×
×

U kunt geen e-mails verzenden en/of ontvangen

U kunt plotseling geen e-mails meer verzenden en/of ontvangen of u hebt problemen met een bepaald e-mailadres? Door uw mailbox, instellingen en het e-mailadres te controleren kunt u de meeste problemen oplossen. Om e-mails te verzenden of ontvangen, kijk eerst na of u verbonden bent met het internet.(Geen internetverbinding?)

Test uw mailbox via Proximus Webmail

Controleer of uw mailbox werkt via Proximus Webmail, ook wanneer u normaal e-mails raadpleegt via een e-mailprogramma of app op uw computer, gsm of tablet. U raadpleegt uw e-mails dan meteen op de server en niet via de applicatie van een derde partij. Als u e-mails kunt versturen en ontvangen, dan werkt uw mailbox correct en ligt het probleem niet aan uw mailbox.

  1. Surf naar Proximus Webmail.
  2. Geef uw e-mailadres en het wachtwoord van uw mailbox in en klik op Inloggen.
    Bent u uw wachtwoord vergeten of kunt u zich niet aanmelden? Stel een nieuw wachtwoord in. Kunt u zich nog altijd niet aanmelden? Contacteer ons.
    Let op: Als u normaal een e-mailprogramma of app gebruikt, dan moet u het nieuwe wachtwoord ook daar ingeven.
  3. Klik op Nieuw.
  4. In het veld Aan geeft u uw eigen e-mailadres in en in het veld Onderwerp ‘Test’. Klik op Verzenden.
  5. U keert nu terug naar het Postvak In. Als u een e-mail ontvangen hebt met als onderwerp ‘Test’, dan werkt uw mailbox correct en kunt u verder gaan met het controleren van uw instellingen hieronder.
    Hebt u geen e-mail ontvangen?

Controleer de instellingen

Leest u uw e-mails altijd via Proximus webmail of de Proximus Mail-app? Dan kunt u deze stappen overslaan.

Als u een e-mailprogramma of andere app gebruikt op uw computer, gsm of tablet, dan ligt het probleem vaak aan de instellingen:

  1. Controleer de instellingen van uw e-mailprogramma stap voor stap. Een verkeerde instelling kan voor foutmeldingen zorgen waardoor u niet kunt verzenden of ontvangen of waardoor u plotseling problemen ondervindt wanneer u in het buitenland bent. Kijkt u liever zelf de instellingen na zonder stap voor stap de instructies te volgen? Hier vindt u de instellingen:

    Server voor inkomende e-mail:
    • Adres: imap.proximus.be
    • Poort: 993
    • Beveiliging: SSL

    Server voor uitgaande e-mail:
    • Adres: relay.proximus.be
    • Poort: 587
    • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL

    Voor zowel de inkomende als uitgaande server moet u uw volledige emailadres en het wachtwoord van uw mailbox ingeven.

  2. Ontvangt u de foutmelding 554 Access denied- Under investigation for spam abuse. Contact your email provider for more info bij het verzenden van e-mails? Dan staat uw IP-adres in onze blacklist.
  3. Blijft u foutmeldingen ontvangen in uw e-mailprogramma? Dan kan het nuttig zijn van uw e-mailprogramma of app te verwijderen en opnieuw te installeren. Vergeet nadien niet uw e-mail in te stellen op uw gsm, tablet of computer.

Controleer het e-mailadres

Ook het e-mailadres kan ervoor zorgen dat u bepaalde e-mails niet kunt verzenden of ontvangen:

U kunt geen e-mail versturen naar een bepaalde persoon
  • Vraag aan uw correspondent of u het juiste e-mailadres gebruikt. Is het e-mailadres juist, maar ontvangt u toch een foutmelding? Contacteer ons met de foutmelding.
  • Schakel e-mail filters uit die ervoor kunnen zorgen dat u geen e-mails meer kunt versturen naar bepaalde personen. Als u in uw e-mailprogramma of app filters hebt ingesteld, dan moet u ze daar ook uitschakelen.
U kunt geen e-mail ontvangen van een bepaalde persoon
  • Controleer uw spamfolder op berichten. Mogelijk aanziet onze mailserver het e-mailadres of de mailserver van uw correspondent als ongewenste e-mail.
  • Vraag aan uw correspondent welk e-mailadres hij gebruikt. Is uw e-mailadres juist maar ontvangt uw correspondent toch een foutmelding? Dan moet uw correspondent contact opnemen met zijn e-mailaanbieder en hem de foutmelding bezorgen.
  • Schakel e-mail filters uit die ervoor kunnen zorgen dat u geen e-mails meer kunt ontvangen van bepaalde personen. Als u in uw e-mailprogramma of app filters hebt ingesteld, moet u ze daar ook uitschakelen.

Is het probleem niet opgelost? Contacteer ons. We zijn er om u te helpen.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Proximus Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.