×
×

Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren

Bent u uw pincode vergeten? U kunt uw pincode niet opvragen, maar als u 3 keer een verkeerde pincode ingeeft dan zal er om uw pukcode gevraagd worden.
Hebt u 3 keer de verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in om de simkaart van uw gsm te deblokkeren en kies een nieuwe pincode.

U kunt uw pukcode op 2 manieren terugvinden:

Via de MyProximus website

Enkel mogelijk via de MyProximus-website, niet via de MyProximus-app. De stappen die u moet volgen zijn verschillend als u een factuur of aanrekening met of zonder rood overschrijvingsformulier hebt.

Voorbeeld van een factuur of aanrekening zonder overschrijvingsformulierVoorbeeld van een factuur of aanrekening met overschrijvingsformulier

Hebt u een factuur of aanrekening zonder rood overschrijvingsformulier?
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
    Opgelet: In sommige gevallen moet u beheerder in MyProximus zijn om de pukcode te kunnen bekijken.
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. U ziet nu meteen uw pukcode aan de linkerzijde van het scherm.
    U ziet nu PUK staan aan de linkerzijde van het scherm, onder uw gsm-nummer.
Uw pukcode terugvinden om uw simkaart te deblokkeren Als u 3 keer een foutieve pincode ingeeft, wordt uw simkaart geblokkeerd. Voer uw pukcode in om uw kaart te deblokkeren.
Hebt u een factuur of aanrekening met een rood overschrijvingsformulier?
  1. Log in op MyProximus om uw producten te bekijken.
    Bekijk uw producten
    Opgelet: In sommige gevallen moet u beheerder in MyProximus zijn om de pukcode te kunnen bekijken.
  2. Klik op uw gsm-nummer.
  3. In de box Diensten, klik op PUK & Simkaart.
  4. Naast Mijn pukcode ziet u uw pukcode.
    U ziet nu uw pukcode naast Mijn pukcode.

Via de welkomstbrief

Kijk op de simkaarthouder die u samen met uw welkomstbrief ontvangen hebt. Als er 2 pukcodes vemeld worden, gebruik dan altijd PUK1.

Verwar de pincode van uw simkaart niet met de toegangscode van uw gsm. Als u de toegangscode van uw gsm bent vergeten, moet u de fabrikant van uw toestel contacteren.

Let goed op bij het invoeren van uw pukcode!
Als u 10 keer de verkeerde pukcode invoert, dan wordt uw simkaart definitief vergrendeld. U moet dan een nieuwe simkaart aanvragen in een verkooppunt.

Heeft deze info u geholpen?

Dank u


Meer

Forum

Geen antwoord gevonden? Vraag het onze community waar klanten en experts elkaar helpen.

Forum

Contact

Onze medewerkers staan steeds tot je dienst. Kies zelf hoe je contact met ons wil opnemen.