×
×

Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren

Bent u uw pincode vergeten? Als u uw pincode kwijt bent, moet u zelf een nieuwe kiezen. Geef daarom 3 keer een verkeerde pincode in. Daarna geeft u uw pukcode in en kunt u een nieuwe pincode kiezen.
Hebt u 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in om de simkaart van uw gsm te deblokkeren en kies een nieuwe pincode.

U kunt uw pukcode op 2 manieren terugvinden:

Uw pukcode terugvinden via de MyProximus website

  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
    Opgelet: In sommige gevallen moet u beheerder in MyProximus zijn om de pukcode te kunnen bekijken.
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. Er zijn 2 mogelijkheden:
    • Ziet u uw pukcode aan de linkerzijde van het scherm?

      Pukcode aan de linkerzijde van het scherm.
    • Ziet u uw pukcode niet?
      1. In de box Diensten, klik op PUK & Simkaart.
      2. Naast Mijn pukcode ziet u uw pukcode.

        U ziet uw pukcode naast Mijn pukcode.
Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren Als u 3 keer een foutieve pincode ingeeft, wordt uw simkaart geblokkeerd. Voer uw pukcode in om uw kaart te deblokkeren.

Uw pukcode terugvinden via de welkomstbrief

Kijk op de simkaarthouder die u samen met uw welkomstbrief ontvangen hebt. Als er 2 pukcodes vemeld worden, gebruik dan altijd PUK1.

Verwar de pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als u de toegangscode van uw gsm bent vergeten, moet u de fabrikant van uw toestel contacteren.

Let goed op bij het invoeren van uw pukcode!
Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld. U moet dan een nieuwe simkaart aanvragen in een verkooppunt.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.