Uw internetvolume overschreden?
U beschikt met uw abonnement over een maandelijks volume voor uw mobiel internet en voor uw vast internet. Hebt u dit (bijna) opgebruikt, kunt u extra data bij krijgen of, in bepaalde gevallen, aankopen.
Mobiel internet
Indien u de databundel voor uw gsm overschrijdt, wordt uw extra verbruik per MB aangerekend.
Voor uw abonnement kunt u, in de meeste gevallen, extra data aankopen: eenmalig 500MB of maandelijks een extra pakket data. Voor Pay&Go kunt u uw krediet omzetten in data. Hiermee kunt u mobiel surfen (via 4G) in België en binnen de EU. Voor een abonnement gaat u als volgt te werk:
Via de MyProximus-app:
- Open de app en tik op Verbruik.
- Tik op het gsm-nummer en scroll naar Data.
- Tik op Meer data en kies welk pakket u wilt: eenmalig of per maand.
- Volg de procedure om uw bestelling te bevestigen. Uw nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar.
Kijk dit na in MyProximus door op uw gsm-nummer te tikken.
Via de MyProximus-website:
- Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
Bekijk uw producten
- Selecteer het betrokken gsm-nummer.
- Klik in Opties op Meer Data (ziet u dit niet, klik dan op Beschikbaar) en en kies welk pakket extra data u wilt.
- Volg de procedure om uw bestelling te bevestigen. Uw nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. Kijk dit na in MyProximus door op uw gsm-nummer te klikken.
Lukt dit niet? Vraag dan aan de beheerder van uw klantnummer om voor u extra data te bestellen.
De bijkomende bundel geldt niet voor de data die u al over uw volume ging; het geeft u enkel extra data vanaf het moment van aankoop.
Tip: Volg uw verbruik op in de MyProximus-app. We sturen u ook sms-meldingen over uw verbruik.
Vast internet
Indien u uw volume voor vast internet (thuis, in uw zaak) overschrijdt, wordt dit niet extra aangerekend. Wel wordt uw internetsnelheid tot de eerste dag van de volgende maand beperkt. U ontvangt hierover tijdig een e-mail en/of sms. U hebt 2 mogelijkheden:
- Blijf surfen aan een beperkte snelheid tot de eerste dag van de volgende maand zonder extra kosten. De volgende maand kunt u weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke internetsnelheid.
- Bestel of activeer extra volume voor uw vast internet. Afhankelijk van uw internetabonnement is dit extra volume gratis of betalend. Zo kunt u blijven surfen aan uw gebruikelijke snelheid.
Dit kan in MyProximus via de app en via het web. Ga als volgt te werk:
- Via de app? Tik in de MyProximus-app op Producten.
Via de website? Klik op onderstaande knop en meld u aan.
Bekijk uw producten
- Klik op uw abonnement voor vast internet.
- Kies onder Opties een beschikbaar Volume Pack aan data en klik op de knop Bestel.
- Volg de procedure om uw bestelling te bevestigen. Uw nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. U merkt dit omdat de internetsnelheid weer gewoon is.
Lukt dit niet of ziet u het nummer voor vast internet niet? Vraag dan aan de beheerder van uw klantnummer om voor u een Volume Pack te bestellen.
Tip: Volg uw verbruik van uw vast internet op in de MyProximus-app. We sturen u een e-mail en een sms over uw verbruik.