×
×

Uw gsm’s overgebracht naar een betere factuur of aanrekening?

U had een aparte factuur met daarop enkel gsm-nummer(s) en die worden binnenkort of zijn sinds kort overgebracht naar een factuur of aanrekening met een nieuw formaat?  Wat betekent deze verandering voor u?

Uw nieuwe factuur of aanrekening

Uw nieuwe document ziet er anders uit. We geven graag toelichting bij uw nieuwe factuur (voor professionele klanten) of aanrekening (voor privé-klanten).

Let vooral hier op:

  • De overstap gebeurt in 3 stappen.
    1. U ontvangt, op het normale moment in de maand, een laatste keer de factuur met de oude lay-out.
    2. Enige tijd later ontvangt u uw eerste factuur of aanrekening in het nieuwe systeem. Deze loopt van de afsluitingsdatum van de voorgaande factuur tot het einde van de lopende maand. Deze periode is eenmalig korter of langer dan 1 maand: uw abonnementsbedrag volgt deze logica en wijkt dus af van wat u gewoonlijk betaalt.
    3. De maand nadien vindt u opnieuw het gebruikelijke abonnementsbedrag terug, want u wordt nu gefactureerd per kalendermaand, dus vanaf de 1ste dag van de lopende maand tot het einde van de lopende maand.
  • De datum waarop u uw factuur of uw aanrekening ontvangt, kan veranderen: het is mogelijk dat u ze nu op een andere dag van de maand ontvangt.
  • Er wordt een nieuwe periode voor uw factuur of aanrekening toegepast: u wordt nu gefactureerd per kalendermaand, dus vanaf de 1ste dag van de maand tot het einde van de maand.
  • Vanaf nu betaalt u uw abonnement voor de lopende maand en uw verbruik (als u buiten uw bundel gaat) van de vorige maand. U ziet beide bedragen en beide periodes duidelijk vermeld op uw aanrekening of factuur in de nieuwe lay-out.
  • Het bankrekeningnummer is gewijzigd. Kijk na dat u het bedrag van uw aanrekening of factuur op het juiste bankrekeningnummer stort.
  • Uw klantnummer is gewijzigd. Voor u verandert dit niets. Het gaat gewoon om een nieuwe identificatie in onze systemen.
  • Op uw nieuwe factuur of aanrekening kunt u niet meer zien naar welke nummers u gebeld hebt. Dit kan wel digitaal. Ga als volgt te werk:
    • Bent u een privé-klant? Stuur met elke gsm waarvan u de oproepdetails wilt zien, eenmalig de sms-boodschap ‘TONEN’ naar 8787. Na 24 uur kunt u de verbruiksdetails van uw aanrekening raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
    • Bent u een professionele klant? U kunt de verbruiksdetails van uw factuur raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
Uw factuur of aanrekening ontvangen
  • Ontving u voordien uw facturen met de post? Er verandert niets: u blijft uw factuur of aanrekening met de post ontvangen. Tip: ga voor minder papier en kies voor een factuur of aanrekening per e-mail.
  • Ontving u voordien uw facturen per e-mail en/of per sms? U ontvangt automatisch een e-mail om deze zo te blijven ontvangen. Open deze e-mail en klik op een van de afbeeldingen.  Nadien blijft u uw factuur of aanrekening per e-mail ontvangen. U kunt daarna, als u dat wilt, uw factuur of aanrekening op een ander e-mailadres ontvangen.
  • Ontving u voordien uw facturen via Zoomit? Er verandert niets: u blijft uw factuur of aanrekening in uw Internet banking ontvangen en u krijgt, als u dat zo hebt ingesteld, hierover van Zoomit een e-mail.
Uw factuur of aanrekening betalen
  • Betaalt u per overschrijving? Het bankrekeningnummer is gewijzigd. Kijk na dat u het bedrag van uw aanrekening of factuur op het juiste bankrekeningnummer stort.
  • Betaalt u per bankdomiciliëring? Uw huidige domiciliëring wordt stopgezet en automatisch door een nieuwe vervangen. Op uw nieuwe factuur of aanrekening staat vermeld wanneer het bedrag van uw rekening gaat: "Uw financiële instelling wordt verzocht om dit bedrag ..." of "Het bedrag wordt van uw rekening gehaald op ..."
  • Betaalt u per kredietkaart? Betalen met een kredietkaart is niet meer mogelijk. Kies voor een domiciliëring of een andere manier om te betalen.
Uw toegang tot MyProximus
Had u al toegang tot MyProximus?

U kunt inloggen op MyProximus met uw bestaande toegangsgegevens (via gebruikersnaam, gsm-nummer of itsme).

  • Zag u voordien in MyProximus enkel uw eigen gsm-nummer, log dan in op de MyProximus-website met uw gsm-nummer of volg automatisch uw verbruik met de MyProximus-app.
  • Zag u voordien in MyProximus alle gsm-nummers van uw bedrijf of gezin, log dan in als beheerder met uw gebruikersnaam. Deze gebruikersnaam staat vermeld op de eerste pagina van uw nieuwe aanrekening of factuur. Zo kunt u alle elementen van MyProximus (facturen, verbruik, opties, punten, …) beheren.
    • Ziet u uw oude facturen niet meer en wenst u hiervan een kopie, contacteer ons dan op het nummer 0800 22 800 en volg de instructies van het menu om ze te ontvangen (Optie 1 – vervolgens 3).
    • Wilt u als beheerder, zoals voordien, voor alle gsm-nummers zien naar welke nummers er gebeld en ge-sms’t is en hoeveel er gesurft is?
      • Bent u een privé-klant? Stuur met elke gsm waarvan u de oproepdetails wilt zien, eenmalig de sms-boodschap ‘TONEN’ naar 8787. Na 24 uur kunt u de verbruiksdetails van uw aanrekening raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
      • Bent u een professionele klant? U kunt de verbruiksdetails van uw factuur raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
Had u nog geen toegang tot MyProximus?

Met MyProximus kunt u uw persoonlijk gsm-verbruik opvolgen, maar ook uw facturen of aanrekeningen beheren, betalende opties activeren, ...

  • Wilt u enkel uw persoonlijk verbruik op de voet volgen? Gebruik hiervoor de MyProximus-app; inschrijven is niet nodig.
  • Wilt u ook uw facturen of aanrekeningen beheren, betalende opties activeren, … voor uw gezin of uw bedrijf? Schrijf u dan in voor MyProximus via de website (hulp nodig?) en word  beheerder van uw account. Eens ingeschreven, ziet u de meeste van deze mogelijkheden ook in de MyProximus-app.
  • Wilt u voor alle gsm-nummers zien naar welke nummers er gebeld en ge-sms’t is en hoeveel er gesurft is? Log dan in als beheerder met uw gebruikersnaam.
    • Bent u een privé-klant? Stuur met elke gsm waarvan u de oproepdetails wilt zien, eenmalig de sms-boodschap ‘TONEN’ naar 8787. Na 24 uur kunt u de verbruiksdetails van uw aanrekening raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
    • Bent u een professionele klant? U kunt de verbruiksdetails van uw factuur raadplegen op MyProximus (enkel via de website).
Uw verbruik opvolgen
  • Uw bundels om te bellen, sms’en en surfen starten nu vanaf de eerste van de maand. U ontvangt hierover geen sms’jes meer.
  • Volg uw verbruik (hoeveel data, gesprekken, sms’en?) op de voet met de gratis MyProximus-app. Vermijd verrassingen voor uw budget en raadpleeg regelmatig uw verbruik, zelfs zonder in te loggen.
  • Bekijk de details van uw verbruik (wie wanneer gebeld, ge-sms’t, wanneer gesurft?) via de website van MyProximus. Ga na hoe u kunt inloggen op MyProximus en raadpleeg de details van uw verbruik.
Uw Premium Club of uw Bizz Club
  • Was u al lid? Het spreekt voor zich dat uw Premium Club- of Bizz Club-punten geldig blijven! U kunt ze beheren zoals tevoren.
  • Ziet u uw punten niet? Dan moet u beheerder worden.
Uw gsm-instellingen

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.