Innovatie in interactie met klanten en werknemers

Gepubliceerd op 07/08/2020 in Sectoren

Informeer en adviseer uw klanten en hun medewerkers direct vanuit uw HR-servicedesk via chat, voicebot, chatbot of videoconferentie.

Innovatie in interactie met klanten en werknemers

50% van de werkgevers en werknemers verkiest HR-taken, zoals het plannen van werk of verlof,digitaal uit te voeren i.p.v. face-to-face. Om aan deze verwachtingen te voldoen, is een flexibele en gepersonaliseerde HR-service cruciaal.

Verbeter de ervaring van uw klanten en maximaliseer de productiviteit van hun werknemers door verschillende communicatiekanalen aan te bieden, zodat u hen kunt informeren en adviseren. Maak gebruik van: e-mail, sms, chat, video,... Dankzij een centraal interactieplatform benutten uw klanten en hun werknemers de voordelen van uw expertise online op de meest efficiënte manier.

39% van de mensen die klagen over een bedrijf op sociale netwerken, verwacht binnen 60 minuten een reactie. Toch is de gemiddelde responstijd 5 uur.

Bron: Edison Research

Maak de expertise van uw HR-personeel 24 op 7 beschikbaar voor uw klanten en hun werknemers. 

1. Uw Digitale HR Service Center

Optimaliseer HR-interacties met klanten en hun werknemers dankzij onze op-maat-gemaakte HR Service Center-oplossingen:

  • Bied gepersonaliseerde service center-oplossingen aan op basis van automatische oproepverdeling en voice bots.
  • Informeer en geef direct deskundig advies via e-mail, sms, chat, video, WhatsApp en meer.
  • Maak meer tijd vrij voor uw personeel met simultane sms-communicatie om terugkerende HR-vragen te beantwoorden.

Hoe een centraal interactieplatform opzetten?

Klantenverhalen: Konvert Interim

Konvert is het grootste uitzendbureau in België met 85 locaties en voorziet bedrijven zowel van laag- als hooggeschoold personeel. Om de samenwerking tussen de filialen en het hoofdkantoor te verbeteren, heeft Konvert ervoor gekozen om hun telefoonsysteem te centraliseren en te moderniseren, zodat ze bijvoorbeeld hun kandidaten via videoconferentie kunnen screenen.

Ontdek hoe Konvert Interim zijn communicatieplatform heeft verenigd

2. Vereenvoudig uw HR-procedures

44% van de werknemers vindt dat hun werkplek niet ‘smart’ genoeg is. Door digitale tools aan te bieden voor optimale communicatie en samenwerking, kunt u ze efficiënter maken.

Vereenvoudig uw HR-procedures met samenwerkingsapps:

  • Vergemakkelijk aanvragen en goedkeuringen voor vakanties, plannen van vergaderingen op afstand, vinden van vergaderzalen, ...
  • Vereenvoudig gecompliceerde procedures voor productbestellingen, afwezigheidsaanvragen, goedkeuringen voor thuiswerk, ...
  • Personaliseer uw HR-assistentie door een groepschat op te zetten of de hulp van een geautomatiseerde spraakassistent in te schakelen.

Communiceer beter met uw personeel via Voice Assist en chat

3. Customer Relationship

Blijf in contact met uw klanten en hun werknemers via hun geprefereerde kanaal.

  • Hou controle over conversaties op sociale media met betrekking tot  uw agentschap of merk.
  • Beantwoord vragen online of stuur ze door naar een meer ervaren collega.
  • Ontvang alle berichten die door uw medewerkers via Chat, Facebook of Facebook Messenger zijn verzonden in één centrale interface.

Beheer gesprekken op sociale media & traditionele kanalen via één centraal platform

4. Screen Kandidaten via Videoconferentie

Bespaar tijd, moeite en middelen tijdens uw sollicitatieproces door uw kandidaten te screenen via videoconferentie:

  • Eenvoudig te installeren en te gebruiken audio- en webconferenties.
  • Breed scala aan ondersteunde apparaten: een telefoon, pc of Mac is voldoende om deel te kunnen nemen.
  • Interoperabiliteit met standaard oplossingen voor videoconferenties.
  • Live Service Desk beschikbaar tijdens een conferentie en om elke vraag voor te bereiden.

Online vergaderen heeft vele voordelen

Proximus team

Proximus houdt u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT-professionals

Andere artikels van Proximus team