Een abonnement gekoppeld aan een toestel wijzigen of stopzetten

U kreeg een gsm, tv, spelconsole, laptop … aan voordeeltarief met uw abonnementscontract van 24 maanden? Het is mogelijk dit te wijzigen of stop te zetten:

  • Is dit contract meer dan 24 maanden oud? U kunt dit abonnement vrijblijvend wijzigen of stopzetten.
  • Is dit contract minder dan 24 maanden oud? U dient, bij een wijziging of afsluiting, de restwaarde van het toestel terug te betalen.

Kijk de looptijd en voorwaarden van uw contract na. Dit hangt af van het toestel dat u bij het abonnement kreeg.


Een smartphone bij uw gsm-abonnement


 

U kocht bij uw abonnement een smartphone aan voordeeltarief? Als het contract hiervan minder dan 24 maanden oud is, gelden er bij wijziging bepaalde voorwaarden:

  • U wilt meer of minder belminuten en data?

    Als uw contract minder dan 24 maanden oud is, kunt u gratis overschakelen, maar enkel naar de tariefplannen die we u tonen in MyProximus. U kunt er zelf u abonnement wijzigen, u behoudt uw smartphone en u betaalt geen restwaarde. Verkiest u een ander tariefplan dan deze in MyProximus, dan mag u de smartphone houden maar moet u de restwaarde betalen aan Proximus. Kijk na hoe lang uw contract nog loopt en wat de restwaarde is.

  • U wilt een andere smartphone kiezen?

    Als uw contract minder dan 24 maanden oud is, mag u een nieuwe smartphone kiezen en de oude houden, maar enkel als u de restwaarde van uw oude toestel betaalt aan Proximus. Daarna kunt u een nieuw toestel met korting kiezen en het tariefplan van uw voorkeur selecteren. Kijk na hoe lang uw contract nog loopt en wat de restwaarde is.

  • U wilt uw abonnement en de DataPhone-optie apart opzeggen?

    Als uw contract minder dan 24 maanden oud is, is apart opzeggen niet mogelijk. In dat geval mag u uw abonnement en DataPhone opzeggen, maar enkel als u de restwaarde van uw toestel betaalt aan Proximus. Kijk na hoe lang uw contract nog loopt en wat de restwaarde is.

    Na 24 maanden verlopen de DataPhone-optie en de bijbehorende data.

U wilt weten hoelang uw contract nog loopt en wat de restwaarde van uw toestel is?

  • U kunt restwaarde en einddatum nakijken in MyProximus. U moet ingeschreven zijn op MyProximus en ingelogd zijn als beheerder van uw account. Ga als volgt te werk:
Via de MyProximus-app
  1. Tik in de MyProximus-app op Producten en vervolgens op uw gsm-nummer.
  2. Scrol naar Mijn smartphone-contract. U ziet uw toestel, de einddatum van uw contract en de restwaarde. Ziet u enkel de einddatum maar niet de restwaarde? Vraag aan de beheerder van uw account om dit na te kijken.
Via de MyProximus-website
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
  2. Scrol naar uw gsm-nummer.
  3. U ziet uw toestel, de einddatum van uw contract en de restwaarde.

De restwaarde vindt u ook in de afschrijvingstabel PDF-formaat die u kreeg bij afsluiten van het abonnementscontract.

De einddatum van uw contract vindt u ook terug op uw maandelijkse factuur of aanrekening.


Een toestel bij uw pack-abonnement


 

U kreeg een tv, spelconsole, luidspreker, laptop… aan een cadeauprijs bij uw nieuwe abonnement met internet, tv, vaste lijn en gsm? Als het contract hiervan minder dan 24 maanden oud is, gelden er bij wijziging bepaalde voorwaarden:

  • U wilt overschakelen naar een andere samenstelling van uw pack?

    Als uw contract minder dan 24 maanden oud is, kunt u een ander tariefplan voor de gsm’s in uw pack kiezen, maar het tariefplan van uw internet, tv, vaste lijn kunt u niet veranderen.

    Kiest u toch voor een ander pack of zet u het stop, dan moet u de restwaarde van uw toestel betalen aan Proximus. Kijk na hoe lang uw contract nog loopt en wat de restwaarde is.

  • U wilt meer of minder belminuten en data voor uw gsm(‘s)?

    Als uw contract minder dan 24 maanden oud is, kunt u gratis overschakelen, maar enkel naar de tariefplannen die we u tonen in MyProximus. U kunt er zelf u abonnement wijzigen. Een ander tariefplan dan deze in MyProximus is niet mogelijk. Kijk na hoe lang uw contract nog loopt en wat de restwaarde is.

  • U wilt een ander toestel met korting kiezen?

    Dit is niet mogelijk.

U wilt weten hoelang uw contract nog loopt en wat de restwaarde van uw toestel is?

  • De restwaarde van uw tv, spelconsole, luidspreker, laptop … vindt u in de afschrijvingstabel PDF-formaat die u kreeg bij afsluiten van het contract van uw pack-abonnement.
  • De einddatum van uw contract vindt u terug op uw maandelijkse factuur of aanrekening.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u