Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Wat gebeurt er als je niet op tijd betaalt?

Een factuur of een aanrekening uit het oog verliezen … dat kan gebeuren. Als je niet op tijd betaalt, helpen we je met herinneringsberichten. Vermijd aanmaningskosten en onderneem snel actie. Betaal je toch niet, kan je telefoon, tv en internet geschorst of afgesloten worden.

Hoe waarschuwen wij je?

Je factuur of aanrekening vermeldt de vervaldatum ("Te betalen voor …"). Op die datum moeten wij, tenzij je een bedrag betwist, je betaling volledig ontvangen hebben. Is dat niet het geval, dan stuurt Proximus je een of meerdere gratis waarschuwingen per sms en/of per e-mail.

  • Heb je zo'n sms of e-mail ontvangen? Dan heb je niet of niet correct betaald, of, in geval van domiciliering, stond er te weinig geld op je rekening.
  • Betaal je niet, ondanks de gratis sms'en en e-mails? Dan sturen we je een aanmaning per brief, met bijbehorende administratieve kosten.

Een aanmaning per e-mail, sms of brief?

Betaal zo snel mogelijk via MyProximus om niet zonder telefoon, tv of internet te vallen. Lukt dit niet via MyProximus, dan kun je de betaling bevestigen via telefoon (Kies de optie Betaalbelofte registreren). Het is echter niet nodig ons te bellen, als onze e-mail/sms/brief en je betaling elkaar gekruist hebben.
Tip: Opteer voor een domiciliëring, zo wordt in de toekomst je factuur of aanrekening tijdig en correct betaald.

Je telefoon, tv of internet is afgesloten?

Wanneer je verscheidene keren te laat betaalt, wanneer je niet betaalt of wanneer je de aanmaningskosten niet betaalt, kan je toegang tot telefoon, tv en internet geschorst worden. Betaal zo snel mogelijk, dan kunnen wij de toegang herstellen. Ga als volgt te werk:

  1. Controleer wat het volledig openstaande bedrag is (inclusief aanmaningskosten). Kijk dit na in je sms, e-mail, in de MyProximus app of log in op MyProximus en bekijk het openstaand bedrag.
  2. Betaal het openstaand bedrag zo snel mogelijk via MyProximus.  Lukt betalen niet via MyProximus, betaal dan elektronisch en je kunt de betaling bevestigen via telefoon (Kies de optie Betaalbelofte registreren). Afhankelijk van je bank, kan dit meerdere dagen duren. Elektronisch betalen verloopt sneller dan een papieren overschrijving.

    Enkele uren na de betaling via MyProximus of na de telefonische bevestiging kun je opnieuw telefoneren, tv-kijken en surfen.
    Staat de beloofde betaling echter na 3 dagen niet op onze rekening, wordt je telefoon, tv of internet opnieuw geschorst.

Betaal je toch niet als je telefoon, tv of internet is afgesloten, word je in gebreke gesteld en wordt de dienst definitief stopgezet.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze:

Hulp nodig?