Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×
Ga terug naar vorige pagina

Veelgestelde vragen

Fiber op gevel

Veelgestelde vragen

Fiber op gevel

Waarom zou ik voor fiber kiezen?

Met fiber profiteert u van een supersnel, stabiel en betrouwbaar internet, een scherpste beeld op al je schermen en bovenal bent u klaar voor de toekomst!

  • Supersnel internet: sneller dan ooit surfen en bestanden delen met collega’s en klanten. In een fiberzaak wordt je geduld niet langer op de proef gesteld
  • Stabiel en betrouwbaar internet: een groot bestand up of downloaden, in een fiberzaak kan dit zonder onderbrekingen, zelf als iedereen tegelijk online is
  • Het scherpste beeld op al je schermen: of je nu kijkt op televisie, je tablet of je smartphone, in een fiberzaak zie je alles in de beste beeldkwaliteit
  • Klaar voor de toekomst: meer en meer toestellen in onze zaak bedienen we via het internet. Een fiberzaak kan deze evolutie moeiteloos aan.

In the long term, this new network will replace our traditional copper network.

Moet ik eigenlijk iets betalen voor de installatie van de glasvezelkabel?

Neen, de plaatsing van de galsvezelkabel is helemaal gratis tijdens de werken. Bovendien hoef je trouwens niet eens aanwezig te zijn tijdens de installatie en er is geen enkele verplichting om een fiberabonnement af te nemen.

Wat gebeurt er eigenlijk met het oude kopernetwerk, nadat het nieuwe glasvezelnetwerk is geïnstalleerd?

Na de installatie kan je ervoor kiezen om de Proximus-diensten waarop jij of de bewoners zijn aangesloten (vaste lijn, internet en digitale tv) over te zetten naar het glasvezelnetwerk. Op middellange termijn zal het kopernetwerk buiten dienst gesteld worden.

Zullen er ladders tegen mijn gevel worden geplaatst?

Neen hoor. Wij werken steeds met een hoogtewerker.

Zit er stroom op de glasvezelkabels?

Neen, er zit geen stroom op deze kabels.

Zijn de glasvezelkabels overschilderbaar?

Jawel, je kan ze zonder problemen overschilderen.

Ben ik verantwoordelijk voor de kabel en wat bij beschadiging?

Merk je iets van beschadiging? Neem dan meteen contact op met ons. Om dit te doen, bel ons op 0800 22 800 of bezoek een Proximus Shop in je buurt. Het spreekt natuurlijk voor zich dat schade door weersomstandigheden of externe factoren buiten jouw verantwoordelijkheid valt.

Mijn gebouw is nog maar zéér recent een beschermd monument geworden. Wat moet ik doen?

Laat het ons voor alle zekerheid even weten. Om dit te doen, bel ons op 0800 22 800 of bezoek een Proximus Shop in je buurt.

Heb je nog vragen of wens je meer info over fiber?

Surf naar onze fiberpagina's, bel ons op 0800 22 800 of bezoek een Proximus Shop in je buurt.

Waar is fiber al beschikbaar?

Fiber wordt momenteel ingezet in verschillende grote steden in België, namelijk Aalst, Anderlecht, Antwerpen-Diamant, Antwerpen-Oost, Antwerpen-West, Brussel-Anspach, Charleroi, Deurne, Elsene, Evere, Gent, Hasselt, Knokke-Heist, Kortrijk, La Louvière, Leuven, Luik, Mechelen, Molenbeek-Koekelberg, Namen, Oostende, Roeselare, Schaerbeek, Sint Niklaas, Ukkel en Vilvoorde

Het doel is om een supersnel en stabiel netwerk te bieden dat in staat is om het dataverkeer dat de komende jaren zal blijven groeien, gemakkelijk te absorberen.

Ook in de volgende steden zijn werkzaamheden gepland: Info binnenkort beschikbaar

Kom langs, we geven graag meer info

Contacteer ons

0800 22 800

Fiber infopunt

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: