Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Installatie of herstelling met een technicus

Komt er binnenkort een technicus een nieuw product installeren? Of komt hij een technisch probleem oplossen?

Je kunt online de datum van je interventie nakijken en praktische gegevens doorgeven. In bepaalde gevallen kun je ook je afspraak wijzigen of annuleren.

Als er een installatie van een nieuw product nodig is, stellen we je bij de bestelling een afspraak voor technische installatie voor.

Als je een technisch probleem met een bestaand product hebt, probeer dan eerst onze tips voor probleem met internet of tv. Raakt je probleem niet opgelost? Neem dan contact op met onze technische dienst. Zij trachten je probleem telefonisch op te lossen. Lukt dit niet, dan plant onze medewerker samen met jou een technische interventie in.

Deze interventie is in principe gratis. Dit hangt af van de plaats en technische omstandigheden van het probleem.

  • Infrastructuur van Proximus tot aan het aansluitpunt: gratis, behalve voor de verticale bekabeling in een appartementsgebouw. Je blijft eveneens aansprakelijk in geval van misbruik (bv. opzettelijk beschadigen van het aansluitpunt, enz.)
  • Infrastructuur vanaf het aansluitpunt: € 85
    Je bent zelf verantwoordelijk voor je privé-bekabeling en de apparaten (telefoon, modem, decoder) die zich bevinden na het aansluitpunt. Dit forfait dekt de verplaatsing van de technicus, de tijd om het probleem op te lossen en het kleine materiaal (bijkomend aansluitpunt, USB-kabel, enz.). Dit forfait is ook van toepassing indien er een probleem is met je modem, decoder, enz. en je wilt dat er een technicus langskomt om het toestel om te wisselen in plaats van het omruilen van het toestel in een afhaalpunt.
  • Voor herhaalde interventies binnen een periode van 14 dagen wordt het forfaitaire bedrag slechts 1 keer aangerekend.
  • Voor een interventie buiten de kantooruren wordt een toeslag aangerekend.

Bekijk datum en uur van je afspraak met de technicus. Dit kan op drie manieren:

  • Open de MyProximus-app als beheerder. Tik op je foto of je initialen links bovenaan en vervolgens op Afspraken.
  • Log in op MyProximus als beheerder en bekijk je afspraak.
    Bekijk je afspraak
  • Bekijk de e-mail en sms die we je gestuurd hebben.

Een precies uur kunnen we je niet geven, maar de technicus belt je een half uur voor aankomst op het afgesproken telefoonnummer.

Je wilt de adres- of contactinformatie verduidelijken? Een andere contactpersoon doorgeven? De afspraak verplaatsen of opzeggen?

Je hoeft ons niet te bellen, je kunt zelf de afspraak aanpassen (dit kan tot 4 uur voor de oorspronkelijk afgesproken datum):

  1. Raadpleeg je afspraak op één van drie manieren zoals hierboven beschreven.
  2. Klik op de datum van je afspraak.
    • Om de afspraak te wijzigen, klik op Datum en tijd bewerken en selecteer een nieuwe datum en tijdstip. Klik op Bevestig wijziging.
    • Om de afspraak te annuleren (enkel mogelijk voor technische interventies, niet voor installaties), klik op Mijn afspraak annuleren.
    • Om andere contactinformatie door te geven (enkel mogelijk voor technische interventies, niet voor installaties), klik op Wijzigen, vervolgens op Wijziging confirmeren en geef, indien nodig, een andere naam, gsm-nummer of e‑mailadres op.
  3. Na bevestiging ontvang je een e-mail en sms met de nieuwe gegevens.

Lukt het niet om online je afspraak te wijzigen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?