Hoe vervangt u een oude decoder door een nieuwe?

Werd uw oude decoder vervangen door een nieuwe? Dan moet u eerst uw oude decoder deactiveren.

Uw decoder door een nieuw model vervangen Indien u een brief ontvangen heeft die u aangeeft uw V3 decoder te vervangen door een V5 Compact decoder dan is deze video voor u.

Uw oude decoder deactiveren

Uw oude decoder deactiveren is eenvoudig: bel naar het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Aangezien u via de stemcomputer onder meer zal worden gevraagd om uw lijn- en klantnummer in te geven, houdt u best een recente factuur bij de hand (waar vindt u uw klantnummer?).

Ter info: als u probeert om meer decoders aan te sluiten dan uw situatie technisch toelaat, krijgt u een bericht te zien op uw tv-scherm, met vermelding van dit telefoonnummer.

Uw nieuwe decoder activeren

Vervolgens kunt u uw nieuwe decoder aansluiten en activeren. Volg hiervoor de instructies op uw tv-scherm. Ook hier zal u worden gevraagd om een aantal gegevens in te leiden, gevolgd door uw geheime pincode. Als u die code nooit hebt gewijzigd, is die nog altijd 1234 (uw pincodes voor Proximus TV).

Hou er rekening mee dat het heropstarten enkele minuten kan duren.

Opgelet: als u over meerdere decoders beschikt, zult u ook de andere decoders moeten activeren, zelfs als u ze niet hebt afgekoppeld. Volg hiervoor dezelfde instructies op uw tv-scherm.

Via Menu > Instellingen > Systeem > HD Activeren of deactiveren (of Instellingen > Systeeminstellingen> HD, afhankelijk van uw TV-menu) kunt u nagaan of uw decoder op de juiste beeldkwaliteit is ingesteld. Pas zo nodig de instellingen aan.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.

Contact