Apps, spelletjes of nummers betalen via Proximus
Wil je apps, games, films, muziek of e-boeken digitaal aankopen? Ga je gang, want in de meeste gevallen kan betalen eenvoudig via Proximus: via je aanrekening, je factuur of je Pay&Go-krediet!
Kies je winkel en ga als volgt te werk:

Om via Proximus aankopen in de App Store, Apple Music of iTunes te betalen, heb je nodig:
- Je Proximus-gsm-nummer,
- Ingelogd zijn met je Apple ID op de App Store, Apple Music of iTunes.
Hoe aankopen via Proximus?
- Open de app van de App Store, Apple Music of iTunes Store op je iOS-toestel. Of klik hier en ga naar stap 4.
- Scrol naar beneden en tik op je Apple ID.
- Tik op Bekijk Apple ID. Geef, indien gevraagd, je wachtwoord, je Touch ID of Face ID op.
- Tik op Betaalinformatie en selecteer Mobiele telefoon.
- Ga na of je gsm-nummer correct is, kies Gebruik dit mobiele telefoonnummer en klik op Volgende. Ga dan naar stap 8.
- Is het nummer niet correct, ontbreekt het of wens je een ander nummer te gebruiken? Geef je gsm-nummer van Proximus in.
- Geef vervolgens de code op die je per sms ontvangen hebt en klik op Verifieer.
- Betalen via Proximus staat nu als standaard ingesteld.
Op al je toestellen (computer, smartphone, tablet met of zonder simkaart) die verbonden zijn met je Apple ID, kun je nu betalen via Proximus. Bekijk je aankopen in MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden . Van Apple ontvang je ook informatie over je aankopen en via je iTunes-account zie je je aankoopgeschiedenis.
Lukt aankopen niet?
Je kunt niet aankopen of je aankopen verlopen toch niet via Proximus? Ga na welke van deze situaties op je van toepassing is:
- Ga na of er een andere betaalmethode ingesteld is als standaard. Volg daarna de procedure zoals hierboven beschreven.
- Heb je betalen met je gsm volledig uitgeschakeld? Activeer opnieuw deze mogelijkheid door de limiet voor je mobiele betalingen aan te passen.
Mobiele telefoon staat aangevinkt, maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:
- Een aankoop mag niet duurder zijn dan 50 euro.
- Je hebt je maandelijkse limiet voor mobiele betalingen bereikt. In bepaalde gevallen kun je je limiet voor je mobiele betalingen aanpassen.
- Je krediet op je Pay&Go-kaart is opgebruikt.
Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om je aankoop te doen. Je vindt meer uitleg over betaalmethodes voor de App Store en Apple Music op apple.com.

Ga met je Android-smartphone met een Proximus-simkaart naar Google Play Store en activeer met 1 aankoop Proximus als betaalmethode. Nadien verschijnt automatisch "Betalen via mijn Proximus-rekening".
Hoe aankopen via Proximus?
Doe een aankoop in Play Store om je Proximus-factuur, Proximus-aanrekening of Pay&Go-kaart te activeren. Houd de gegevens van je Google-account bij de hand. Heb je een tablet, dan moet deze een simkaart hebben en sms’en kunnen ontvangen.
- Schakel de wifi-verbinding tijdelijk uit op je Android-smartphone om je te verbinden met het mobiel datanetwerk. Tik op Play Store en kies welke app, muzieknummer, spelletje, … je wilt aankopen.
- Tik op de prijs en, in geval van een app, tik op Accepteren.
- Tik op "Facturering via Proximus inschakelen". Zie je dit niet staan, tik dan op het pijltje langs de naam van de app. Zo open je Betaalmethoden. Kies daar "Facturering via Proximus inschakelen".
- Geef je gsm-nummer, naam en voornaam op. Klik op Versturen.
- Geef je Google-wachtwoord in.
- Als bevestiging ontvang je een gratis sms van het nummer 8120 en een e-mail met als afzender Google Play.
- Je aangekochte app, game, film, nummer of boek wordt gedownload. Betalen via Proximus is nu als standaard ingesteld in Play Store. Zet je wifi-verbinding terug aan.
Op al je toestellen (pc, smartphone, tablet met of zonder simkaart) verbonden met je Play Store-account, kun je nu betalen via Proximus. Bekijk je aankopen in MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden . Van Play Store ontvang je ook e-mails en krijg je toegang tot een accountpagina.
Lukt aankopen niet?
Je ziet geen vermelding Betalen via mijn Proximus-rekening? Ga na welke van deze situaties op je van toepassing is:
- Staat een andere betaalmethode als standaard ingesteld? Volg de procedure zoals hierboven beschreven.
- Heb je betalen met je gsm volledig uitgeschakeld? Activeer opnieuw deze mogelijkheid door de limiet voor je mobiele betalingen aan te passen.
Je ziet Betalen via mijn Proximus-rekening maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:
- Een aankoop mag niet duurder zijn dan 50 euro.
- Je hebt je maandelijkse limiet voor mobiele betalingen bereikt. In bepaalde gevallen kun je je limiet voor je mobiele betalingen aanpassen..
- Je krediet op je Pay&Go-kaart is opgebruikt.
Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om je aankoop te doen. Je vindt meer uitleg over online aankopen en betaalmethodes in Play Store op google.com.

Om je aankopen in Microsoft Store via Proximus te betalen heb je nodig:
- ofwel een Windows Phone met een Proximus-simkaart.
- ofwel een pc of tablet met Windows 10, samen met een gsm met een Proximus-simkaart.
Hoe aankopen via Proximus?
- Open de Microsoft Store op je Windows Phone of op je pc of tablet.
- Kies welke app, game, film, muzieknummer of e-boek je wilt aankopen.
- Werk je op Windows Phone? Tik op Kopen en je ziet automatisch het logo en de naam van Proximus verschijnen. Klik op Kopen. Ga naar stap 6.
- Werk je op pc of tablet? Klik op het bedrag. Geef, indien gevraagd, je wachtwoord van Microsoft Store op.
- Klik vervolgens op Een betalingsmethode kiezen. Selecteer Mobiele telefoon. Kies Proximus en tik je gsm-nummer van Proximus in. Geef vervolgens de code op die je per sms ontvangen hebt.
- Je aangekochte app, game, film, nummer of boek wordt gedownload. Betalen via Proximus is nu als standaard ingesteld in Microsoft Store.
Op al je toestellen (pc, smartphone, tablet met of zonder simkaart) verbonden met je Microsoft Store-account, kun je nu betalen via Proximus. Bekijk je aankopen in de MyProximus-app (Producten>Gsm-nummer>Mobiele betalingen) of via de website van MyProximus onder Betaalnummers, betaalsms'en en diensten door derden . Van Microsoft Store ontvang je ook e-mails en krijg je toegang tot een accountpagina.
Lukt aankopen niet?
Je ziet geen Proximus-logo? Ga na welke van deze situaties op je van toepassing is:
- Staat een andere betaalmethode als standaard ingesteld? Tik op Betalingsmethoden toevoegen of wijzigen en voeg Proximus toe.
- Heb je betalen met je gsm volledig uitgeschakeld? Activeer opnieuw deze mogelijkheid door de limiet voor je mobiele betalingen aan te passen.
Je ziet wel het Proximus logo, maar aankopen lukt niet? Er zijn bepaalde limieten van toepassing:
- Een aankoop mag niet duurder zijn dan 50 euro.
- Je hebt je maandelijkse limiet voor mobiele betalingen bereikt. In bepaalde gevallen kun je je limiet voor je mobiele betalingen aanpassen..
- Je krediet op je Pay&Go-kaart is opgebruikt.
Kies in deze gevallen een andere betaalmethode om je aankoop te doen. Je vindt meer uitleg over online aankopen en betaalmethodes in Microsoft Store op microsoft.com.