Beeldschermen in uw winkel? 5 ideetjes

Gepubliceerd op 08/11/2017 in Laat je inspireren

De voordelen van beeldschermen in uw winkel zijn legio: ze vatten snel en gemakkelijk de aandacht van de shoppers en ze bieden heel wat creatieve mogelijkheden om een inventieve communicatie met hen op te zetten. Ze zijn ook effectief: uit onderzoek blijkt dat de gemiddelde aankoopsom per klant met bijna 30% stijgt in winkels die met dit soort schermen zijn uitgerust. Wat kan u er zoal allemaal mee doen?

Beeldschermen in uw winkel? 5 ideetjes

  1. Aangename winkelervaring

    Een eerste belangrijke toepassing is natuurlijk het informeren van uw klanten. Filmpjes die uitleg geven rond specifieke producten (“Hoe maak je een geslaagde barbecue?”, “Waar komen deze groenten vandaan?”, “Hoe wordt deze wagen gefabriceerd”?, ) zorgen voor een aangename winkelervaring en helpen mee om de merkwaarden van uw onderneming in de verf te zetten.

  2. Proficiat, u bent de 100e klant

    Klassiek is ook het scherm van de beveiligingscamera die aan de ingang van de winkel hangt. Tegenwoordig is dat scherm interactief gemaakt en laat het op maat gemaakte boodschappen zien. Denk bijvoorbeeld aan verwelkomingen (“U bent de 100e klant vandaag, uw geschenk ligt aan de infobalie!”), real time aankondigingen (“Gratis wijn proeven aan onze wijnstand”), de openingsuren, foto’s van medewerkers, alarmboodschappen of aanwijzingen om snel de weg te vinden.

    Het is zelfs mogelijk om informatie uit externe bronnen te halen en bijvoorbeeld de lokale weersverwachtingen tonen of de uren van het dichtstbijzijnde busstation.

  3. Webshop in de winkel

    Meer en meer winkels integreren hun webshop in hun fysieke winkels. Via aanraakschermen en infokiosken kunnen klanten informatie opzoeken of producten online bestellen of reserveren.

  4. Aan de kassa: waarden en normen

    Ook aan de kassa’s duiken steeds vaker schermen op. Hier heeft het geen zin om nog promoties of acties te tonen, de klant staat toch op het punt om af te rekenen. Via deze schermen worden eerder klanten geïnformeerd over de waarden van het bedrijf of de mensen achter de schermen. Zo zet u het imago van uw onderneming in de verf.

  5. Voor de kleintjes

    Een laatste interessante toepassing zijn uiteraard de interactieve kinderhoeken. Terwijl de ouders met een gerust hart hun aankopen kunnen doen, vermaken de kleintjes zich met interactieve spelletjes of tekenfilms.

    Geïnteresseerd in beeldschermen in uw winkel? Bekijk de mogelijkheden van digital signage!

Johan

Proximus-schrijver.

Andere artikels van Johan
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar