De groep Anthony Martin creëert hybride werkruimtes.

Gepubliceerd op 23/05/2023 in Klanten vertellen

Op de Ferme de Mont-Saint-Jean in Waterloo transformeert de groep Anthony Martin zijn gebouwen in hybride werkplekken en vergaderruimten. Een gesprek met Edward Martin, die klantenervaring en samenwerking hoog in het vaandel draagt.

De groep Anthony Martin creëert hybride werkruimtes.

Passie en digitalisering

“Alleen kenners waarderen bieren als de mijne.” Dat zei de beroemde brouwmeester John Martin toen hij in 1909 in België aankwam. Vandaag hebben we een afspraak met Edward Martin, zijn achterkleinzoon. De passie is even intens als altijd met een nieuwe uitdaging voor het bedrijf: de digitale transformatie.

Hybride werk- en vergaderruimten

Waterloo is uiteraard de naam van een van de bieren die door Anthony Martin Group worden gebrouwen, maar ook de locatie van de Ferme de Mont-Saint-Jean. Een microbrouwerij, een microdistilleerderij, een museum... evenals nieuwe werkruimtes voor werknemers en nieuwe hybride samenwerkings- en ontmoetingsruimtes voor klanten. “We hebben besloten onze activiteiten te centraliseren op deze prachtige historische locatie, om zo dicht mogelijk bij onze interne diensten te zijn. Dat vergt echter ook een doorgedreven digitale transformatie, want we hebben medewerkers in Waterloo, maar ook in de vier hoeken van België en de rest van Europa,” legt Edward uit.

Samenwerking vergemakkelijken

Van Brugge naar Antwerpen en Brussel of zuidwaarts naar Rouen, Bergamo en Valencia: de technologie werd op natuurlijke wijze ingevoerd om het hoofd te bieden aan de uitdagingen van de onderneming. “We hoeven niet langer genoegen te nemen met een telefoon in het midden van de vergadertafel om met onze vestigingen, klanten en leveranciers te communiceren. Er zijn samenwerkingsruimtes uitgerust met Microsoft Teams Rooms, vergaderzalen met een 'Bring your Own Meeting'-tool (BYOM) en zelfs een multimedia-ontspanningsruimte om gezelligheid en uitwisseling te stimuleren,” benadrukt Edward.

We hebben besloten onze activiteiten te centraliseren. Dat bracht een ingrijpende digitale transformatie met zich mee.

Edward Martin, Brand Manager bij de groep Anthony Martin.

author

Welzijn op de werkplek

De interne diensten werden dus verwend. “Behalve de technologische aspecten hebben we gezorgd voor geluidsdichte bubbels, meubilair dat dynamisme stimuleert en vergaderruimtes voor vier tot twaalf personen. Elke ruimte is ingericht volgens het thema van de Belgische strip. Dicht bij ons eigen imago met andere woorden: Made in Belgium, creatief en gepassioneerd,” legt Edward uit.

Centrum voor conferenties en evenementen van klanten

De Ferme de Mont-Saint-Jean staat ook bekend om het organiseren van klantenevenementen. In de historische schuur van de hoeve werd een conferentieruimte van meer dan 400 m² ingericht, met plaats voor maximaal 550 personen. “Geen enkel evenement is mogelijk zonder een flinke dosis technologie. Dat is een must voor onze gasten. Proximus ondersteunde ons bij onze digitale transformatie met de installatie van de oplossingen die nodig zijn om onze ambities waar te maken. Een foutloos parcours tot nu toe,” bevestigt Edward.

Audiovisuele technologieën in het conferentiecentrum:

  • Presentaties en draadloze microfoons
  • Proximus TV
  • Videoconferentie, streaming, opname
  • Controlekamer
Proximus ondersteunde ons bij onze digitale transformatie met de installatie van de oplossingen die nodig zijn om onze ambities waar te maken. Een foutloos parcours tot nu toe.

Edward Martin, Brand Manager bij de groep Anthony Martin.

Dynamische weergave en digitale audio

In Waterloo werd niets aan het toeval overgelaten: een digitale weergaveoplossing maakt het mogelijk om de ruimtes aan te passen aan de eisen en branding van de klant. Als kers op de taart geeft het systeem ook het restaurantmenu en toekomstige evenementen weer. “We wilden ook een digitaal audiodistributiesysteem dat alle openbare ruimten van de hoeve bestreek. Een oplossing die we kunnen beheren met een eenvoudige tablet. Kortom, we hebben een aantrekkelijke infrastructuur voor bedrijven die onze faciliteiten willen huren. En de feedback is bijzonder positief.”

Voortdurende ondersteuning en duurzame dienstverlening

Dag en nacht de operationele infrastructuur veiligstellen. Een extra uitdaging in het lastenboek van Edward en zijn teams. Het antwoord van Proximus? Het ‘Reactive Care’-model. “We zijn niet immuun voor IT-uitdagingen of technische problemen. Onze tijd is beperkt, net als die van onze klanten. Daarom hebben we gekozen voor 24/7-ondersteuning. Bovendien hebben we een servicelevel agreement (SLA) voor de tijd die nodig is voor interventies ter plaatse. Zo kunnen onze brouwers en evenemententeams zich concentreren op hun kernactiviteiten.”

Edward Martin behoort tot de vierde generatie van de brouwersfamilie Martin. Hij is afgestudeerd aan Ephec en speelt nu een sleutelrol in de ontwikkeling van de merken van de groep, met name de distilleerderij.

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts