×
×

Problemen met uw gsm in het buitenland

Normaal gezien kunt u uw gsm gewoon gebruiken in het buitenland.. Uw toestel heeft geen aparte configuratie nodig, maar u controleert best even of roaming is ingeschakeld op uw gsm. Het eerste dat u altijd moet doen in geval van problemen, is uw toestel opnieuw opstarten.

Enkel als u een Pay&Go-kaart hebt, moet u over tenminste € 1,50 belkrediet beschikken om te kunnen bellen, sms’en, mms’en en internetten in het buitenland.

Hebt u geen netwerk in het buitenland? Lees wat u kunt doen als u geen netwerk in het buitenland hebt.

  • Kunt u niet bellen in het buitenland?
    Om vanuit het buitenland te bellen naar België, moet u het landnummer (+32) toevoegen aan het telefoonnummer en de eerste 0 laten vallen. Om bijvoorbeeld te bellen naar voicemail vanuit het buitenland , toetst u +32 475 15 1969.
  • Kunt u niet sms'en in het buitenland?
    Open de sms-instellingen in de standaard sms-app van uw gsm en kijk na of het nummer +32 475 16 16 16 staat ingesteld als sms-centrale. Indien nodig kunt u de handleiding van uw toestel raadplegen.
  • Kunt u niet mms'en in het buitenland?
    • Als u de optie surfen en mms'en in het buitenland blokkeren geactiveerd hebt, dan kunt u geen mms'en versturen zolang deze actief is.
    • Als u een Pay&Go-kaart hebt, dan moet u minstens 1 mms hebben verzonden in België om in het buitenland te kunnen mms’en.
    • Controleer de mms instellingen van uw toestel. Staat uw toestel er niet tussen? Kies dan het toestel dat het meest op uw toestel lijkt.
  • Kunt u niet surfen in het buitenland?
  • Kunt u geen e-mails verzenden of ontvangen in het buitenland?
    Dit is vaak een probleem met uw mailbox, instellingen of e-mailadres.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u

Contact

Onze Bizz Experts staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.