×
×

Taxi Hendriks is altijd bereikbaar voor de klant

Gepubliceerd op 01/06/2017 in Klantenverhalen

Taxi Hendriks is altijd bereikbaar voor de klant

Al vier jaar besteedt Taxi Hendriks zijn IT-park uit aan Proximus. Sindsdien draaien de programma’s van het bedrijf op nieuwe servers en loggen de medewerkers daar op in. En dat brengt heel wat voordelen mee, zegt zaakvoerder Steve Hendriks.

Rond 2012 stond Hendriks voor een grote investeringsronde om de IT te moderniseren. Ofwel moest opnieuw eigen apparatuur aangekocht worden, ofwel zou men overstappen naar een cloud-model.

Na rijp beraad, werd voor de tweede optie gekozen en daar waren enkele goede redenen voor, zegt Steve Hendriks. “De belangrijkste was wel dat het cloud-model met ons kon meegroeien”, legt Hendriks uit. “Als we zelf zouden aankopen, zaten we vast aan een bepaalde infrastructuur. Zou die over vijf jaar nog voldoende zijn? Of misschien te groot? Dat wisten we niet op voorhand. Hebben we een extra server nodig? Geen probleem, met een paar drukken op de knop wordt die toegevoegd.”

Als vroeger onverwacht het internet uitviel, konden de wagens van Hendriks nog wel rijden, maar zaten 50 bedienden met hun vingers te draaien.

“Wij werken 24 uur per dag, 7 dagen per week. Nu hebben we de absolute zekerheid dat onze IT-infrastructuur 100% van de tijd beschikbaar is. Op die manier worden ook alle zorgen over bijvoorbeeld back-ups, virussen, ransomware, koeling en noodgeneratoren uitbesteed. Daar hoeven wij ons niks meer van aan te trekken, alles is beschermd. Met de nieuwe omgeving is het ook makkelijker om nieuwe mogelijkheden aan klanten aan te bieden, bijvoorbeeld het aanvragen of wijzigen van een taxi met een app. Daar zijn we nu volop over aan het nadenken.”

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Blog topics

 

Contacteer ons

Onze medewerkers staan klaar om u te helpen!