Uw bedrijf op weg naar een digitale werkplek

Gepubliceerd op 15/05/2018 in Inspireren

Uw bedrijf op weg naar een digitale werkplek

De toekomst is digitaal, ook in uw bedrijf. Wilt u geen grote kansen mislopen? Dan zorgt u maar beter dat u een uitgekiende digitale strategie hebt. Met deze bouwblokken maakt u uw bedrijf klaar voor de toekomst.

Wilt u meer weten over de digitale werkplek?    Gratis e-book

Alles begint bij mensen

Uw medewerkers zijn zonder twijfel het belangrijkste kapitaal van uw onderneming. Maar wilt u het beste uit uw mensen halen? Dan omringt u ze beter met de juiste tools. Zo is permanente mobiele toegang tot documenten, programma’s en contacten vandaag een absolute must.

Veel is al mogelijk met een eenvoudig softwarepakket als Office 365 van Microsoft, aangevuld met een tool om documenten te delen, zoals SharePoint. Maar voor welke programma’s u ook kiest: een goede implementatie is steeds cruciaal. Alle medewerkers moeten het ‘hoe’ en het ‘waarom’ van hun nieuwe tools begrijpen.

Kunt u rekenen op uw infrastructuur?

Bij uw digitalisering investeert u echter niet alleen in uw medewerkers. Uw digitale werkomgeving staat of valt met de kwaliteit van uw technologie. Zo zijn er potentieel veel voordelen aan flexibele werkplekken en thuiswerken (denk maar aan grotere autonomie en lagere infrastructuurkosten), maar dan mogen uw mobiele toestellen en externe netwerkverbinding het niet te vaak laten afweten.

Wie zeker wilt zijn van degelijke én veilige infrastructuur, doet beroep op een IT-specialist. Die expert beheert dan bijvoorbeeld uw mobiele apparatuur. "Zulke ‘device and life cycle management’ garandeert dat uw mensen altijd en overal aan de slag kunnen." Zo heeft u zelf de handen vrij om u te focussen op eigen projecten en klanten. Bovendien is uw data altijd beschermd, want bij diefstal kan uw IT-partner alle info vergrendelen of wissen.

Creëer uw digitale werkplek met Proximus

Het uiteindelijke doel? Betere processen!

Al die investeringen in medewerkers en infrastructuur doet u natuurlijk niet zomaar. U wilt vlottere processen die sneller tot de juiste beslissing leiden. Zo’n geoptimaliseerde samenwerking wordt bijvoorbeeld concreet in geïntegreerde communicatietools. Doordat u de belangrijkste communicatiekanalen van uw bedrijf bundelt, gaat onderweg minder tijd en kennis verloren. En zo biedt u uw klanten dus een betere service.

De link tussen telefonie en datanetwerk is een van de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen in geïntegreerde communicatie. Die integratie vergemakkelijkt de stap naar Fix-Mobile Unification. Daarmee worden vaste en mobiele nummers aan elkaar gekoppeld, zodat u altijd bereikbaar blijft. Ongeacht het nummer waarop u gebeld wordt. Bovendien voegt u makkelijk een CRM-tool toe aan uw digitale communicatieplatform. Zo vereenvoudigt u ook de opvolging van uw gesprekken.

Ga van start met deze laatste tips!

U pakt de digitale transformatie van uw bedrijf best doordacht aan. Het is slim om u op voorhand de juiste vragen te stellen:

  • Wat zijn de behoeftes van elke afdeling? Uw callcenter-medewerkers hebben namelijk andere tools nodig dan de boekhouder. Stel daarom voldoende gebruikersprofielen op, en beslis zo welke tools geschikt zijn voor uw bedrijf.
  • Welke knowhow, platformen en data blijven best inhouse? Cloud-oplossingen vergemakkelijken uw dagelijkse werking en hebben een positief operationeel en financieel effect.
  • Hoe schakelt u over naar uw (nieuwe) digitale systeem? Voor data, processen én mensen geldt dat u een omschakeling best voorzichtig aanpakt. Technologische vooruitgang weegt u altijd af tegen continuïteit van processen.
Alles weten over de digitale werkplek?

Perspectief

Magazine en online blog voor bedrijfsleiders van kmo’s vol nieuwe inzichten voor een frisse blik op hun onderneming.

Doorblader, lees, het laatste magazine!

Andere artikels van Perspectief