Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Je internetvolume overschreden?

Je beschikt met je abonnement over een maandelijks volume voor je mobiel internet en voor je vast internet. Heb je dit (bijna) opgebruikt, kun je extra data bij krijgen of, in bepaalde gevallen, aankopen.


Mobiel internet


 

Indien je in België en in de EU de databundel voor je gsm overschrijdt, word je extra verbruik per MB aangerekend. Voor abonnementen met onbeperkte data wordt in België je snelheid vertraagd.
Voor je abonnement kun je, in de meeste gevallen, extra data aankopen: eenmalig of maandelijks een extra pakket data.
Voor Pay&Go kun je je krediet omzetten in data. Hiermee kun je mobiel surfen (via mobiele data) in België en binnen de EU.
Voor een abonnement ga je als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de app en tik op Producten .
  2. Tik op het gsm-nummer en scrol naar Mijn opties. Tik op Meer opties.
  3. Kies welk pakket data je wilt en tik op Bestellen.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar.
    Kijk dit na in MyProximus door op je gsm-nummer te tikken.

Via de MyProximus-website:

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

    Bekijk je producten
  2. Selecteer het betrokken gsm-nummer.
  3. Klik in Opties op Extra Data (zie je dit niet, klik dan op Beschikbaar) en kies welk pakket extra data je wilt. Schuif daarbij de knop op On.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. Kijk dit na in MyProximus door op je gsm-nummer te klikken.

Lukt dit niet? Vraag dan aan de beheerder van je klantnummer om voor jou extra data te bestellen.

De bijkomende bundel geldt niet voor de data die je al over je volume ging; het geeft je enkel extra data vanaf het moment van aankoop.

Tip: Volg je verbruik op in de MyProximus-app. We sturen je ook sms-meldingen over je verbruik.


Vast internet


 

Indien je je volume voor vast internet (thuis, in je zaak) overschrijdt, wordt dit niet extra aangerekend. Wel word je internetsnelheid tot de eerste dag van de volgende maand beperkt. Je ontvangt hierover tijdig een e-mail en/of sms. Je hebt 2 mogelijkheden:

  • Blijf surfen aan een beperkte snelheid tot de eerste dag van de volgende maand zonder extra kosten. De volgende maand kunt je weer automatisch verder surfen aan de gebruikelijke internetsnelheid.
  • Bestel of activeer extra volume voor je vast internet. Afhankelijk van je internetabonnement is dit extra volume gratis of betalend. Zo kunt je blijven surfen aan je gebruikelijke snelheid.

Dit kan in MyProximus. Ga als volgt te werk:

Via de MyProximus-app:

  1. Open de app en tik op Producten .
  2. Tik op je abonnement voor vast internet en scrol naar Internet opties. Tik op Meer opties of op Bekijk de opties.
  3. Kies welk pakket data je wilt en tik op Bestellen.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar.
    Kijk dit na in MyProximus door bij Producten op vast internet te tikken.

Via de MyProximus-website:

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

    Bekijk je producten
  2. Klik op je abonnement voor vast internet.
  3. Klik in Opties op Extra Data (zie je dit niet, klik dan op Beschikbaar) en kies welk pakket extra data je wilt. Klik op de knop Bestel.
  4. Volg de procedure om je bestelling te bevestigen. Je nieuwe databundel is na maximaal 15 minuten beschikbaar. Kijk dit na in MyProximus door bij Mijn Producten op vast internet te klikken.

Lukt dit niet of zie je het nummer voor vast internet niet? Vraag dan aan de beheerder van je klantnummer om voor jou een Volume Pack te bestellen.

Tip: Volg je verbruik van je vast internet op in de MyProximus-app. We sturen je een e-mail en een sms over je verbruik.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?