Internetpoorten openen op je server

Standaard blokkeren we, voor je veiligheid, bepaalde internetpoorten van je verbinding. Wil je ze toch openen, bijvoorbeeld voor een programma of een website? Lees hier welke poorten je zelf kunt deblokkeren in MyProximus.

Problemen met je gameconsole

Raadpleeg hiervoor de tips voor de internetaansluiting van je gameconsole.

Poorten die je kunt openen

Deze internetpoorten zijn gesloten voor inkomend verkeer, maar kun je openen in MyProximus:

  • Poort 23 (Telnet-protocol)
  • Poort 80 (http-protocol)
  • Poort 443 (HTTPS-protocol)

Aan de slag

  1. Log in op MyProximus om je producten te bekijken.

    Bekijk je producten Nieuw venster
  2. Klik op je internet abonnement.
  3. In de box instellingen staat standaard Hoge beveiliging aangevinkt.
  4. Kies Lage beveiliging en bevestigen.
  5. Schakel je modem 5 seconden uit en dan weer in.

Je hebt de internetpoorten 23, 80 en 443 gedeblokkeerd; ze zijn nu open voor inkomend verkeer.

Je moet ze nu op je modem openen.

Poorten die je niet kunt openen

De internetpoorten hieronder zijn geblokkeerd voor inkomend en/of uitgaand verkeer. Om veiligheidsredenen kunnen ze niet gedeblokkeerd worden.

Poorten 25 en 445 (TCP-protocol); poorten 135, 137, 138 en 139 (UDP-protocol); poorten 1080, 1555, 2001, 2280, 2281, 2282, 2284, 2285, 3128, 8080, 8081, 9000 en bepaalde poorten hoger dan 1024.

Log in om poorten 23, 80 en 443 te openen

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?