Ik heb interesse voor Chatbot

Verbeter support via chatbots

Geautomatiseerde schriftelijke en mondelinge interacties

  • Automatiseer de meest frequente antwoorden
  • Bezorg uw medewerkers meer tijd
  • Houd mogelijkheid tot menselijke interactie open

Chatbot

Chatbots en voicebots simuleren een menselijk gesprek door het beantwoorden van schriftelijke of mondelinge vragen met geprogrammeerde boodschappen.

Schriftelijke vragen worden vestuurd via een chat op de website van de klant of via een sociale-netwerkapplicatie.

Mondelinge vragen komen binnen via een telefoonische oproep of een spraakbesturingssysteem met luidspreker via internet.

Deze applicaties zijn beschikbaar in de Cloud.

Digitaliseer uw communicatie

4 tools voor interacties met klanten en werknemers

Automatiseer antwoorden op veelgestelde klantenvragen

Vandaag kiest de klant zijn favoriete communicatiekanaal en is het de plicht van het bedrijf om op die kanalen aanwezig te zijn. Een chatbot maakt dit mogelijk en levert vele voordelen op:

  • 24/7 aanwezigheid voor uw klanten
  • Medewerkers hebben meer tijd om specifieke ondersteuning op maat te bieden
  • Consistente antwoorden op klantenvragen in alle omstandigheden
  • Tevredenheid bij klanten die liever praten met een medewerker dan hun vragen neer te schrijven

Wist u dat...

  • Meer dan 60% van de bedrijven een verbetering ziet van de klanttevredenheid door het gebruik van AI-chatbots (Bron: Forrester Consulting)
  • 95% van de bedrijven denkt dat de klantenservice als eerste zal profiteren van virtuele robots (Bron: Mindbowser)
  • Bezoekers die via chat of telefoon contact opnemen met een bedrijf reactie verwachten binnen 1 minuut (Bron: THoCC)

Waarom een Proximus chatbot voor uw bedrijf?

  • Het gesprek gebeurt in natuurlijke en lokale taal. De chatbot verbetert zichzelf tijdens het contact met de bezoekers.
  • Schriftelijke berichten afkomstig van applicaties of websites kunnen worden beheerd via een centraal platform (contact centers van #Interact).
  • Voicebots worden geactiveerd of geconfigureerd op de traditionele vaste of mobiele telefoonlijn.
  • Ondersteuning door design thinking, conversatie ontwerp, training, managed services en technische integratie.
  • U kunt uw chatbot zelf bouwen zonder programmeervaardigheden.

Heeft de chatbot geen antwoord?

Uw chatbot kan niet alle vragen behandelen, met name de meest complexe. Menselijke tussenkomst is soms nodig om te voorkomen dat uw bezoeker zonder antwoord achterblijft.

#Interact

Door Proximus Chatbot aan te vullen met de #Interact-oplossing, geeft uw chatbot het gesprek automatisch door aan een fysieke medewerker, die beter in staat is om het gesprek met de klant voort te zetten.

Toepassingen

Verbeter klantenservice

De chatbot is een waardevolle assistent voor uw klantenservicemedewerkers. Basisvragen worden geautomatiseerd waardoor wachtrijen in contactcentra verminderen. Klanten worden doorverwezen naar de meest relevante contactpersoon. Zo krijgen uw medewerkers meer tijd vrij voor complexere taken, behoeftenanalyse van de klant en het genereren van kwalitatieve leads.

Maak het uw werknemers makkelijker

Door sociale afstand en telewerken hebben werknemers meer dan ooit nood aan geruststelling en een sterke band met hun bedrijf. Eenvoudige vragen aan HR zoals afwezigheden, extralegale voordelen, opleidingsregistraties, kunnen gemakkelijk aan een bot worden gedelegeerd. Zo blijft het HR-personeel beschikbaar om meer persoonlijke of gevoelige kwesties te behandelen.

Verminder de ticketoverbelasting

Volgens IDC zoekt 80% van de werknemers liever zelf een oplossing voor hun IT-problemen dan contact op te nemen met de interne helpdesk. Een chatbot of voicebot is perfect in staat om in realtime te reageren op verzoeken zoals het resetten van een wachtwoord, het bestellen van hardware, het openen of updaten van applicaties.

Verbeter het beheer van uw agenda

Wist u dat een manager gemiddeld ½ dag per week besteedt aan het plannen van afspraken? Een virtuele assistent is dus DE oplossing om bedrijven en instellingen te helpen hun planning te organiseren. Hij kan communiceren met uw contacten en hen de juiste vragen stellen, hij kan een tijdslot in uw agenda voorstellen en uitnodigingen versturen naar de betrokken partijen.

Klantenverhalen

Een voicebot helpt senioren bij hun thuis

Senioren die thuis wensen te blijven wonen, hebben vaak extra hulp nodig om hun dagelijkse leven in goede banen te leiden. Phil at Home, een digitaal dienstenplatform voor ouderen, maakt gebruik van een Proximus voicebot om dag en nacht al hun vragen te beantwoorden.

Lees meer

Chatbot reageert direct op vraag klanten

Een vraag over uw leaseauto? Een chatbot geeft 24/7 direct antwoord. Zo kan het personeel van het contactcenter zich richten op de moeilijke vragen.

Lees meer

Start People spreidt werkdruk met chatbot

Start People digitaliseert de interactie met zijn uitzendkrachten. Een chatbot zorgt er voor een spectaculaire versnelling in de behandeling van ziektedossiers en een spreiding van de werkdruk.

Lees meer