Beheerder of gebruiker in MyProximus?

De ‘beheerder’ ziet in MyProximus alle abonnementen (internet, gsm's, tv, vaste lijn, …) en bijbehorende facturen met hetzelfde klantnummer. De anderen (de ‘gebruikers’) zien er enkel hun eigen gsm.

Ga na welke je rol is en hoe je beheerder kunt worden. Hoe dit in zijn werk gaat, hangt af of je privé-klant of professionele klant (met btw-nummer) bent.

Ben je Pay&Go?

Dan ben je automatisch beheerder van je eigen gsm-nummer. Het is niet mogelijk dat een ander MyProximus-account je Pay&Go-nummer toevoegt of er beheerder van wordt.

.


Privé-klant

Per gezin kan slechts 1 persoon in MyProximus (de 'beheerder') alle abonnementen (internet, gsm's, tv, vaste lijn, …) en bijbehorende aanrekeningen met hetzelfde klantnummer beheren. De anderen (de 'gebruikers') zien er enkel hun eigen gsm. Hoe gaat dit concreet in zijn werk?

Voorbeeld: Gezin Peeters (klantnummer 123456789)

Filip Peeters
Beheerder
ziet en beheert alles

Voorbeeld van wat een beheerder ziet in MyProximus

Pascale Mertens
Gebruiker 1
ziet eigen gsm

Voorbeeld van wat een gebruiker ziet in MyProximus

Ariane Peeters
Gebruiker 2
ziet eigen gsm

Voorbeeld van wat een gebruiker ziet in MyProximus

  • Als beheerder in MyProximus (via web en app) kan je als enige voor je gezin:
    • Je aanrekeningen beheren, verbruik nagaan en opties beheren van al je abonnementen met hetzelfde klantnummer
    • Toegang krijgen en doorgeven voor TV, Pickx, Cloud, My e-Press, enz.
    • Gratis en betalende opties voor alle gsm's instellen
    • Aanvragen voor betalende gsm-opties van gebruikers uit je pack goedkeuren (enkel via de app).
  • Als gebruiker in MyProximus (via web en app) kan je enkel:
    • Het verbruik van je eigen gsm nagaan
    • Toegang krijgen tot de voordelen van Enjoy!
    • Gratis opties voor je eigen gsm instellen
    • Betalende opties voor je eigen gsm laten goedkeuren door je beheerder (enkel via de app).

Ga na of je beheerder of gebruiker bent:

  • In de MyProximus-app: tik linksboven op je foto of op je initialen. Je ziet onder je gebruikersnaam je rol.
    Zie je er het logo? Meld je zelf eerst aan.

     
  • Op de MyProximus-website: bekijk je rol.
    Onder Gebruikersprofiel zie je je rol.

Je bent gebruiker, maar je wilt beheerder worden? Dit kan in MyProximus, via de app en via het website.

  1. Ga eerst na of je in aanmerking komt. Met je MyProximus-account van gebruiker kun je beheerder worden behalve:
      • als je een Pay&Go-herlaadkaart hebt,
      • als je werkgever je gsm-abonnement betaalt,
      • als je een gsm-nummer bij een andere provider hebt.
  2. Breng de bestaande beheerder (als die er is) op de hoogte dat je zijn/haar taak wilt overnemen.
  3. Via de app? Tik in de MyProximus-app linksboven tweemaal op je foto of op je initialen en vervolgens op Word beheerder.
    Via de website? Klik op onderstaande knop, meld je aan en klik vervolgens in de box Mijn factuur? op Word beheerder.

    Login op MyProximus
  4. Geef je klantnummer op. Lukt dit niet, dan heb je producten onder twee verschillende klantnummers. Probeer het andere klantnummer.
  5. Je bent nu beheerder geworden. Als er een vorige beheerder was, ontvangt deze een e-mail over de wijziging en hij of zij ziet daarna nog enkel zijn/haar gsm-verbruik.


Professionele klant

Binnen MyProximus kunnen bepaalde personen (de 'beheerders') alle abonnementen (internet, gsm's, tv, vaste lijn, …) en bijbehorende facturen met hetzelfde klantnummer van je bedrijf of organisatie beheren. De anderen (de 'gebruikers') zien er enkel hun eigen gsm. Hoe gaat dit concreet in zijn werk?

Voorbeeld: Bedrijf Peeters bvba (klantnummer 123456789)

Filip Peeters
Beheerder
ziet en beheert alles

Voorbeeld van wat een beheerder ziet in MyProximus

Pascale Mertens
Gebruiker 1
ziet eigen gsm

Voorbeeld van wat een gebruiker ziet in MyProximus

Thomas Jansen
Gebruiker 2
ziet eigen gsm

Voorbeeld van wat een gebruiker ziet in MyProximus

  • Als beheerder in MyProximus (via web en app) kun je voor je bedrijf:
    • Facturen beheren, verbruik nagaan en opties beheren van al je abonnementen met hetzelfde klantnummer
    • Gratis en betalende opties voor alle gsm's in je pack instellen
    • Toegang krijgen en doorgeven voor TV, Pickx, Cloud, enz.
    • Aanvragen voor betalende gsm-opties van gebruikers uit je pack goedkeuren (enkel via de app).
  • Als gebruiker in MyProximus (via web en app) kan je enkel:
    • Het verbruik van je eigen gsm nagaan
    • Toegang krijgen tot de voordelen van Enjoy!
    • Gratis opties voor je eigen gsm instellen
    • Betalende opties voor je eigen gsm laten goedkeuren door je beheerder (enkel via de app).

Ga na of je beheerder of gebruiker bent:

  • In de MyProximus-app: tik linksboven op je foto of op je initialen. Je ziet onder je gebruikersnaam je rol.
    Zie je er het logo? Meld je zelf eerst aan.
  • Op de MyProximus website: bekijk je rol.
    Onder Gebruikersprofiel zie je je rol.

In je bedrijf zijn per klantnummer meerdere beheerders mogelijk. Je bent gebruiker, maar wilt beheerder worden? Dit kan in MyProximus, via de app en via het website.

  1. Ga eerst na of je in aanmerking komt om beheerder te worden. Iedereen in je bedrijf (met of zonder gsm) kan beheerder worden, behalve:
    • als je een gsm met een Pay&Go-herlaadkaart hebt.
    • als je een gsm-nummer bij een andere provider hebt.
    • als je gsm-nummer behoort tot een ander klantaccount of andere factuur.
  2. Breng de bestaande beheerder (als die er is) op de hoogte dat je (ook) beheerder wilt worden.
  3. Via de app? Tik in de MyProximus-app linksboven tweemaal op je foto of op je initialen en vervolgens op Word beheerder.
    Via de website? Klik op onderstaande knop, meld je aan klik vervolgens in de box Mijn factuur? op Word beheerder.

    Login op MyProximus
  4. Geef je klantnummer op. Lukt dit niet, dan heb je producten onder twee verschillende klantnummers. Probeer het andere klantnummer
  5. Je bent nu beheerder geworden. Een e-mail brengt de, indien bestaand, andere beheerder(s) hiervan op de hoogte. In MyProximus kun je zien wie er beheerder is.

Je bent ofwel beheerder ofwel gebruiker: bepaalde onderdelen van MyProximus delegeren is niet mogelijk, binnen noch buiten je bedrijf.

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

  • Bel een Bizz Expert op 0800 22 500Ma - za : 08:00 - 22:00

Contact
Hulp nodig?