×
×

Meer klanten bereiken? Zorg dat je vindbaar bent op Google!

Gepubliceerd op 03/09/2018 in Inspiratie

Meer klanten bereiken? Zorg dat je vindbaar bent op Google!

Heb jij een zaak? Dan weet je dat het soms lastig kan zijn om nieuwe klanten aan te trekken. Maar op het internet kan zelfs de kleinste en meest onzichtbare onderneming daar wat aan doen. Een goeie bedrijfswebsite is als een online etalage die zélf klanten scoort. Het enige dat jij nog moet doen? Zorgen dat je site gevonden wordt door potentiële klanten. Lees hier hoe je slimmer wordt dan Google.

De kracht van een lokale zoekopdracht

Cijfers van Google tonen aan dat 4 op 5 mobiele zoekopdrachten dienen om producten of diensten in de onmiddellijke buurt te vinden. Mensen die mobiel googlen, willen dus bij allemaal op korte termijn een bepaald probleem oplossen. Ze hebben honger, willen shoppen of zijn op zoek naar een knipbeurt.

Die actiegerichtheid van lokale zoekopdrachten is een enorme kans voor elke kleine ondernemer. Als jouw bedrijfssite als eerste een relevant antwoord geeft, dan is je product of dienst al half verkocht. Daarom moet een goeie positie in lokale zoekresultaten een prioriteit zijn voor élke kmo.

Google mijn bedrijf: een handig trucje

Geeft Google jouw zaak niet goed weer bij lokale zoekopdrachten? Dan is er werk aan de winkel! Een slimme eerste stap is om een pagina aan te maken op ‘Google Mijn Bedrijf’. Zo laat je de zoekmachine weten waar je bedrijf zich bevindt en wat het doet of verkoopt.

Met zo’n Google-bedrijfspagina gaat je informatie sneller verschijnen bij lokale zoekopdrachten. Mobiel of op computer, in Google Search of Google Maps: de juiste zoekwoorden toveren jouw zaak sowieso tevoorschijn. Zo zorg je ervoor dat meer mensen je zaak leren kennen, wat vroeg of laat leidt tot meer klanten en meer omzet.

Nog beter scoren met Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf aangemaakt? Da’s een goeie eerste stap. Maar het kan altijd beter. Hier enkele ultieme tips die jouw bedrijfsprofiel vaker doen verschijnen in Google:

  • Vul zoveel mogelijk informatie in op je bedrijfsprofiel: bedrijfsactiviteiten, contactinfo, openingsuren, foto’s … Elk stukje info maakt het voor Google makkelijker om te begrijpen wat je bedrijf precies is en doet.
  • Zorg ervoor dat je bedrijfsinfo ook terugkomt in de codering achter je website. Zelf geen kaas van gegeten? Een goeie webontwikkelaar tovert zo de juiste codes tevoorschijn.
  • Maak je website mobielvriendelijk. Dan scoort je zaak véél hoger bij zoekopdrachten.
  • Verzamel positieve recensies op je ‘Mijn Bedrijf’-pagina. En reageer ook op die reviews. Zo toon je Google dat je met de mening van je klanten bezig bent, waarna de zoekmachine de zichtbaarheid van je bedrijf verbetert.

Online niet makkelijk vindbaar? Dan loop je veel potentiële klanten mis. Jammer, zeker nu sterke websites én pagina’s op Google Mijn Bedrijf zelfs haalbaar zijn voor de kleinste kmo. De specialisten van Bizz Online helpen u in 1-2-3 op weg.

Ontdek nu Bizz Online

Proximus Business

  

Blog topics

 

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar