Ga direct naar de hoofdinhoud
×
×

Een klacht indienen via telefoon of per e-mail

Ben je niet akkoord met een bedrag op je factuur of aanrekening? Heb je een aanhoudend technisch probleem? Vind je in onze online oplossingen geen antwoord, dan helpen we je graag verder via de telefoon of via e-mail.

Pak het efficiënt aan

Doorloop eerst online een paar stappen. Zo weten we wie je bent en wat je probleem is. Op die manier volgt de juiste persoon je telefoontje of e-mail op:

  1. Ga naar onze contactpagina.
  2. Geef je telefoonnummer op.
  3. Klik op de omschrijving die het best je vraag of probleem omschrijft.
  4. Zie je Een specifieke vraag? Scroll dan verder naar beneden.
  5. Kies hoe je ons wilt contacteren:
    • Per telefoon? Klik dan op Bel ons en vul in met welk nummer je ons belt. Bel je ons met dat nummer binnen de 15 minuten op 0800 22 800, dan is het niet meer nodig het telefonisch keuzemenu (druk 1 voor …) te doorlopen. Je krijgt meteen de juiste persoon aan de lijn.
    • Per e-mail? Klik op Mail ons, kijk je telefoonnummer na en vul je e-mailadres in. Omschrijf zo precies mogelijk je vraag. Je kunt ook een bijlage toevoegen. Met al deze gegevens, komt je e-mail bij de juiste persoon terecht.

Zo wordt je probleem het snelst verholpen.

Lees ook dit

Of je nu een bedrag betwist of een technisch probleem aankaart, er zijn enkele afspraken van toepassing.

Hoe kun je het betrokken bedrag terugbetaald krijgen?

  • Heb je de betrokken factuur of aanrekening nog niet betaald? Goed nieuws, want je moet, als je betwisting is ingediend, enkel het niet-betwiste bedrag betalen (behalve als het gaat om betaalnummers, betaalsms'en, diensten door derden of mobiele betalingen).
    • Blijkt je betwisting gegrond, dan brengen we het betwiste bedrag in mindering als een bedrag in je voordeel.
    • Blijkt je betwisting niet gegrond, ontvang je een bericht dat je het bedrag alsnog dient te betalen.

    NB: Betaal je normaal gezien via domiciliëring en is de betrokken factuur of aanrekening nog niet ter betaling aangeboden bij je bank? Neem dan contact op met onze klantendienst. Is de betalingsopdracht reeds doorgegeven? Contacteer je bank.
  • Heb je je factuur of aanrekening al betaald? Blijkt je betwisting gegrond, dan brengen we het betwiste bedrag in mindering als een bedrag in je voordeel op je volgende aanrekening, of, voor zakelijke klanten, via een creditnota.

Wanneer je contact hebt met onze technische dienst, zoeken we samen met jou naar een oplossing. Het kan zijn dat we je voorstellen dat een technicus ter plaatse komt om het probleem op te lossen. Je kunt je afspraak met een technicus zelf nakijken en beheren.

In een Proximus Shop in je buurt kun je niet terecht met je vraag over je factuur of aanrekening, noch met je technische vragen. Bellen of e-mailen is dus de beste oplossing.

Heb je een vraag?

Stel ze aan een van onze medewerkers. Maak een keuze: