beperkt tot 128 Kbps als u uw bundel volledig hebt opgebruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer uw bundel volledig opgebruikt is.
  • Als u eerder opnieuw sneller wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen.
U bent buiten België, maar binnen de EU

Uw 3G/4G-verbinding wordt, ook voor uw Favoriete App, geblokkeerd wanneer u € 60 incl. btw aan data boven uw normale bundel hebt verbruikt.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode, wanneer uw tellers opnieuw op nul gezet worden.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u een bijkomende databundel aankopen of u kunt de blokkering opheffen.
U bent buiten de EU

Uw 3G/4G-verbinding wordt geblokkeerd zodra u € 60 incl. btw data hebt verbruikt of, als u een bundel of optie hebt om er goedkoper te surfen, wanneer u € 60 incl. btw meer verbruikt bovenop die bundel of optie.

  • U wordt per sms gewaarschuwd net voor en wanneer u deze surflimiet bereikt hebt.
  • U kunt opnieuw surfen via 3G/4G vanaf het begin van de volgende factuurperiode. Bent u dan in het buitenland, krijgt u hierover een sms.
  • Als u eerder opnieuw wilt surfen, kunt u de blokkering opheffen.
Surfbeperking geldt enkel voor 3G/4G
Als we uw surfverbruik beperken of blokkeren, geldt dit enkel voor surfen via 3G/4G. Het blijft altijd mogelijk, ook in het buitenland, om te surfen via wifi.
Na blokkering toch verder surfen?

Uw 3G/4G-verbinding is geblokkeerd, maar u toch wilt verder surfen? U kunt dan de surflimiet uitschakelen, waardoor u, bovenop de € 60 incl. btw, aan het tarief buiten uw bundel zal surfen. Dit kan enkel via MyProximus. U moet hiervoor ingeschreven zijn op MyProximus en beheerder zijn van uw account. Ga als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de MyProximus-app.  Hebt u de app nog niet? Download de MyProximus-app.
  2. Tik op Producten .
  3. Tik op het gsm-nummer en scrol naar Meer opties.
  4. Swipe naar links tot Instellingen en scrol naar beneden. Kies voor welke regio u de limiet wilt opheffen:
    • Surf zonder limiet in België: selecteer dit en schuif de knop op On.
    • Surf zonder limiet in het buitenland: selecteer dit schuif de knop op On.
  5. Volg de procedure om te bevestigen. U surft nu aan het tarief buiten uw bundel.

Via de MyProximus-website:

  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.

    Bekijk uw producten
  2. Selecteer het betrokken gsm-nummer.
  3. Klik in Opties op Instellingen.
  4. Scrol naar beneden. Kies voor welke regio u de limiet wilt opheffen:
    • Surf zonder limiet in België: selecteer dit en tik op Bestellen.
    • Surf zonder limiet in het buitenland: selecteer dit en tik op Bestellen.
  5. Volg de procedure om te bevestigen. U surft nu aan het tarief buiten uw bundel.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u